Måltid før natten


keyser
 Share

Recommended Posts

så er jeg banen igen :lol:

Hejsa...

ville lige høre jer mol´boer hvad i foretrækker som måltid før i går i seng og hvorfor???

Formålet for mig er selvfølgelig at vokse mest muligt mens jeg sover, ved hjælp af et fornuftigt måltid...

Sidder f.eks. og kigger på en Gaio yoghurt, som indeholder:

90 kcal

protein 4,5

kulhydrat 13 g.

fedt 1,2

pr 100 g.

nettovægt 500 gram...

kunne det evt være et fornuftigt godnatmåltid?? B)

Håber at få en masse svar og meninger

Keyser

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene, at den indeholer for mange kulhydrater. Hvorfor driker du ikke bare noget mælk?

Personligt kan jeg ikke tåle mælk så jeg drikker en shake bestående af:

10g Valle protein

25g Ægge protein

1g MSM (er dog løbet tør)

C- Vitamin

Hvad er MSM :unsure:?

C-vitamin har det nogen betydning for ens muskelvækst eller er det for helbredets skyld du smider det i shaken?

Mvh Anton :)

Link to comment
Share on other sites

C-vitamin har det nogen betydning for ens muskelvækst eller er det for helbredets skyld du smider det i shaken?

Mvh Anton :)

Ifølge en artikel på blivstor.dk:

C vitamin er specielt interessant for bodybuildere, idet den hjælper til med at forebygge muskelømhed og stivhed, samt den hjælper kroppen til at restituere hurtigere. Kroppen producerer ikke selv C vitamin, så den SKAL komme udefra i form af mad eller tilskud. Vitamin C går tabt når det bliver kogt, eller ligger på køl, og skal derfor findes primært i citroner (det hvide), friske grøntsager, grøn peber, tomater og broccoli.

Link

Håber at du kan bruge det til noget :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun fortælle hvad jeg selv indtager. Hvilket er 250 g Nova Fromage Frais, som indeholder 50 Kcal. pr. 100 g, og 8 komma noget proteiner pr. 100 g. Hvis jeg så er i Bulke fasen, supplerer jeg med 200 ml skummetmælk. Dvs. ca. 225 Kcal. og 25 g protein, hvilket jeg skulle mene er ok for Kcal. indtaget

Link to comment
Share on other sites

Angående MSM

Se tråd: link

MSM er et svovl tilskud. Der er ingen dokumentation for at vi generelt mangler svovl i vores kost selv om nogle siger vi gør (findes et godt Harvard letter omkring dette). Iøvrigt er der heller ingen dokumentation for at MSM virker. Der findes kun nogle anekdoter, samt et par upublicerede studier på mennesker. Grunden til dets udbredelse skyldes hovedsageligt James Coborn har påstået at han er blevet helbredt for gigt i CNN's bedste sendetid samt et par amerikanske bøger om MSM.

I glucosamin sulfat og chondroitin sulfat findes allerede svovl og der er intet hold i at man skulle have gavn af at indtage ekstra svovl.

Jeg tror jeg ville bruge glucosamin i stedet ;) Det står selvfølgelig frit for også at bruge MSM - enkelte har jo gode erfaringer med det, men glucosamin virker bare bedre dokumenteret.

Link to comment
Share on other sites

ÆDER DU ALT DET INDEN DU GÅR I SENG?? :blink::w00t: :o :unsure:

Ja, der skal jo lidt til hvis jeg skal nå 3500-3700Kcal

Det virker faktisk ikke af så meget når man sidder med det foran sig. Men jeg kunne godt se at det så ud af meget da jeg skrev det :lol:

Nu er jeg så på 1300Kcal diæt, så det blev bare til:

200ml skummetmælk

30g valleprotein

10g Udo's choice

Det smager faktisk godt med Udo's i!

Link to comment
Share on other sites

En naturlig proteinkilde er at foretrække frem for pulver som måltid før sengetid. Pulveret har en hurtig optagelsestid (kassein undtaget) hvilket jo er netop det vi ikke er interesseret i. En liter mælk som det nævnes i tråden er heller ikke umiddelbart det bedste valg, da flydende kost som bekendt passerer hurtigere igennem systemet end fast føde. Samtidig er du også sikker på en indmelding i natpissernes klub med et så stort væske indtag inden sengetid.

Mit valg ville nok falde på et magert kødprodukt (tun, kylling mv.) samt et halvt glas skummetmælk. - Evt. også et lille stykke grovbrød - men personligt ville jeg prøve at holde igen med kulhydraterne på dette tidspunkt.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Jeg snupper en skål müsli med rigeligt skummetmælk.

Dem som har bare nogenlunde velfungerende nyrer og drikker en hel liter mælk inden de hopper i kanen, skal sgu da op og tisse kl. bæ. Eller?

(Det "problem" har jeg da i hvert fald selv stiftet bekendtskab med, eller også vågner jeg tidligere end normalt)

Link to comment
Share on other sites

Dem som har bare nogenlunde velfungerende nyrer og drikker en hel liter mælk inden de hopper i kanen, skal sgu da op og tisse kl. bæ. Eller?

(Det "problem" har jeg da i hvert fald selv stiftet bekendtskab med, eller også vågner jeg tidligere end normalt)

Det har aldrig været et problem for mig, men jeg sover så også ret tungt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
ÆDER DU ALT DET INDEN DU GÅR I SENG??  :blink:  :w00t:  :o  :unsure:

Ja, der skal jo lidt til hvis jeg skal nå 3500-3700Kcal

Det virker faktisk ikke af så meget når man sidder med det foran sig. Men jeg kunne godt se at det så ud af meget da jeg skrev det :lol:

Nu er jeg så på 1300Kcal diæt, så det blev bare til:

200ml skummetmælk

30g valleprotein

10g Udo's choice

Det smager faktisk godt med Udo's i!

Hmm.. Dyrker du meget cardio eller?.. For det er da et sindsygt højt carb indtag du har.. Hvis jeg indtog så meget ville jeg blive godt fed samtidig..

Link to comment
Share on other sites

ÆDER DU ALT DET INDEN DU GÅR I SENG??  :blink:  :w00t:  :o  :unsure:

Ja, der skal jo lidt til hvis jeg skal nå 3500-3700Kcal

Det virker faktisk ikke af så meget når man sidder med det foran sig. Men jeg kunne godt se at det så ud af meget da jeg skrev det :lol:

Nu er jeg så på 1300Kcal diæt, så det blev bare til:

200ml skummetmælk

30g valleprotein

10g Udo's choice

Det smager faktisk godt med Udo's i!

Hmm.. Dyrker du meget cardio eller?.. For det er da et sindsygt højt carb indtag du har.. Hvis jeg indtog så meget ville jeg blive godt fed samtidig..

Jeg svarer lige i din log så vi ikke kommer for meget off-topic :lol:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share