Morgenmad


Guest simoh
 Share

Recommended Posts

jeg spiser som de fleste havregryn. pt cutter jeg så det er ikk en kæmpe portion jeg får..

100 g havregryn

35-40g proteinpulver

250g minimælk

1 stk vitaminpille

Det var det..ska så ud og ha købt min noget nutridan olie, da jeg ikk får nok sunde fedtsyrer...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg plejer også at lave en proteinpandekage som et par af de andre herinde..

Men dog med et par "modificeringer"..

Min opskrift på dem er som følger:

200g æggehvide

70g Müsli (lav fedt)

30g Protein

Lidt bagepulver

Lidt kanel

Lidt vanillesukker

Lidt sødemiddel (0kcal)

hele molevitten blandes i en blender og på en fedtfri pande til én stor kage..

Ovenstående indeholder:

50g Protein

45g Kulhydrat

9g Fedt

Ca. 465 kcal

Og så er der serveret... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Cheasy A38 m hjemmelavet müsli og lidt sødemiddel de fleste morgener.

Derudover lidt frugt.

Hjemmelavet müsli består af: grovvalset havre, valset rug, boghvedeflager, lidt groft hakkede mandler, lidt solsikke- eller græskarfrø, lidt fiberbag (giver lidt "crunch") og lidt tørret frugt (aldrig rosiner, kan ikke li dem)

Synes det er det eneste der kan holde mig kørende hele formiddagen. Sjovt nok bliver jeg sulten igen rimelig hurtigt når jeg spiser havregryn. Det giver ikke helt mening, men sådan er det.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Cheasy A38 m hjemmelavet müsli og lidt sødemiddel de fleste morgener.

Derudover lidt frugt.

Hjemmelavet müsli består af: grovvalset havre, valset rug, boghvedeflager, lidt groft hakkede mandler, lidt solsikke- eller græskarfrø, lidt fiberbag (giver lidt "crunch") og lidt tørret frugt (aldrig rosiner, kan ikke li dem)

Synes det er det eneste der kan holde mig kørende hele formiddagen. Sjovt nok bliver jeg sulten igen rimelig hurtigt når jeg spiser havregryn. Det giver ikke helt mening, men sådan er det.

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg også, jeg troede det var mig der var umættelig, :w00t:

den lyder go din mysli

Link to comment
Share on other sites

Lige nu er hittet grød som er kogt på müsli, hvor jeg så spiser rosiner og frugttern på. Nogle morgener bliver det havregryn eller -grød med soyamælk og rosiner + frugttern.

Desuden ryger der noget juice i kværnen og et stort krus kaffe :-)

Er jeg meget sulten (det er jeg som oftest om morgenen - det er jo LAAAANG tiden jeg har spist sidst) spiser jeg også noget brød med pålæg. Mængden er henad 150 gr. havregryn/müsli + tilbehør (men jeg vejer ikke min mad).

Link to comment
Share on other sites

Cheasy A38 m hjemmelavet müsli og lidt sødemiddel de fleste morgener.

Derudover lidt frugt.

Hjemmelavet müsli består af: grovvalset havre, valset rug, boghvedeflager, lidt groft hakkede mandler, lidt solsikke- eller græskarfrø, lidt fiberbag (giver lidt "crunch") og lidt tørret frugt (aldrig rosiner, kan ikke li dem)

Synes det er det eneste der kan holde mig kørende hele formiddagen. Sjovt nok bliver jeg sulten igen rimelig hurtigt når jeg spiser havregryn. Det giver ikke helt mening, men sådan er det.

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg også, jeg troede det var mig der var umættelig, :w00t:

den lyder go din mysli

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da ikke så sært at man hurtigee bliver sulten igen efter havregryn end efter müsli. Prøv lige at tjekke kcal. indholdet i müsli. Det er meget højere end havregryn. Det høje fedtindhold i müsli er med til at give mæthedsfornemmelse.

