Bio Sport


JesperG
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har stiftet bekendskab med den antiinflammatoriske kur "Bio Sport" fra Pharma Nord? Gode eller dårlige erfaringer...

Jeg overvejer at prøve kuren, da jeg døjer med en del små inflammationer rundt omkring. Derudover har jeg en kronisk golfalbue, som jeg snart skal have fikseret i 3 uger, hvis der ikke sker noget nyt.......

Link to comment
Share on other sites

Har ikke selv prøvet produktet, men har hørt godt om det. Jeg synes det er ALT for dyrt, det er billigere selv at købe ingredienserne enkeltvis. Jeg har sammensat min egen lille "anti-inflammationskur":

fiskeolier

c vit

e vit

selen

zink

multitab

Herud over spiser jeg mange grøntsager og frugt, for at få ekstra antioxidanter (fx gulerødder for betacarotene).

Link to comment
Share on other sites

davs

jeg har prøvet bio sport for et par år siden.

jeg havde døjet med en skulder skade i et par år.

var til et fordrag om bio sport, og købte så en kur.

der er til 3 måneder i en pakke, men efter 2 har jeg ikke døjet med skuldren siden.

bio sport inden holder forskellige fiske olier og selen.

jfk

Link to comment
Share on other sites

Multitab indeholder daglig anbefalet dosis. Herud over indtager jeg 1 gram c vit, ca 2 gram fiskeolier, 20 mg zink, 30 mg e vit og 100 ug selen (svarende til 200% af anbefalet daglig dosis af selen). Som sagt spiser jeg hverdag mindst et par rå gulerødder for at få betacarotene.

Prøv evt selv at se hvad bio sport indeholder.

Link to comment
Share on other sites

Bio sport er et kosttilskud, som mange har haft gavn af. Især folk med inflamationsskader. Det sammensat på sådan en måde, at indeholdsstofferne er nøje afstemte, så de  giver en synergisk effekt.

Her er et link hvor i kan læse om produktet: www.pharmanord.dk/product.htm?l=dk&id=sport .

Der er til en måneds forbrug i pakken og vejl. udslagspris er 399,-

Kan købes i Matas og helsekost.

Men det kunne tænkes at lign. resultater kunne opnåes ved at kombinere et antioxidantrigt vit/mineral tilskud(f.eks Omnimin) , med et Kombineret tilskud af Omega 3,6,9 fedtsyre som kunne være: Epa-Gla, Perfect Balance eller udo`s choice...

Link to comment
Share on other sites

BIO-SPORT er kendte produkter blandet i en pille og en kapsel.Kombinationen menes at virke anti inflammatorisk, faktisk påståes det at virkningen er næsten lige så god som

NSAID produkter("Gigtpiller")

Jeg kender en del der har gode erfaringer med produktet, men det er desværre dyrt!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender en del der har haft gode resultater ved brug af Bio Sport til behnadling er inflammationsskader.

Dem der har responderet bedst har været elite sportsfolk, hvis diæt typisk har været ekstrem lav mht. fedtindhold - især essentielle fedtsyrer.

Hvis du sørger for at få dækket dit behov for essentielle fedtsyrer gennem den almindelige kost, så tror jeg ikke der er den store effekt ved Bio Sport.

Og så er det i øvrigt alt for dyrt i forhold til at det egentlig blot er essentielle fedtsyrer tilsat lidt antioxidanter (for at fedtsyrerne ikke skal blive harske) du køber.

Brug hellere pengene på f.eks. Udo´s Choice, flaxolie eller alm. fiskeolie. Eller sørg for, at din kost indeholder tilstrækkeligt med essentielle fedtsyrer.

Link to comment
Share on other sites

Kig selv på pakken. Mener dog at det er 1 mdr - for kr. 400,-!!!

Med mindre man spiser en kost ekstremt lavt fedtindhold og/eller aldrig spiser fed fisk, er der ikke nogen grund til at bruge ekstre penge på fedttilskud (essencielle fedtsyrer). Det bør ikke været et problem at få tilstrækkeligt med Omega 6 og 9, disse fedtsyrer fås blandt andet gennem forskellige vegetabilske produkter (fx kerner og madolie). Omega 3 fås gennem fed fisk. Fiskeolie tilskud kan købes meget billigt i Netto.

Link to comment
Share on other sites

faktisk bør man være lidt opmærksom på, hvilke slags madolier man indtager, det er nemlig ikke alle olier, som indeholder de forsk. fedtsyrer.

de nedenstående tal viser, hvor stor procentdel af fedtsyrerne i de enkelte madvarer, som udgøres af de to essentielle fedtsyrer linolsyre og alfa-linolensyre.

Det ses umiddelbart at rapsolie og soyaolie har de højeste koncentrationer.

                 Linolsyre      Alfa-linolensyre

Rapsolie             20       10

Olivenolie           12        0,7

Solsikkeolie        61        0,1

Vindruekerneolie 68        0,5

Majsolie             51        1,0

Soyaolie             53        8

Sesamolie          45        0,4

Jordnøddeolie     29        0,1

Kakaosmør         3          025

Smør                 2          2

Svinefedt           10        0

Oksefedt            2          0

Link to comment
Share on other sites

En inflammationsskade er et resultat af en længere varende overbelastning, som resulterer i noget vævsdestruktion. Inflammationen er kroppens helingsproces. Læs evt. i bøger om fysiologi eller patologi.

Det er denne helingsproces, som her diskuteres om man kan fremme på en eller anden måde med noget kosttilskud.

Håber det besvarer dit spørgsmål   ;)

Link to comment
Share on other sites

Animalsk fedt og linolsyre (stor mængde i diverse madolier samt diverse forarbejdede fedtvarer, hvori vegetabilsk fedt er angivet) omdannes til arakidonsyre, som fører til en uhensigtsmæssig respons ved inflammation pga. af dannelsen af nogle hormon lign. stoffer kaldet eicosanoider.

Bio-Sport tilfører fiskeolie og gamma-linolensyre som virker modsat og giver en hensigtsmæssig inflammationsrespons, idet de fører til dannelsen af andre eicosanoider. Antioxidanterne i Bio-Sport er vigtige faktorer for dannelsen af disse eicosanoider samt for beskyttelse af fedtsyrerne.

Gamma-linolensyre er ligesom linolsyre en omega-6 fedtsyre og linolsyre kan omdannes til gamma-linolensyre, men forsøg har vist at selv om dette er tilfældet fører et indtag af linolsyre henholdsvis gamma-linolensyre til dannelsen af forskellige eicosanoider. Gamma-linolensyre er endvidere langt mere potent end linolsyre, hvorfor selv en forholdsvis lille mængde har effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share