Whey Protein 80%


bodymike
 Share

Recommended Posts

hmmm...150 kr/kilo ???

jeg ender som regel på 200/kilo for whey...men jeg kender åbenbart ikke de rigtige "steder"....måske der var nogen der gad at skrive hvor det liiige nøjagtig er det fåes for 150kr/kilo....evt send mail herinde til min profil;0)

Link to comment
Share on other sites

Nu afhænger prisen jo også af producenten og mængden man køber. Det whey jeg køber koster lidt mere (ca 180 kr kiloet) men det er også fra ProLab. Jeg kan da købe whey for 130 kr kiloet, men så skal jeg også købe 3 kg ad gangen. Jeg fik engang et tilbud om at købe 25 kg whey for 2500 kroner (for dem der ikke er så skarp til matematik er det 100 kr/kg), men hvad fanden skal man gøre med 25 kg.

150 kr/kg er ikke usædvanligt, man skal bare kigge så lidt omkring.

Hvad hedder producenten af det Whey du køber?

Link to comment
Share on other sites

Er lige skiftete til nutrisport til 200/kilo ved køb af 5 kilo....sååå hvis der sidder nogen med nogle gode hints til andre steder så ville det jo være greeeat...send evt. en PM.

Hvor køber du whey så billigt ...? 130/kilo ved 3 kilo??? lyder meeeget billigt.....selv 180/kilo lyder billigt for prolab

hiiiilfe...HVOR skal jeg kigge ...?

;0)

Link to comment
Share on other sites

Producenten som jeg køber det fra er arla foods, har lidt kontakter den vej :o), jeg har selv brugt det i ca 6 år.

Og jeg køber min. 20 kg af gangen, og har så delt med nogle venner, det eneste minus er at man selv skal tilsætte smag, men til den pris som jeg betaler, vil jeg godt det!!

Og jeg vil godt rette den pris som jeg sagde først, det står mig mig i ca. 100kr/kg.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bodymike

Det indeholder 85% protein, under 1% fedt og laktose og vi betaler ca. 230,- (normal pris 369,-) for 900gr (100% WPI).

Selvfølge er det produkt vi bruger dyrere end dit, da det jo koster penge at emballere og tilsætte sødestoffer, smagsstoffer og farvestoffer.

Jeg ved at Arla producerer WPC 35-90% tørstof proteinindhold (30-85 gram protein per 100 gram).

WPC 70-75 kan købes kan købes for ca. 40-50,-/kg. men der ikke tilsat noget som helst.

Alting afhænger også af hvor gode forhindelser man har, og hvor mange led et produkt skal igennem får det ender hos den egentlige forbruger.

Hvor meget protein, vand og aske inderholder dit protein (WPC) ????

Link to comment
Share on other sites

Hey, som jeg har skrevet, så er det 80% +- 2%, det er ifølge den produkt beskrivelse som arla har udleveret til mig.

Jeg kan også få en 90% og under 2 % fedt og laktose, men den er sku noget dyre, så jeg tager bare en skefuld eller to mere om dagen :o)

Jeg kender ikke det WPC du taler om, og hvad mener du med vand og aske .......

hilsen

bodymike

Link to comment
Share on other sites

WPC betyder på dansk valle protein koncentrat.

Dit protein indeholder 80% protein i tørstof basis, det vil sige at det indeholder et sted mellem 74-76 gram protein per 100 gram, afhængig af hvor meget vand der er i produktet.

Alle formen for proteinpulver indeholder også vand og aske, har du ikke fået en analyse fra Arla på disse ting ?

Link to comment
Share on other sites

Det har en betydning at folk VED hvad de køber og hvad de får. Folk trot at de får 80%, men i virkeligheden får de 75 gram per 100 gram. Mange mennesker stoler på produkter i uvidenhed. Det er derfor vigtig for mig at få belyst at man måler protein på to forskellige måder, Tørstof og som det er per 100 gram. Mange firmaer bruger/skriver tørstofproteinet på deres produkter, jeg mener det er forkert, da det er ikke det du får per 100 gram, du skal først trække vandet fra før du får det egentlige proteinindhold.

Hvis man er på diæt har det betydning hvor meget overflødig

laktose/kulhydrater og fedt der er i et produkt.

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg tror sku du må være biotekniker eller sådan noget :o)

Anyway, så står der ikke noget om vand i den produkt-beskrivelse jeg har, der står bl.a. at det er WPC, produced from whey by ultrafiltration and spray-drying, ph 6.0-6.7, Biological value 96.00, og en masse andet men jeg kan ikke vedhæfte billeder her så jeg må sende det på email.

Og jeg har søgt på maxim protein, mærkeligt de skriver intet om deres produkter på deres hjemmeside, jo salgs talk, men ingen facts, eller også kan jeg ikke finde det :o(

Hilsen

Bodymike

Link to comment
Share on other sites

Det eneste firma vi kender som skriver hvad der er i deres produkter inde på deres hjemmeside er Danlab Nutrition prøv at kikke på deres hjemmeside.

Jeg tror at de fleste firmaer i Danmark IKKE skriver på deres hjemmeside hvad deres produkter indeholder, ingredienser

og så videre.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hey Carina og i andre, i det som jeg for fra ARLA er der 5% vand tilbage når der er spray-tørret, og jeg har fået bekraftet at det indeholder 80% protein P/100G. Men jeg vil sku gerne, om jeg kunne få de samme oplysninger fra dig Carina, hvad indeholder de produkter som du er så glad for???

Hvad angår om det er 80% eller 90% protein, og om det er 5% eller 1% fedt, hvad gør det. Det gælder om at få et godt produkt som man kan lide smagen af 365 dage om året og har råd til at købe, når du giver 230 kr. for 900g har jeg råd til at købe 3 kg, og jeg tager gerne en skefuld ekstre for at få det antal proteiner der skal til om dagen. Og nu skal det ikke forståes negativt :o)

MVH

Bodymike

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share