Kreatintest


Mikkel Gybel
 Share

Recommended Posts

Mikkel Gybel-> FEEEDT MANNNN :beerchug:

/Niels-> Godt indlæg :thumbs-up:, det vidste jeg ikke, jeg troede man brugte testosterone/epittestosterone forholder.

Men efter lidt reseach, må jeg erkende, at jeg er håbløst bagud. :cries:

Ved du også, om man praktiserer denne test idag, unden at man måler T/E forholdet, det kunne jeg ikke finde ud af ?

Men jo, hvis Mikkels kilde har ret, så bliver det nok noget i den retning. :wink:

Man kan (åbenbart) bruge C13/C12 i testosrone testen, fordi at man ikke fremstiller stoffet helt fra bunden, men fremstiller det ud fra derivater som diosgenin og stigmasterol, som man udvinder fra planter. Disse komponenter har et mindre indhold af C13, som gør at man kan bruge forholdet. Tja, man lærer så længe man lever.

Læs eventuelt artiklen:

Performance characteristics of a carbon isotope ratio method for detecting doping with testosterone based on urine diols: controls and athletes with elevated testosterone/epitestosterone ratios

Link to comment
Share on other sites

Metoden er vist ikke generelt brugt.Den bruges vistnok uofficielt ved semi-positive (dvs T/E <6 & >10) for evt at se om yderligere tests vil kunne vise noget. Den tyske løber Uta Pippig blev bl.a dømt udfra isotoptesten (det fortalte man hende dog ikke) og hun blev senere frikendt.

Du kan finde mere omkring testmetoden på side 14-15 i denne PDF-fil

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share