Ville du deltage i en SL-konkurrence....


incognito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

******slettet**** måske lige lidt for grov.

kom nu lige lidt ind i kampen Søren W.

Ja for 10.000gang 100% raw vil være uden noget som helst det er jeg helt enig med dig, men for h..... der er hjælpemidler og så er der udstyr som hjælper bevægelsen. det er stadig to meeeeeeeeeeeeeeeeget forskellige ting(i min opfattelse vil jeg så lige understrege ;) )

Så vidt jeg ved har man pigsko på i kuglestød
+
Jeg lod mig rive med,

Pig-sko :lol: Er du så desperat at du bare absolut skal finde et eller andet du kan trække "ned" på dit udstyrs niveau. Og just for the record: udendørs ringen er lavet at beton :) så ingen fordel i det.

talkum på kinden og magnesium på hånden. Men du er måske sådan indrettet fra naturens hånd?
Først. Hvor i kastet hjælper magnesium aktiv ind i at hjælpe kuglen med at flyve længere...

Second....: At de bruger det må jo åbenbart være fordi de sveder, jeg har tværtimod et problem med at mine fingre er for tørre, men det er nok fordi jeg ikke har stødt hvor der har været over 10grader endnu ;)

det ville sikkert ikke være kønt.

Kvindehåndbold kunne pakke sammen. Og man ville droppe at have fløje, = Lars kristiansen ender som McD drive in ekspedient :lol:

jeg kan læse mig frem til at man også må bruge håndledsbind i kuglestød, interessant.
Reglement(kun kuglestød):
8.2.3.1 Det er ikke tilladt for deltagerne at sprøjte eller kaste noget stof i ringen eller på deres skosåler.

For at beskytte håndledet mod skader må deltageren anvende en bandage om håndleddet.

Om leddet sys jeg er snyd, da man vil kunne hente en slags effekt,ligesom knæbind i squat.

Jeg kan ikke lige finde noget om øvrige forbindinger/beskyttere. Ved indendørs VM så jeg en støde med albuebeskytter(sådan en de bruger i håndbold) det stinker da total.. Det sys jeg også er snyd.

Fællesregler for kastedicipliner...

8.1.2 PERSONLIGT UDSTYR

8.1.2.5 Deltagerens dragt skal være ren og sømmelig, og den må ikke blive gennemsigtig når den bliver våd. :lol: øv gælder det oz for kvindelige løbere ;)

8.1.2.6 Det er tilladt at benytte et bælte af læder eller lignende materiale til at beskytte ryggen. :thumb_down: buuuuuuuuuuh RAW spirit on ferie

8.1.2.7 Der kan konkurreres på bare fødder eller med sko på en eller begge fødder.

8.1.2.8 Skoens formål er at beskytte og støtte foden, og den må ikke være konstrueret således, at den giver deltageren yderligere hjælp. Skoen må ikke indeholde nogen form for fjeder eller tilsvarende anordning. En rem over vristen er tilladt.

8.1.2.9 Sålen - incl. hælen - må være forsynet med forhøjninger og fordybninger, forudsat at disse er fremstillet af det samme - eller tilsvarende - materiale som sålen.

Der er ingen begrænsninger for sålens tykkelse.

Sålen - incl. hælen - må være konstrueret således, at der kan anbringes op til 11 pigge, men der må iøvrigt anvendes et vilkårligt antal inden for dette maksimum. På baner med permanentbelægning må længden af piggene ikke overstige 12 mm. På andre belægninger må længden ikke overstige 25 mm. I begge tilfælde må piggene maksimalt have en diameter på 4 mm. Ved nationale konkurrencer kan arrangøren stille krav om en begrænset længde på piggene.

(Er jo kun relevanat i spydkast)

8.1.2.10 Det er tilladt under konkurrencen at indgnide hænderne men ikke redskabet, med et egnet stof i den hensigt at opnå et mere sikkert greb om redskabet. Kuglestødere må tillige indgnide sådant stof i nakken.

8.1.2.11 Det er ikke tilladt på nogen måde - f.eks. ved at tape to eller flere fingre sammen - at søge at opnå fordel. Tape på hånden må kun anvendes, hvis det er nødvendigt for at dække et åbent sår (dog særbestemmelser for hammerkast og vægtkast).

8.1.2.12 Det er ikke tilladt at anvende handsker (dog særbestemmelser for hammerkast og vægtkast). I hammerkast og vægtkast – men ikke andre kasteøvelser – må der anvendes handsker, og disse må indgnides med et egnet stof, jf. 8.1.2.10).

8.1.2.13 Ved stævner arrangeret i Danmark - nationale såvel som internationale - er brugen af egne redskaber tilladt, såfremt de er i overensstemmelse med reglerne, og er godkendt af arrangøren. Idrætsudøverne er ikke forpligtede til at udlåne egne redskaber til de øvrige deltagere i konkurrencen, men såfremt en deltager låner et redskab, hæfter den pågældende for eventuel beskadigelse. Medmindre der foreligger særlige omstændigheder, kan arrangøren ikke gøres ansvarlig for eventuel beskadigelse. En arrangør kan bestemme at redskaber skal være til fri afbenyttelse i én eller flere øvelser, men påtager sig i så fald ansvaret for eventuel beskadigelse.

Hvor arrangementet i øvrigt kræver det (E-cup, landskampe etc.), kan DAFs bestyrelse dispensere fra nærværende regel.

