200 kg for reps DL challenge


jsc
 Share

Recommended Posts

  • Replies 326
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest PlayboY
Vi kunne have en juniorrække, flest med 120 kg. ;)

Arrrh.. 130 siger vi :D

Dvs alle der ikke kan løfte 180kg endnu, kan stille op med max reps med 130 :D

Så vil jeg gerne skrives på der ;)

Link to comment
Share on other sites

For mit vedkommende har det med de 180 kg. fortabt sig en eller anden øl-tåge :pint:

Som Jsc. skriver

Nok flere end antallet af reps du ender med at få med 180kg. Det er jo en mandevægt, ikke en vægt for små drenge  :chicken:  :devil:
- Guess that explains it!

Det lyder ellers som en god ide det med at afholde stævnet i OBBC, med en skvat øl som præmie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadig ik med på hvordan du vil køre det jsc?

Det skal være et sæt, men hvornår er det sæt afbrudt?

- når man slipper stangen i mere end X sek.

o.lign.?

Da jeg kørte 5*5 i DL skulle jeg da lige re-group imellem de 5 enkelte rep, ca 5sek.

Devito (sorry hvis jeg overser noget her ;) )

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

OK, så skærer jeg det ud i pap. Stangen skal ned og røre. Den skal ikke ligge stille i x antal sekunder, men må ikke bounce.

Og det er ikke tilladt at hvile fx fem sekunder i bunden. Det er non stop. Et sæt er færdiogt når du ikke kan få vægten op til lock out.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

OK, så skærer jeg det ud i pap. Stangen skal ned og røre. Den skal ikke ligge stille i x antal sekunder, men må ikke bounce.

Og det er ikke tilladt at hvile fx fem sekunder i bunden. Det er non stop. Et sæt er færdiogt når du ikke kan få vægten op til lock out.

aaaaaahhhh ;) Det var nemlig i forbindelse med at man ik brugte straps om man så måtte slippe stangen....

10 reps med 180, øv :tongue: så ved vi da hvad vi skal gå efter for at kunne slå dig, he he ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvorfor jeg er gået med til det her. Hader høje reps. Jeg synes faktisk det ville være sjovere med flest reps på 200 kg. Så behøvede man med stor sansynelighed ikke lave +10 reps for at vinde. Flest reps med 180 kg har også meget med vilje at gøre. For det bliver ekstremt ubehageligt når man kommer over 10. Jeg tror egentlig godt at jeg kunne tager over 10 reps nu, men jeg går kun all-out EN gang, og det bliver den dag jeg skal nakke jsc´s benchmark :devil:

Bare tanken om at skulle tage 20 reps med 180 kg giver mig kvalme og hjertebanken :blink:

Skal vi ikke ændre det til fleste reps med 200 kg. Eller for at være rigtig hardcore. Flest reps med 220 kg. Så bliver det en rigtig styrkeudfordring ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehe, meget fed konkurrence. Desværre er jeg alt for whimpet til at kunne deltage :( ...jeg mener..øh.. jeg skal noget andet den dag :)

Et lille spørgsmål: Bliver rækkefølgen afgjort ved lodtrækning eller ved seedning? En eller anden herinde sagde jo engang, at dødløft overvejende er et spørgsmål om vilje, så det er vel ikke uvæsentligt om man er først eller sidst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jsc er fast besluttet på at det skal være 180 kg. Men det kunne være cool hvis han gik med til at det skulle være 200 kg. Så er det en lidt mere menneskelig rep range vi arbejder med. På nuværende tidspunkt tror jeg ikke jeg kan tage mere end 6-7 reps med 200 kg, og det er da ikke noget man skal brække sig af bagefter. 15-20 reps i squat og dødløft er alt for nasty :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share