De forbandede kilo


Zenia
 Share

Recommended Posts

Jeg har i meget lang tid vejet cirka det samme +/- 2 kilo. Jeg går til spinning cirka tre gange om ugen og spiser nogenlunde, men har måtte indse at jeg ikke kan undvære lidt sødt engangimellem. Så min vægt den holdes så nede med spinning.

Men..men..men, mit mål er jo alligevel at få tabt et par kilo....og hvor ville det være dejlig nemt hvis jeg ikke havde den søde tand, for ellers er jeg god til at spise grønt og magert.

Men jeg har prøvet at droppe alt sukker,chokolade lignende...men det har jeg bare lidt svært ved i længden. Jeg ser jo heller ikke de store forandringer på badevægten i min vægt selvom jeg træner og spiser sundt(udover slik). Men her kommer det, jeg så undrer mig over, mit tøj er begyndt at sidde løsere på mig...men selve vægten forandrer sig ikke. Er der nogen, der har en masse forklaringer på det? Og er der nogen, der kender et vidundermiddel der gør at man lige pludselig ikke har trang til noget sødt?...og NEJ...en banan er ikke det samme som en regnbue is...mmm. :banana:

Edited by Zenia
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser jo heller ikke de store forandringer på badevægten i min vægt selvom jeg træner og spiser sundt(udover slik).

Prøv at bruge spejlet istedet og glem badevægten i et par uger. Selv med et kalorieunderskud på 500 kcal pr. dag taber du dig kun ca. 500g om ugen - næppe noget en badevægt registrerer - specielt ikke hvis du f.eks lige har drukket en liter vand el. andet.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

du har to parametre, du kan skrue på.

1) Energiindtag - dvs mad

2) Energiforbrug - dvs motion

hvis du ikke taber dig (og samtidig går ud fra at du ikke gainer nævneværdigt muskelmasse) så enten spiser du for meget, laver for lidt eller gør begge dele.

Du kan sagtens spise søde sager, men skal du holde dig under dit ligevægtsindtag, så kommer du til at gå sulten i seng.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at bruge spejlet istedet og glem badevægten i et par uger. Selv med et kalorieunderskud på 500 kcal pr. dag taber du dig kun ca. 500g om ugen - næppe noget en badevægt registrerer - specielt ikke hvis du f.eks lige har drukket en liter vand el. andet.

Kim S

Jeg ønsker mest af alt at se det i spejlet..ja. Men det ville da være rart at jeg kunne se det i resultat på vægten bare engang.

Link to comment
Share on other sites

du har to parametre, du kan skrue på.

1) Energiindtag - dvs mad

2) Energiforbrug - dvs motion

hvis du ikke taber dig (og samtidig går ud fra at du ikke gainer nævneværdigt muskelmasse) så enten spiser du for meget, laver for lidt eller gør begge dele.

Du kan sagtens spise søde sager, men skal du holde dig under dit ligevægtsindtag, så kommer du til at gå sulten i seng.

Hehe, ja det lyder jo simpelt. Egentlig noget man godt er klar over. Man håber bare på mirakler. Sulten i seng, det er da en forfærdelig tanke. :(

Det er jo bare de sidste kilo jeg mangler, jeg har haft held med cirka 17 kilo, nu mangler jeg de få kilo, har stået stille cirka et år og badevægten må da have noget at skulle have sagt.

Edited by Zenia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Men her kommer det, jeg så undrer mig over, mit tøj er begyndt at sidde løsere på mig...men selve vægten forandrer sig ikke.

Det undrer ikke mig :)

Alting er i den skønneste orden - dine muskler reagerer på spinningtræningen ved at øge deres lagre af glykogen (kulhydrater), myoglobin (et iltbærende molekyle ligesom hæmoglobin), vand (bliver trukket ind i musklerne af glykogen og affaldsprodukter efter træningen) og såmænd også øget muskelprotein (musklerne bliver tættere og tungere pr. volumenenhed). Det vejer alt sammen flere kilo - men det er pænt og hjælper dig til at træne mere effektivt i næste spinningtime, så du kan bruge endnu mere energi.

Så pyt med at vægten ikke ændrer sig - du bliver jo mindre alligevel! Hvem spørger iøvrigt efter din vægt?? Du er i fuld gang med at tabe fedt, og så kan du da ikke forlange mere :)

Som en anden foreslog - brug spejlet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er der nogen, der har en masse forklaringer på det? Og er der nogen, der kender et vidundermiddel der gør at man lige pludselig ikke har trang til noget sødt?...og NEJ...en banan er ikke det samme som en regnbue is...mmm. 

Jeg har haft samme problem med trangen til noget sødt, stoppede først for en måned siden selv om jeg har kørt meget hård og seriøst cardio og styrketræning for at tabe mig siden oktober.

Spiser en del frugt nu, var ikke nok for mig i starten.

Men efter jeg kører endnu mere hård cardio er trangen til slik forsvundet, ved ikke tror det fordi jeg tænker over hvor hård alt det cardio egentligt er blevet, at min lyst til tarveligt slik er forsvundet.

Så prøv at sæt din cardio træning op eller giv den lidt mere gas, så tror jeg det kommer helt af sig selv :bigsmile:

Og syntes du ikke det går stærkt nok med at tabe dig, så begynd at styrketræne er en rigtig god ting at kombinere, kunne ikke læse ud fra din tekst om du gjorde.

Og ellers som de andre skriver brug spejlet og evt. gør som mig tag dine kropsmålinger hver anden måned, for nogen dage syntes man ikke det giver en skid og der er det dejligt at ha nogle facts at holde sig til, det giver blod på tanden :devil:

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Okay, rart at høre at jeg taber mig. Jeg er netop begyndt på at skrive alt ned hvad jeg spiser, tror det er en god idé så jeg også kan se hvor der evt er noget der skal skæres væk osv.

:)

Mht. det søde så er jeg begyndt at købe noget mere, men jeg håber bare jeg kan holde til det, hehe. Nu må vi se om det hjælper når jeg er begyndt at skrive alt ned hvad jeg spiser, det tror jeg for så kan jeg måske få øjnene op for hvor slemt det er. Det er helt sikkert også der grænsen for vægttabet stopper, for ellers er jeg jo sund og dyrker motion.

Men er der stadi ikke nogen der kan fortælle mig hvor man kan se hvor meget man forbrænder og hvor mange kalorier man bør indtage? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share