Kuldskærs log


Kuldskær
 Share

Recommended Posts

Onsdag, 27/2-08.

Yoga for gravide ~ 1 1/2 time.

Superluksus, som altid at komme til yoga og få strakt samt afspændt kroppen :smile: (...og idag stod vi faktisk på hovedet! :crazy:).

Bestemte mig igår for at holde træningsfri idag, så en lillebitte gåtur i blæsevejret er hvad det er blevet til.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag, 28/2-08.

Spin 2 ~ 1 time med Lars.

"Træning på dagsform" har fået en helt konkret betydning, da kroppen simpelthen siger fra, hvis jeg presser for meget på, så idag måtte jeg bare tage det meget stille og roligt (selvom det var SÅ svært, da timen lagde op til at give den fuld gaz på cyklen :w00t::crazy::dry:).

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Fredag, 29/2-08.

Sofaen snød mig i eftermiddag. Vi havde aftalt jeg bare liiige skulle hvile ryggen lidt, men så faldt jeg i søvn :tongue:, så ingen decideret motion idag (udover cykleturen til/fra arbejde og nogle yogaøvelser til aften).

Og så har jeg iøvrigt barselsorlov fra idag! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fredag, 29/2-08.

Sofaen snød mig i eftermiddag. Vi havde aftalt jeg bare liiige skulle hvile ryggen lidt, men så faldt jeg i søvn :tongue:, så ingen decideret motion idag (udover cykleturen til/fra arbejde og nogle yogaøvelser til aften).

Og så har jeg iøvrigt barselsorlov fra idag! :w00t:

Hejsa

Tillader mig lige at titte næsen frem :wink:

Virkeligt fedt at læse, at du stadig er i fuld gang med træningen, selvom du er gravid. Hvornår er du sat til...?? Du må da være forholdsvis langt henne, når du skal på barselsorlov fra idag...??

Held og lykke med det :smile:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 27/2-08.

Yoga for gravide ~ 1 1/2 time.

Superluksus, som altid at komme til yoga og få strakt samt afspændt kroppen :smile:(...og idag stod vi faktisk på hovedet! :crazy: ).

Bestemte mig igår for at holde træningsfri idag, så en lillebitte gåtur i blæsevejret er hvad det er blevet til.

LOL... det ville jeg fandme gerne have set!!!

Glæder mig til vores foto-date smukke :slut:

Huske lige at maile mig nogle af dine ideer så jeg kan forberede mig lidt :4smartass:

GOD WEEKEND :sun:

NO

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Tillader mig lige at titte næsen frem :wink:

Virkeligt fedt at læse, at du stadig er i fuld gang med træningen, selvom du er gravid. Hvornår er du sat til...?? Du må da være forholdsvis langt henne, når du skal på barselsorlov fra idag...??

Hej Rikke.

Hvor dejligt med hilsener i loggen :smile:!

Ja, indtil videre går det, med få justeringer, fint med at træne... og det er jo simpelthen så nemt nu, hvor man bare har bebsen med overalt :smile::wink:.

Jeg er sat til at skulle føde 28/4, så der er to måneder igen - og jeg synes faktisk det først er i løbet af de seneste par uger, jeg har følt mig lidt tung og træt i kroppen, hvis jeg har for meget fart på i løbet af dagen.... men nu skal jeg jo også have fri og tage en masse powernaps hele tiden :4thumbup: :w00t::tongue:.

Held og lykke med det :smile:

Rikke

Tak! :smile: :smile: :smile:

Link to comment
Share on other sites

LOL... det ville jeg fandme gerne have set!!!

Glæder mig til vores foto-date smukke :slut:

Huske lige at maile mig nogle af dine ideer så jeg kan forberede mig lidt :4smartass:

GOD WEEKEND :sun:

NO

Nej, det tror jeg alså ikke du ville... :laugh: :laugh: :laugh: - jeg havde ihvertfald ret svært ved at få maven svinget med op! Og hende yoga-læreren sagde, at det jo bare var SÅ dejligt at blive vendt om og lette trykket fra bækkenbunden lidt (jeg synes godtnok jeg havde liiiidt problemer med at nyde det! :crazy::laugh:).

GLÆDER mig helt vildt til vores foto-date (har købt sorte sække :wink:) - og jeps, jeg skal nok maile nogle idéer!!! :w00t:

Kæmpekrammer - og held og lykke med eksamen :smile:!

Link to comment
Share on other sites

Mandag, 3/3-08.

Træning i OBBC.

Arc-trainer: 10 minutter.

Brystpres

25 x12, 1 sæt

30 x12, 4 sæt

Træk til front

6 pl x12, 1 sæt

7 pl x12, 4 sæt

Skulderpres

25 x12, 5 sæt

Bagskulder

17,5 x12, 5 sæt

Hyperextension

Mig x12, 5 sæt

Squat m/bold

Mig x12, 5 sæt

Leg extension (ét ben ad gangen)

? x10, 5 sæt

Leg curl (ét ben ad gangen)

? x10, 5 sæt

Til aften, cykeltur ca 15 km i 3.gear, da mit gearkabel gik i sma'er :blink::wink:.

Link to comment
Share on other sites

Hej Stina! :smile:

Det er riiiiiiigtig dejligt at være gået på barsel :4thumbup:. Fysisk ville der ikke være noget i vejen for, at jeg fortsatte på arbejde et godt stykke tid endnu, men mentalt er det fantastisk at kunne "slippe" det og begynde at fokusere på alt det andet, der skal til at ske. Hvor mystisk det end lyder, kan det jo godt forsvinde lidt i alle de andre ting i hverdagen (...eller også er det dét faktum, at jeg jo som regel er lidt sent ude ifht at blive klar til ting - bare spørg Norah :laugh:, jeg fik jo det ene chok efter det andet i forberedelserne til DM :blink::tongue:).