Link to comment
Share on other sites

Cheasy A38 m hjemmelavet müsli og lidt sødemiddel de fleste morgener.

Derudover lidt frugt.

Hjemmelavet müsli består af: grovvalset havre, valset rug, boghvedeflager, lidt groft hakkede mandler, lidt solsikke- eller græskarfrø, lidt fiberbag (giver lidt "crunch") og lidt tørret frugt (aldrig rosiner, kan ikke li dem)

Synes det er det eneste der kan holde mig kørende hele formiddagen. Sjovt nok bliver jeg sulten igen rimelig hurtigt når jeg spiser havregryn. Det giver ikke helt mening, men sådan er det.

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg også, jeg troede det var mig der var umættelig, :w00t:

den lyder go din mysli

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da ikke så sært at man hurtigee bliver sulten igen efter havregryn end efter müsli. Prøv lige at tjekke kcal. indholdet i müsli. Det er meget højere end havregryn. Det høje fedtindhold i müsli er med til at give mæthedsfornemmelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det kan måske være en forklaring

Men når jeg spiser A38 m müsli, så er det kun en håndfuld müsli og en skålfuld A-38 (og det er der da ikke ret meget energi i). Når jeg spiser havregryn spiser jeg en hel skålfuld - altså nok ca 3 gange så meget som müsli.

Nåja, det kan så være endnu et af livets mysterier. Måske er det lige så meget noget psykologisk?

Til gengæld spiser jeg altid havregryn før jeg skal ud og løbe langt i weekenden. Der holder A38 og müsli bare ikke en meter.

Ellers ret sjovt at se hvor forskelligt folk spiser om morgenen

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Æg, bacon på toast. Den eneste rigtige måde at starte dagen.

Derefter min specialitet:

Ymer, hvor man tager en god håndfuld frosne bær (bruger selv blandende skovbær for tiden) og putter i. Lad det stå i 10 minutter så bærene kun er semi-frosne og tilsæt noget musli-agtigt samt lidt extra nødder. Ahornsirup hældes ud over til sidst.

+ kaffe.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prøvede mig li frem her i cutte weekenden :4mewantfood:

45 gr havregryn

20 gr Fiber kost

1 Æble

kanel

Honning

1 tsk appelsin marmelade

Mælk

Smid det hele sammen og fyr noget mælk over og skyld så ned med en protein shake :4thumbup: Lyder af meget, men det er slet ikk galt, og det mætter sygt godt :4mewantfood:

Edited by life*raider
Link to comment
Share on other sites

Igår spiste jeg pizzaflytes fra netto med 1l topform til at skylle ned.

Idag 1citronmåne med en liter minimælk til (man sparer vel på fedtet).

Så længe der er kcal i, ryger det lige i løgneren.

En gammel favorit var letmælksøkoyoghurt naturel med frisk frugt, gryn, protpulver og evt. lidt akacie honning. Det var inden jeg kiggede i spejlet og opdagede jeg var en skinny bitch.

Link to comment
Share on other sites

Havregryn på en alternativ måde:

Om aftenen:

Øs en portion havregryn op i en skål - og hæld æblejuice over så det dækker. Sæt skålen i køelskab natten over.

Om morgenen:

Tilsæt hakkede mandler og et revet/småtskåret æble og bland det hele med et par skefulde kvark eller mælk.

Det smager himmelsk - havregrynene er silkebløde og smager af æble.

Sådan starter jeg som regel min morgen, og det er noget der mætter, dog uden at være for tungt.

Havregrynen kan også sættes i blød med vand eller mælk eller hvad hjeret lyster.

Og i øvrigt, havrefras er altså ikke tomme kalorier. Næst efter havregryn er det nok noget af det bedste at spise. Der er langt mindre sukker i end i All Bran og Special K + proteinerne er bevaret, og de er fyldt med fibre (14%). I det hele taget et af de bedre alternativer.

/Loulu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share