Note:

Ved internationale stævner i udlandet gælder principielt IAAFs regler (Rule 150), men der kan forekomme "lokale" regler som ovenstående. Under alle omstændigheder bør deltagerne orienteres på forhånd om de aktuelt gældende regler.

stopplanken kan da også kun være gavnlig for længden på kastet.
Hjælper planken dig aktiv med kastet. Den vil jeg gerne lige have en forklaring på :lol: Men ja det er en hjælp for at have sværere ved at overtræde.
men i rigtig mange sportsgrene er pigsko en del af udstyret, og de er vel også udstyr. I stangspring har man harpiks på hænderne, det er også udstyr, man kunne blive ved.

Er det ik lidt langt ude at indblande udstyr i dicipliner der laves med mere konkrete redskaber såsom en stang.Det er jo ligesom en grund til at det hedder stangspring :lol:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Som sagt jeg skelner i udstyrskategorien, dvs kalder noget for passive hjælpemidler og aktive hjælpemidler=udstyr.

Når jeg tænker på konkurrence så indeholder det følgende.

Jeg stiller så lige kuglestød op mod SL, hvis det skulle gavne forståelsen :unsure:

Regler om:

Anlæg:

eks. Bænk pres: bænk, stativ

Kuglestød: ring, planke, kastefelt m.m

Redskaber

eks. Bænk pres: skiver, stang, låse.

Kuglestød: kuglen

Og så den varme kartoffel :tongue: (og folkens nu skal i ikke tage udgangspunkt i de officielle regler)

Udstyr(aktive) >< hjælpemidler(passive)

Aktive/erstattere:

eks. Bænkpress: - Forbindinger over led, fx trøje, albue, håndled.

eks. Squat: - ting der hjælper med opspænd fx bælte, stramme trøjer.

eks. DL - Ting der erstatter eller støtter det udøveren laver: Straps

Kuglestød:

- Forbindinger over led, fx trøje, albue, håndled.

- ting der hjælper med opspænd fx bælte, stramme trøjer.

Passive:

SL + kuglestød:

- magnesium

Det er sådan mine def. ligger......

Link to comment
Share on other sites

Hey udstyrsdrenge, undeskyld jeg blander mig, men hvis man kunne lave en styrkeløft-konkurrence med disse regler:

Under vandet i en Inzer våddragt, uden magnesium.

(Vandet må gerne være saltvand stærkeste opløsning, men ingen rekordforsøg med iltmaske).

ville I så være med til at konkurrere mod en kuglestøder, der fik lov til at bruge

Krudt + Kanon, men ingen magnesium?

Jeg spørger bare fordi, jeg er forvirret. :unsure:

Det er piz.

Link to comment
Share on other sites

ville I så være med til at konkurrere mod en kuglestøder, der fik lov til at bruge

Krudt + Kanon, men ingen magnesium?

Jeg spørger bare fordi, jeg er forvirret.  :unsure:

Det er piz.

:lol: :4thumbup:

Magnesium - vil ikke blot holde dine hænder tørre, men vil også give kuglen ektra 2m bare fordi det er på kuglen :lol:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Du mener at magnesium er raw fordi det ikke giver nogen aktiv hjælp til løftet/kastet, det er jeg enig i, men et bælte, hvori ligger det aktive i dettes hjælp?

Ydermere vil jeg lige drage endnu en parallel mellem vores elskede styrkeløft og dit elskede kuglestød. Du klager over alle de tekniske regler og som jeg læser det mener du at det vigtigste bare må være at vægten skal op, fint nok, men hvorfor tuder du så ikke over at kuglen skal stødes og ikke må kastes på nogen anden måde? Det vigtigste må jo være at den bare skal derudaf.

PS. Jeg godtager ikke navnet kuglestød som et argument, det er bare et navn.

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige det med bæltet...

Du mener at magnesium er raw fordi det ikke giver nogen aktiv hjælp til løftet/kastet, det er jeg enig i,
Hva enighed :w00t: ;)
men et bælte, hvori ligger det aktive i dettes hjælp?

Jeg var oz lidt skeptisk med at bruge bælte i min aktiv lejr. Så jeg kan godt forstå du studser over det ;) men jeg skal da prøve at uddybgge: bæltet går på en cross-over passiv-aktiv måde ind og påvirker dit opspændt. Du vil jo ikke kunne opmå samme spænd uden bælte... Ved ik om du kan se hvad jeg mener :unsure: og husk om du er enig er en anden ting ;)

Ydermere vil jeg lige drage endnu en parallel mellem vores elskede styrkeløft og dit elskede kuglestød
Hvorfor ik mit elskede styrkeløft :unsure: jeg elsker at løfte :devil:
Du klager over alle de tekniske regler

Du er lidt af en opfinder. Link please :blink: Se på side to der står følgende:

til dem der løfter vilde vægte selvom det er med udstyr, deres RAW's er jo sikkert helt åndsvage alligevel  plus at de har nogle strikse regler på udførelse.
og som jeg læser det mener du at det vigtigste bare må være at vægten skal op, fint nok,

Ja. Men det ændrer jo ikke på at jeg synes det er mere :devil: af køre med pausen.

men hvorfor tuder du så ikke over at kuglen skal stødes og ikke må kastes på nogen anden måde? Det vigtigste må jo være at den bare skal derudaf.
:lol: Ja den skal bare derudaf, men efter reglerne for udførelse :tongue:
PS. Jeg godtager ikke navnet kuglestød som et argument, det er bare et navn.

Ahhhh nu stopper du.... Selvfølgelig skal du støde i kuglestød, deraf navnet. eller ville det nok hedde kuglekast. det hedder også spydkast, vægtkast, hammer og diskoskast.... Og for juniorer er der også noget der hedder boldkast.

Så er fodbold, håndbold, ishockey osv oz bare navne eller hvad :lol:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share