Vi har iøvrigt snakket om snarest at find en dato, hvor vi vil komme og nasse kaffe hos dig! :smile::wink:

Knus,

Stine. :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 5/3-08.

Føler mig som den totalt tykke trunte i disse dage, da ryggen driller og jeg derfor synes det bliver besværligt at gå, cykle osv i et nogenlunde normalt tempo (læs: det går SÅ langsomt :sneaky2:).

Hjemmetræning

Bækkenløft x5, 5 sæt

Benspark 3x15, 5 sæt

Katteøvelse x10, 5 sæt

"Den-der-løser-knuder" x2, 5 sæt

"Jagthunden" x 5, 5 sæt

Derudover lidt forskellige venepumpeøvelser + stræk for ryggen :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag, 6/3-08.

Gjorde Loonie følgeskab på hans løbeintervaller idag - jeg var dog på cykel (og havde faktisk svært ved at følge med :crazy::blush:):

Opvarming ca. 7 minutter.

Intervaller - 6 x 2 minutter

Hjemtur - ca. 7 minutter

Så kan man vist snakke om skånetræning :tongue:.

Link to comment
Share on other sites

Fredag, 7/3-08.

(Gæste!) træning i Station Citys motionslokale

Arc-trainer: 15 minutter.

Træk til front: 5 sæt á 12 reps

Pec Dec: 5 sæt á 12 reps

Hyperextenson: 5 sæt á 12 reps

Squat m/bold: 5 sæt á 12 reps

Dips: 2 :laugh:(...de er godtnok blevet tunge :crazy::wink:).

+ lidt blandet dynamisk udstræk, venepumpeøvelser o.lign. :smile:

Derefter FANTASTISK lækker aftensmad på pakistansk-indisk restaurant...... nuuuums, det var guf! :4mewantfood:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, det er ekstremt sejt, at du overhovedet stadig KAN lave chins!! :1356: :kickass::bowdown:

:blush: :blush: :blush: :blush: :blush: ... det kan jeg heller ikke! :blush: :blush: :blush: :blush: :blush:

Erik har lige grinet af mig pga skrivefejlen - det var nemlig ikke chins, men dips jeg lavede to af (...er rettet)! :wink:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

:blush: :blush: :blush: :blush: :blush: ... det kan jeg heller ikke! :blush: :blush: :blush: :blush: :blush:

Erik har lige grinet af mig pga skrivefejlen - det var nemlig ikke chins, men dips jeg lavede to af! :wink:

Hihi. :biggrin: Men det er nu også sejt at kunne så langt henne i en graviditet. :4thumbup: Det kunne ellers være en god form for progression i chins, hvis det var... Hvis man nu kunne holde reps konstant under graviditeten, og så lige en lille deload i forbindelse med fødslen og derefter en maxtest. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fandme imponerende med træningsmængden :superman:

Får lige en masse respekt herfra :yo: ...

og ja - det der med at træne på dagsform kommer virkelig til sin ret :blush: :4thumbup: ... Men sådan skal det jo helst også være :tongue: ...

Super inspirerende :cheer: ...

og nu må jeg hellere også komme rigtig igang igen :4whip:

/Catten - fellow tyksak :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hihi. :biggrin: Men det er nu også sejt at kunne så langt henne i en graviditet. :4thumbup: Det kunne ellers være en god form for progression i chins, hvis det var... Hvis man nu kunne holde reps konstant under graviditeten, og så lige en lille deload i forbindelse med fødslen og derefter en maxtest. :tongue:

Ikke nogen dum idé :tongue::wink: - i starten tænkte jeg faktisk, at jeg sikkert godt kunne blive ved med at køre chins gennem hele graviditeten - og sikke en progression med 10-12 ekstra kilo på til sidst :w00t:!!! Har dog måttet erkende, at det ret hurtigt begyndte at gøre ondt de forkerte steder - så jeg må bare starte heeeelt forfra engang når jeg har født :blink::wink:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Fandme imponerende med træningsmængden :superman:

Får lige en masse respekt herfra :yo: ...

og ja - det der med at træne på dagsform kommer virkelig til sin ret :blush: :4thumbup: ... Men sådan skal det jo helst også være :tongue: ...

Super inspirerende :cheer: ...

og nu må jeg hellere også komme rigtig igang igen :4whip:

/Catten - fellow tyksak :cool:

Tak :bigsmile: - og :1356: tilbage. Sejt at du stadig kan løbe, dødløfte osv! :w00t:

Jeps, træning på dagsform er bare nødvendigt for overhovedet at KUNNE træne, synes jeg. Det tog mig noget tid, nogle dårlige træninger (og en lillebitte smule skæld ud :blush::laugh:) før jeg begyndte at lytte til når kroppen sagde fra - men jeg må erkende, at jeg jo får langt mere ud af det nu, end da jeg pressede på for at træne, som jeg plejede!

...Og så lige tillykke med den lille pige, I nu ved der kommer til sommer :cheer:!

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Søndag, 9/3-08.

Træning i OBBC.

Arc-trainer: 20 minutter.

Leg curl (ét ben ad gangen): 5 sæt á 12 reps

Leg extension (ét ben ad gangen): 5 sæt á 12 reps

Hyperextension: 5 sæt á 12 reps

Brystpres: 5 sæt á 12 reps

Low row: 5 sæt á 12 reps (...lidt svært at lave den helt korrekt pga maven :tongue:).

Bækkenløft: 3 sæt á 5 reps

+ "vrid" for ryggen.

:smile:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share