Ingen ordenlige træningscentre!!!


Guest Tommyboy
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg undre mig bare over, at der ingen ordenlige træningscentre er her i KBH!!!

Jeg har prøvet alle i KBH og de er alle mere eller mindre dårlige!!! Enten er de for useriøs og har for mange mangler ellers er de for små og stinker af sved!!!!

Det perfekte center ville være en center, som er udstyret med de bedste maskiner (ikke Technogym, men nærmere Cybex), flere af hver maskine.......vægte og stænger i lange baner....fede bænke, smith/squat-stativer osv..... God udluftning dvs....det rene luft kommer fra gulvet og det beskidte bliver suget ud i loftet. En godt miljø ( ikke for meget støj fra cardiomaskiner eller ligende. God belysning....både naturligt og el. fed musik som motivere....ikke VIP afdelinger og ligende.....seriøse mennesker som ikke går rundt og taler i mobil osv..) Gode Boldte og redskaber samt et stille område til udstrækning. Der er sikkert ting jeg har glemt........

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Det lyder til at være sådanne centre at han søger. Sådanne steder er hellere ikke min kop te, men det kan da være at det er noget for Tommyboy.

Har prøvet Sats......faktisk dem alle!

Jeg kan udmærket godt li det på Amager, men deres udstyr er for gammelt og det ligger for langt væk! Desuden skal de til at renovere 3-4 måneder frem..........

Træner pt. i Fitnessdk..det slår alle centre i at være useriøs!!!!!

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Det er jo seriøs træning vi taler om:

Et godt center skal have masser af håndvægte gerne op til min. 60 kg.

Powerrack,squatrack,bænkpress stativer, smithstativ osv og masser af skiver. Vægtstænger med faste vægte. En bred vifte af rygmaskiner. Cable crossover. Benpress, leg curl og extention. Hacksquat. Siddende og stående læg. En samling af Hammer strenght, Penatta.Scanfitt og lignende træningsmaskiner.

Og hvor i Kbhn findes det samlet? Den er godt nok svær. Og hvis man samtidig ønsker god træningsmusik?

Tja så må man bare skifte lidt mellem de forskellige centre, hvilken rent træningsmæssigt nok er en god ide.

Har også lige prøvet fitness.dk sikken et flop.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
hvad vil i bruge smithstativet til?? :)

Jeg bruger et smith-stativ til ben- og rygtræning pga. det er nemmere og hurtigere at sætte op! Men der er osse mange andre fordele som fx. ved dødløft; du kan med garanti løfte mere fordi stangen ikke drejer ud af hænderne på dig. Og hvordan ville du lave Smith Single Leg Squat uden en smith maskine?? *G*

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du kan prøve Hard Work.

Nej tak.....har prøvet Hard Work på Nørrebronx; deres maskiner forældet og de har et virkelig dårligt indemiljø! Men kan udmærket li det nye Hard Work i Roskilde...de har fat i noget af det rigtige, men stadig en del mangler! Øvrigt sløvt personale!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Køb en bænk, 3 stænger og et læs vægtskiver så har du det perfekte træningscenter.

Ja så tager jeg lige en smith- og cross-over maskine med i købet *G*

Link to comment
Share on other sites

haha.

:lol:

jeg kan ikke finde ud af om tråden er en joke.

Det mest seriøse der er sagt er at smith stativet er godt at hænge jakken på.

Der burde være forbud mod at lave dødløft i et smith stativ.

Hvad kan du lave i et smith stativ du ikke kan lave med fri vægte.

Tager du frie vægte kan du rent faktisk lave et korrekt udført squat, hvilket nok er svært i et smith stativ.

Laver du dødløft med frie vægte, kan du måske ramme en rigtig bane.

Træner du skulder pres med frie vægte i stedet sparer du nok skulder skaderne væk.

Det eneste jeg bruger smith stativet til er behinde the back shrugs.

dvs nu er vi nede i noget der hedder at et godt center skal have massere af frie vægte, powerracks, bænke, og KUN ELIKO udstyr. tak

Velkommen til LVK :lol:

Flyt til Allerød.

