spinning...


Stine24
 Share

Recommended Posts

Lov dig selv at prøve mindst 3-5 gange, før du bestemmer om det er noget for dig. Den/de første gange kan være meget hårde, fordi det er uvant og man kunne let fristes til at sige "det er ikke noget for mig"...

Men giv det en håndfuld gange mindst, før du beslutter dig.

Et andet råd kunne være at køre med pulsur, hvis du har mulighed for det. Det tilføjer et nyt aspekt til spinning, hvor man lærer sin krop og puls at kende på en mere målbar måde end bare "aiij nu tror jeg nok det er hårdt". Det har jeg i hvert fald haft enormt stor glæde af. :)

Spinning er fedt. :)

Link to comment
Share on other sites

Et par råd mere ud over KJ's glimrende contribution. Sørg for at instruktøren undervejs kommer og ser din indstilling af cyklen, så du ikke sidder forkert. Typisk for piger er at de sidder for lavt, med for kort længde og for højt styr. Dette øger riskoen for ondt knæene og ømhed i ryggen.

Kør ikke med ultra-høj belastning, og kør ej uden belastning. Sørg for i stående sekvenser at det er dine ben, ikke dine arme der bærer dig.

Invester eventuelt i et par cykelbukser så snart du synes det er noget for dig at spinne, det sparer dig for en del ...hmmmm...ømhed.

Cykelskoene skal sidde tæt om foden, men ikke for korte.

Mor dig - du er der mest for at have det sjovt, se udfordringerne for det de er - et tilbud, ikke et krav. Mange tror man SKAL køre maksimalt hele tiden, giv dig tid før du gør det, det skal man være klar til.

Det kunne være sjovt at se dig hos os - men ligegyldigt hvor du ender, håber jeg du får det sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en god ide. Jeg tænker lidt på at skifte min "almindelige" styrke- og konditionstræning ud med spinning...Eller måske kombinere det lidt. Så kan jeg spinne 2 gange om ugen og styrketræne (og stramme op :) ) 1-2 gange om ugen. Er det dumt?

Stine

Link to comment
Share on other sites

Hvis dit mål er at forbedre din kondi (altså ikke gå efter vægttab), så har jeg haft glæde af at drikke en masse saftevand i timerne op til træningen. Plus at få et godt måltid 1-2 timer før.

Men det er nok individuelt. Jeg kan varmt anbefale pulsuret, som er blevet nævnt. Man skal ikke blive en slave af det, men når man har lært det at kende, så kan du justere din træning ret præcist.

Og en ting til: Sørg for at tage en cykel ved siden af nogen, der giver 100 pct. Det er motiverende at være ved siden af andre, som ikke daldrer den af. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør det med det primære formål at tabe mig og nedsætte min fedtprocent, så jeg springer lige saftevandsdelen over. Ellers tak for tippet, det kan jeg måske bruge senere hen.

Jeg melder mig i dag kl 17:30 og så må vi se hvad der sker, jeg er helt spændt nu :unsure: og en lille smule nervøs...Men hvad...Jeg har jo tilmeldt mig et begynder hold, så mon ikke det går.

Jeg vender lige tilbage med hvordan det er gået.

Stine

Link to comment
Share on other sites

OK, spring du hellere saftevandet over ... :) Men du skal ikke være nervøs. Begyndertimer er ikke specielt meget nemmere end alm. timer, men de er mere varierede og man jeg tror nok, de fleste er på ens eget niveau. Du kan bruge begyndertimerne til at pejle dig ind på, hvilken form for spinning, du bedst kan lide. Og så, når du avancerer til alm. timer, kan du gå efter den type timer med korte intervaller, eller lange intervaller eller whatever.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa...

Jeg har nu gennemført min første spinning-time, og syntes det var helt vildt godt!

Instruktøren var sød til at hjælpe mig og jeg var vildt sej til det B)

Nu har jeg meldt mig til igen på torsdag og er fast besluttet på at gå fast hver mandag og torsdag.

Jeg håber at kunne se nogle hurtige resultater mht mit vægttab, da jeg kan mærke at jeg får brugt alt hvad jeg har i mig. Det er nu mere motiverende at give den en ekstra skalle, når man er omgivet af andre svendende motionister :lol:

Stine

Link to comment
Share on other sites

Hej Stine.

Spinning er fedt!!

Jeg er også selv meget glad for det, der er god forbrænding og så kommer man hjem med følelsen af at man virkelig har lavet noget, hvilket man self. også har :bigsmile:

Er du til hård træning, så prøv endelig også boksetræning en dag. Jeg var til min første time i dag, og puha!! DET ER HÅRDT! Men man bliver i et super humør af det bagefter.

Held og lykke med træningen fremover!

-Z

Link to comment
Share on other sites

Godt gået.....så er du igang, og du er som os andre tåber fanget i en cykel-lås-fælde - spinning rules ;-)

Det er rigtigt!!!!!!!!!!!!

Man får det næsten helt dårligt med sig selv, hvis ikke man 5 gange om ugen forvandler gulvet i spinningslokalet til en minikopi af Finland (de 1000 søers land). :bike: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Yep, det er for fedt! Men pas nu på, mere vil ha' mer' - og pludseligt har du intet liv... 

Syntes nu man her mere liv, selv om man kg mæssigt får mindre liv ;)

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share