"Hjemme"-styrketræning til cykel/MTB


Plarto
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Nu begynder det jo heldigvis at blive lysere om aftenen, og man begynder at kunne køre i skoven uden lys :-)

For at få lidt mere power i benene, hvilke øvelser vil I anbefale, som man kan tage derhjemme - efter cykeltræning, og de dage hvor man ikke kommer på cyklen. Jeg har kørt lidt styrketræning (grundtræning) og spinning i fitnesscenteret i vinter, men har ikke tid til at komme i fitness 3 gange om ugen her i foråret - derfor ville det være perfekt med 3-5 øvelser, som man kunne trykke af derhjemme iløbet af ugen.

Jeg har tænkt på noget squat, men kan man træne squat uden vægtstang - dvs. m. håndvægte? Jeg har jo ikke tænkt mig at skulle investere i et helt fitnesscenter herhjemme :-)

Tips til øvelser, vægte m.v. vil være meget velkomne :-)

Målsætningen er 24t Solo MTB-løb til juni. Ruten er ganske kuperet, med relativt små hårde stigninger. Styrketræningen kommer til at supplere de ca. 2-4 gange ugentlige MTB-ture på mellem 2-5 timer.

Mvh

Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Tak for super links - går han ikke lige lovligt langt ned i knæene på den squat?

Ja - 3-5 øvelser til benene alene er nok lige i overkanten, men jeg mente egentlig at det var primært ben jeg ville træne, og så noget overkrop. Jeg regner med noget rowing også kan være godt, både til arme, ryg, lænd. Det vil også give lidt til de muskler jeg bruger i kajakken - har jeg ikke ret?

Hvis jeg kan finde 5 øvelser, der dækker de muskelgrupper der bruges på MTB og i Kajak, så vil det være helt optimalt.

/Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share