Link to comment
Share on other sites

..... God udluftning dvs....det rene luft kommer fra gulvet og det beskidte bliver suget ud i loftet. En godt miljø ( ikke for meget støj fra cardiomaskiner eller ligende. God belysning....både naturligt og el. fed musik som motivere....ikke VIP afdelinger og ligende.....seriøse mennesker som ikke går rundt og taler i mobil osv..

Jeg kan ikke helt finde ud af om du leder efter et bibliotek eller et trænings center.

Her er mit løsnings forslag.

Dårlig luft: Luk munden, og åben et vindue.

Et godt miljø: Join green peace. Trænings centeret er et forkert sted at starte

Ikke støj fra cardiomaskiner: Køb dit eget center. På den måde undgår du andre mennesker larm. Så som snak, trampen i gulvet, og den slags unoder.

God belysning: Skal du løse kryds ord der, er et måske en ide at købe en af den slags hatte med indbygget spot light.

Naturligt musik: Der findes massere af gode danske bands som mod mindre beløb kan komme ud og spille. Mere naturligt bliver det ikke. Alternativt sættes en skive på.

Seriøse mennesker som ikke går rundt og taler i mobil: Se punktet om støj

:lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
haha.

:lol:

Der burde være forbud mod at lave dødløft i et smith stativ.

Hvad kan du lave i et smith stativ du ikke kan lave med fri vægte.

Tager du frie vægte kan du rent faktisk lave et korrekt udført squat, hvilket nok er svært i et smith stativ.

Laver du dødløft med frie vægte, kan du måske ramme en rigtig bane.

Træner du skulder pres med frie vægte i stedet sparer du nok skulder skaderne væk.

Dejligt med inspiration eller gode emner!!!

Jeg har laver dødløft både med stativ og stang! Problemet med stang er, at mine hænder giver op langt før min ryg gør......så jeg får ikke rigtig noget ud af det! (så kald mig bare svag *G*) Når jeg laver dødløft med et smith-stativ, så kan jeg tage meget mere på og stangen glider ikke ud af hænderne på mig. Måske er det ikek den optimale bane osv..men det handler om at få trænet ryggen og det gør jeg bedst med en smith på.

Jeg synes ikke der er den store forskel i squat, om du så bruger et squat-stativ eller en smith! Faktisk får jeg mere ondt i mine knæ når jeg træner squat med squat-stativ ( kald mig bare sart)

Skulder pres laver jeg altid med frie vægte eller stæng.

Hva er der der galt med et smith-stativ???

Tror ikke jeg kommer til Allerød for at træne...der er lige 30 km eller mere *G*

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
hammerstrenght serien er ca et halvt år gammelt, er den så forældet :blink: .

Nej deres Hammer strenght serie er ikke forældet...eller noget (men ikke det bedste efter min mening) Men det er nogle få maskiner de har fået henne i hjørnet.......men resten af deres maskiner er noget gammel og nedslidt møg! Og så stinker der forfærdeligt af gummi pga. underlaget!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laver dødløft både med stativ og stang! Problemet med stang er, at mine hænder giver op langt før min ryg gør......så jeg får ikke rigtig noget ud af det! (så kald mig bare svag *G*) Når jeg laver dødløft med et smith-stativ, så kan jeg tage meget mere på og stangen glider ikke ud af hænderne på mig. Måske er det ikek den optimale bane osv..men det handler om at få trænet ryggen og det gør jeg bedst med en smith på.

Jeg synes ikke der er den store forskel i squat, om du så bruger et squat-stativ eller en smith! Faktisk får jeg mere ondt i mine knæ når jeg træner squat med squat-stativ ( kald mig bare sart)

Så er det måske på tide du får købt dig nogle straps, eller bruger noget magnesium på hænderne. Så glider den ingen steder. Jeg havde samme problem i starten.

Jeg har brugt lidt af det hele. Nu kører jeg mixed grip, og magnesium og den glider ingen steder. Så får du jo også stærkere greb.

Mht problemet med dine knæ, så er det nok et problem med din squat stil. Du snyder dig selv ved at køre det i smith

Link to comment
Share on other sites

Problemet med stang er,  at mine hænder giver op langt før min ryg gør......så jeg får ikke rigtig noget ud af det! (så kald mig bare svag *G*) Når jeg laver dødløft med et smith-stativ, så kan jeg tage meget mere på og stangen glider ikke ud af hænderne på mig. Måske er det ikek den optimale bane osv..men det handler om at få trænet ryggen og det gør jeg bedst med en smith på. 

