Kuldskærs log


Kuldskær
 Share

Recommended Posts

:smile:Tirsdag, 29/1-08. :smile:

Træning i OBBC.

Arc-trainer: 15 minutter.

Hyperextension: 4 sæt á 12 stk

Squat m/bold: 4 sæt á 12 stk

Bækkenløft (bold): 4 sæt á 12 stk (+ udvidet udgave: 4 sæt á 5 stk)

Skrå mave: 4 sæt á 12 stk

Brystpres: 25 x12, 5 sæt

Træk til front: 7 pl x12, 5 sæt

Bagskulder: 20 x12, 4 sæt

:4thumbup: :bigsmile::w00t::superman::wink:.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan fortælle at Stine har sagt JA til at stå model :w00t: så hvis billeder ikke bliver for nude så skulle vi gerne snart have nogle lækre billeder til logbogen :yahoo:

JADA! :w00t: Vil altid stå model, når du er fotograf :bigsmile:. Jeg er rigtig spændt på at se hvordan "vommen" egentlig ser ud på billeder (...for den er godtnok ved at være STOR, synes jeg :blink::wink:).

(...og hvornår er det lige vi skal ses?!! :blahblah: :blahblah: :blahblah: :4thumbup:).

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 30/1-08.

Efter en nat med for lidt søvn :sleepy: og en dag med for meget arbejde :wink:, var jeg (mildest talt) ikke superfrisk, da jeg mødte op til første gang "Yoga for gravide" til aften. Blev positivt overrasket :bigsmile: over 1½ time med superkompetent underviser og mange gode øvelser med fokus på de gravide krop og dens indimellem lidt "anderledes" måde at reagere på.

Det gav lige et skud tiltrængt energi, skal jeg love for :banana::smile::wink:.

Cykling: ca 17 km.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Torsdag, 31/1-08.

Spin 2 ~ 1 time med Lars.

Havde SÅ meget lyst til at give den gas!! Problemet var bare, at min krop ikke rigtigt ville være med til det :dry:, så følte, at hvergang jeg pressede mig bare lidt var jeg nødt til at holde pause og kom derfor aldrig rigtigt op i tempo :sneaky2:.

Bækkenløft: 4 sæt á 10 stk

Squat m/bold: 4 sæt á 10 stk

Ryg-øvelse (knæ-4-stående): 4 sæt á 10 stk

Skrå mave: 4 sæt á 10 stk

Ben-balde øvelse på bold: 4 sæt á 10 stk

Og hvad skete der lige for vejret idag :eh: ?!! Er ellers vild med blæsevejr - havde desværre bare direkte modvind på vej fra arbejde, så turen tog dobbelt så lang tid som vanligt :blink: !

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke blevet til megen opdatering, den sidste uges tid...... måske er det fordi jeg bare har været ualmindeligt doven hvad træning angår :laugh::tongue::wink:.

Jeg har fået cyklet, svømmet og lavet lidt boldøvelser siden sidst. Mandag blev det faktisk til hele 26 km på cyklen :smile:.

Onsdag, 6/2-08.

Yoga for gravide ~1½ time. Nice :hehe:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Torsdag, 14/2-08.

Arc-trainer: 15 minutter.

Brystpres: 20-25 x12, 5 sæt

Træk til front: 7 pl x12, 5 sæt

Skulderpres (maskine): 20 x12, 5 sæt

Bagskulder (maskine): 17,5 x12, 5 sæt

Hyperextension: Mig x12, 5 sæt

Skrå mave: 4 sæt á 12 stk

Aftentur på :bike:: 10 km.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Stine :bigsmile:

Har læst lidt med i din log. Jeg synes det er rigtig godt gået at du fortsætter med at træne selvom du er gravid, :yo: jeg kender alt for mange som bruger det som undskyldning til at stoppe. Så dejligt at du fortsætter. :bigsmile: Har du fået vejledning fra din læge :1112: hvad du må lave og hvor højt pulsmæssig du må komme op? :wink:

Du må have en fantastisk weekend :cheer: .

Signe

P.s Var der ikke noget med nogle billeder :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Stine :bigsmile:

Har læst lidt med i din log. Jeg synes det er rigtig godt gået at du fortsætter med at træne selvom du er gravid, :yo: jeg kender alt for mange som bruger det som undskyldning til at stoppe. Så dejligt at du fortsætter. :bigsmile: Har du fået vejledning fra din læge :1112: hvad du må lave og hvor højt pulsmæssig du må komme op? :wink:

Du må have en fantastisk weekend :cheer: .

Signe

P.s Var der ikke noget med nogle billeder :w00t:

Taaaak! Altid fedt med respons i loggen :bigsmile: ... også nu, hvor det jo er på et lidt begrænset niveau jeg træner :smile::wink:.

Jeg synes, det er rigtig DEJLIGT at træne som gravid, især nu hvor jeg er blevet bedre til at lytte til kroppens begrænsninger/signaler :tongue:. I starten havde jeg svært ved at acceptere, at jeg ikke kunne lave det jeg plejede - så jeg kørte bare på og tog ofte fra træning, meget utilfreds med mig selv :unhappy:.

