ABCDE ??!


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Jeg har på www.getbig.dk læst om ABCDE (Anabolic Burst Cycling of Diet and Exercise) Er der nogen som kan give en kompetent vudering af dette produkt?!

Go´ træning, DBM

Link to comment
Share on other sites

Lad os starte med hvad der er rigtigt nok:

Det er korrekt at "overfeeding" fører til en anabolsk tilstand - både fedtmasse, lean-body-mass og anabolske hormoner øges.

"Underfeeding" fører modsat til øget forbrug af kroppens depoter af både protein, fedt og kulhydrat.

Hvad der derimod ikke understøttes i de opgivne referencer er, at en ekstrem vekslen mellem disse to tilstande skulle føre til en ekstrabonus både i forhold til fedtprocent og muskelmasse.  

I det ene studie med overfeeding i 3 uger oplyses det at 46 % af vægtøgningen på 4,3 kg var lean-body-mass. LBM inkluderer imidlertid andet end muskler (væske, glykogendepoter, andet væv). Et kvalificeret gæt vil derfor være at de tog 2,5 kg fedt på og ca. 1 kg muskel.

I det andet studie tog forsøgspersonerne ca. ligeså meget fedt og LBM på ved overfeeding, som de tabte ved underfeeding - altså ikke nogen nettogevinst. Hvordan man kommer frem til de kilo-tal der opgives i diæten kan jeg ikke se.

Diæten udgør en oplagt risiko for længerevarende forstyrrelser af stofskifte og appetitregulering.

(Anbefalingerne om kosttilskud vil jeg undlade at komme ind på)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share