Dips


technux
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i nogle månder og er efterhånden stærk nok til at skulle bruge ekstra vægt i dips.

I mit center er der kun en maskine til assist, ikke mer' vægt. Jeg vil helst undgå at investere i et bælte, men hvad gør jeg så for at få mere vægt på?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

I den dips/chin-ups assist ting maskine vi har i OBBC. Kan man sætte den plade der hjælper en op helt ned til gulvet, så du kan lave en fri version af øvelserne.

Hvis ikke i har et vægtbælte i dit center. Kunne du evt. tage en skive eller en håndvægt mellem benene.

Håber du forstår og kan bruge det til noget.

Anton B)

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo prøve at få centret til at investere i et bælte. Det koster vel omkring en plov.

Alternativt kan du tage en solid rygsæk og putte et passende antal skiver i. Det vil nok se temmelig skummelt ud, men skide værd med det :bigsmile:

Hvis det ikke er alt for meget vægt kan du måske også klare dig med et reb - det kan da ikke vælte budgettet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ellers et bælte idag fra Kettler til 150,- Just so you know

(evt til admin/mod: Håber ikke det er forbudt reklame?)

Jakkedrengen :bigsmile:

Tjaa, når du ikke fortæller hvor, så er det jo svært at bruge tilbudet til noget.

Og som nævnt en 8-10 gange før, så siger reglerne at der ikke må omtales kosttilskud eller reklameres for produkter man selv har økonomisk interesse i. :)

Er du sikker på det var et dip-bælte, og ikke bare et regulært træningsbælte?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du kunne også tage en lille metalstang eller en rund træpind, som du stopper gennem en given vægtskive. Stangen skal du så holde i knæhaserne med bøjede ben. Det har du sikkert alligevel...

Det gad jeg godt se uden træningsmakker :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder måske svært men det kan lade sig gøre at lægge en skive på læggene med bøjede ben (vel at mærke meget svært når du bliver stærkere) men en 10 kg skive ka du godt bruge på denne måde..! Så får dine hamstrings også lidt statisk pump :bigsmile: Men som sagt af egen erfaring det kan lade sig gøre :)

Link to comment
Share on other sites

For nogle år siden brugte jeg et dykkerbælte med bly på.

Ialt ca. 12 kg.

Jeg har et tomt bælte med et stykke tov og en karabinhage liggende i centeret

til at sætte vægtskiver på, men har aldrig brugt det.

Er det nødvendigt med ekstra vægt ?

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share