Hvad med at tage mindre vægt på ?

Jeg tror du får mere ud af det med vægtstang og håndvægte end

smithstativ, men jeg har aldrig prøvet et, men frie vægte er

det bedste, også selv om vægten er lavere, synes jeg.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Efter min overbevisning findes der da masser af gode træningscentre i KBH - i hvert fald har jeg sjældent hørt nogen klage så meget, som i denne tråd :blink:

Et godt center er vel en individuel sag. Jeg ville da ikke bytte mit center ud for noget andet center uanset hvor mange nye (klamme) maskiner de havde fået!

Mit center er ikke særlig godt udluftet - når der trænes tungt, er der dug på mange af spejlene (så åbner vi nogle vinduer = løsning). Gummimåtterne stinker (af gummi.. strange) og maskinerne er ikke "state of the art"; men de virker (hvis man vil bruge dem).

Til gengæld er der MASSER af tunge vægte, folk er seriøse med deres træning (også selv om de har mobilen tændt) og stemningen er go - larmende go! B)

Jeg synes det i høj grad kommer an på hvad man SELV bringer til centeret, hvilken attitude man vil lægge for dagen, eller om man bare vil tude (no offense, TommyBoy) og synes det hele er noget lort. For så ER alt noget lort! :( ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Efter min overbevisning findes der da masser af gode træningscentre i KBH - i hvert fald har jeg sjældent hørt nogen klage så meget, som i denne tråd :blink:

Et godt center er vel en individuel sag. Jeg ville da ikke bytte mit center ud for noget andet center uanset hvor mange nye (klamme) maskiner de havde fået!

Mit center er ikke særlig godt udluftet - når der trænes tungt, er der dug på mange af spejlene (så åbner vi nogle vinduer = løsning). Gummimåtterne stinker (af gummi.. strange) og maskinerne er ikke "state of the art"; men de virker (hvis man vil bruge dem).

Til gengæld er der MASSER af tunge vægte, folk er seriøse med deres træning (også selv om de har mobilen tændt) og stemningen er go - larmende go! B)

Jeg synes det i høj grad kommer an på hvad man SELV bringer til centeret, hvilken attitude man vil lægge for dagen, eller om man bare vil tude (no offense, TommyBoy) og synes det hele er noget lort. For så ER alt noget lort! :( ;)

Ja det har du ret i...der er da dage hvor tingende funker! Men hvordan vil du have det, hvis du fx. skulle lede efter stangen til dødløft eller håndvægtene på 30 kg osv......og du så fik at vide, at de var låst inde fordi folk stjæler dem??? *G* ja sådan er det næsten i Fitnessdk......der er så mange mangler, at de ikke kan stå på en A4 side. Jeg kan fx. nævne at der ingen fitness boldte er (låst inde), stangen til squat-stative har de ikke fået købt, deres dip-stativ er total skævt og nærmest ubrugeligt, de spiller The voice, som er en pattebarnsradio; reklamerne og dumme ord flyver ud i rummet med 100 db, folk læser børsen mellem hvert sæt; ja så der kan godt gå 5 minutter mellem hvert sæt(*G*) osv.....

Men gode ord...helt sikkert ;)

Hvor træner du......lyder som City-fitness eller Sats på Amager?????

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så er det måske på tide du får købt dig nogle straps, eller bruger noget magnesium på hænderne. Så glider den ingen steder. Jeg havde samme problem i starten.

Jeg har brugt lidt af det hele. Nu kører jeg mixed grip, og magnesium og den glider ingen steder. Så får du jo også stærkere greb.

Mht problemet med dine knæ, så er det nok et problem med din squat stil. Du snyder dig selv ved at køre det i smith

Jeg har straps, men de hjælper kun begrænset. Jeg har dog bemærket, at jeg bedre styrre en kort stang frem for en lang....men i fitnessdk har de kun den lange (pga. de ikke har råd til at købe den stang der passer *G*) Men det lyder til, at der er nogle fornuftige begrundelser for at bruge stang istedet for smith....så skulle måske give det en chance mere ;) ( hvis de ellers gider at købe den stang der passer)

Efterlyser stadig det optimale center; det som ikke satser på famillien og dem der læser børsen*G*

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share