Efter et par "stikpiller" fra Charlotte (veninde, fysioterapeut og træningskoordinator i OBBC) tog jeg mig sammen til at bede om hjælp til at få lagt et program. Det er med udgangspunkt i det, jeg træner. Derudover har jeg hentet god inspiration her på MOL (styrketræning for gravide) samt i Lotte Arndals: "9 måneder før - 9 måneder efter". Min læge har jeg desværre ikke så meget fidus til - heller ikke når det kommer til træning :tongue::wink:.

Jeg håber jeg snart jeg kan få mig presset min tykke mave ind i Norahs (travle :crazy:) kalender - hun tager nemlig de FLOTTESTE billeder :w00t:.

- og god.... søndag aften må det blive til dig, nu er weekenden jo næsten gået! :wink:.

:smile:

Stine.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag, 16/2-08.

Spinning ~ ca 75 minutter (incl pauser) med 3 forskellige instruktører :4thumbup:.

Supergodt for humøret :yahoo:.

Fredagen brugte jeg på at være lidt knotten og fandt (ret sent på dagen :blush:) ud af, at det var fordi jeg havde SÅ ondt i ryggen :dry: ... yogaøvelser, udstrækning og søvn hjalp på humøret (og ryggen :wink:).

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 19/2-08.

Har ikke mulighed for så meget træning disse dage. I dag er det blevet til en lille cykletur (ville egentlig helst have gået en tur, men bliver træt i ryggen af ingenting :eh:... det får man for ikke at have passet sin stabilitetstræning gennem årene :dry:).

Lidt aftentræning:

Squat med bold x 10, 4 sæt

Bækkenløft x 5, 4 sæt

Katteøvelse x 10, 4 sæt

Benløft 3 x10, 4 sæt

Columna-rotation: x 10, 4 sæt

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 20/2-08.

Træning i OBBC.

Arc-trainer: 20 minutter.

Leg curl: 4 sæt á 12 stk (ét ben ad gangen)

Leg extension: 4 sæt á 12 stk (ét ben ad gangen)

Brystpres: 4 sæt á 12-15 stk

Latt. pulldown: 7 pl x12, 5 sæt

Hyperextension: 4 sæt á 10 stk

Derudover hygge og :blahblah: med Charlotte og Norah! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag, 23/2-08.

Cykeltur: ca 18 km.

Yoga / hjemmetræning (ca 1 1/2 time)

Afspænding

Bækkenløft x 5, 4 sæt

Udstrækning/vrid for ryggen, 4 sæt

Benløft 3x12, 4 sæt

Katteøvelse x 10, 4 sæt

Squat m/bold x12, 4 sæt

"Den-der-løser-knuder" x 3, 4 sæt

+ selvfølgelig de obligatoriske knibeøvelser og udstrækning for nakken :wink:.

Havde egentlig planer om at tage i OBBC og træne - var bare træt og øm i kroppen, så SUPER med alternative øvelser idag :4thumbup:.

Link to comment
Share on other sites

imponerende med at alt det træning du får lavet selvom du er gravid. Sådan skal det være :superman:

Flere undersøgelser viser også at kvinder der er fysisk aktive under graviditeten får mere muskuløse babyere. Lavere fedtprocent og højere muskelmasse. LEE' :devil:

Jeg lær sgu så meget af at arbejde sammen med en masse gravide ergoterapeuter hver dag. Hvis der kommer plukvee' så skal man bare holde igen med træningen, har jeg hørt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

imponerende med at alt det træning du får lavet selvom du er gravid. Sådan skal det være :superman:

Takker :hehe: - det er jo ikke så lee´træning, men faktisk meget fedt at prøve at træne på en anden måde end jeg er vant til :smile:.

Flere undersøgelser viser også at kvinder der er fysisk aktive under graviditeten får mere muskuløse babyere. Lavere fedtprocent og højere muskelmasse. LEE' :devil:

Ja, det har jeg også læst :bigsmile: - og så skulle det give hurtigere fødsler med færre komplikationer... det satser jeg på er rigtigt! :w00t:

Jeg lær sgu så meget af at arbejde sammen med en masse gravide ergoterapeuter hver dag. Hvis der kommer plukvee' så skal man bare holde igen med træningen, har jeg hørt :w00t:

:laugh: :laugh:

Gravide ergoterapeuter er simpelthen noget af det kloooogeste der findes :tongue::wink: - godt du hører efter, det skal du nok få brug for en dag :wink: (...egentlig burde Lunau og dig jo være mine personlige trænere med alt det I ved om fimse-øvelser og plukveer :laugh: :4thumbup:).

Link to comment
Share on other sites

Søndag, 24/2-08.

Træning i OBBC.

Arc-trainer: 15 minutter.

Maskintræning:

Skulderpres

20 x12, 2 sæt

25 x12, 2 sæt

Bagskulder

17,5 x12, 4 sæt

Bryst/Fliers

25 x12, 4 sæt

Træk til front

6 pl x12, 4 sæt

Hyperextension

Mig x12, 5 sæt

...og så hjem og videre på arbejde :smile:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 26/2-08.

Arc-trainer: 30 minutter

Bækkkenløft x 5, 3 sæt

Udstrækning for ryg & lænd, 3 sæt

.... var ikke helt på toppen, da jeg tog i OBBC, men tænkte det kunne være det hjalp at bevæge min stive krop lidt :wink:.

Ved ikke om det var det, eller den gåtur jeg har været på i eftermiddag, der har sat sig i ryggen, så jeg bare har haft oooondt hele aftenen :dry: . Træls (ikke mindst for mine omgivelser :tongue:).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share