Fremgang


Søren.Kristensen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en god viden om ernæring, og om hypertrofi træning samt en masse træningserfaring, altså en masse know-how til hvordan man får en person til at øge sin muskelmasse og styrke.

Jeg har selv særdeles god fremgang, men uanset hvad jeg prøver med min makker, så vil han bare ikke vokse, jeg har sikret mig at kosten og søvnen er nogenlunde iorden, men stadigvæk har han kun minimal fremgang!?

Så jeg er begyndt at tænke på hvor stor en betydning generne har? Personligt har jeg har gjort store fremskridt, hvilken jeg sikkert kan takke mine gener for. Men så er spørgsmålet hvor ringe gener kan man have?

Han er desværre meget opgivende og virker meget let frisktet af analboliske steorider, så jeg er desperat for at finde ud af noget der kan hjælpe ham!

På forhånd tak :D

Link to comment
Share on other sites

Granhof -> Min overarm er 44 cm og jeg vejer 104 kilo, men er nok bare fedt jeg har gainet!?? :sneaky:

MaxPower -> Han er 17 år, knap 80 kg, 179 cm høj, og fedtprocent er 12 %. Han tager meget lidt på, faktisk idag jeg har sagt til at han skal skrive ned hvad han spiser, så jeg kan få et bedre overblik. Jeg tror at jeg vil prøve at hælde lidt weightgainer i ham!

Jeg bliver bare urolig når han begynder at snakke om steroider og den slags..

Men hvor dårlige anlæg kan man have for at gaine muskelmasse?

Link to comment
Share on other sites

Granhof -> Min overarm er 44 cm og jeg vejer 104 kilo, men er nok bare fedt jeg har gainet!?? :sneaky:

Højst sandsynligt :lol:

Ej skal nok lade være med at drille ;) Velkommen til mol !

Du kan jo evt henvise din makker til mol, og så kunne han lave sig en online log, det ville gøre det en smule lettere, så man kan se hvad han spiser i løbet af en dag, og hans træningsprogram...

Link to comment
Share on other sites

Han har måske den forkerte muskelfiber-sammensætning, dvs mange type I fibre som ikke kan blive særlig store (i modsætning til type IIX). Dette er genetisk betinget og kan kun i ringe grad ændres ved træning.

Til gengæld vil han sikkert være god til udholdenshedsidræt som marathon og langrend (ved godt at dette er en ringe trøst! :lol:)

Link to comment
Share on other sites

Hvis han vejer 80kg med en BF% på 12 og en højde på 179, så lyder han ikke ligefrem som en "ectomorf" nonresponder type. Det er meget muligt at det er kost,træning eller generel livsstil, der "forhindrer" ham i at gaine, men det er svært at vurdere med de noget sparsomme oplysninger.

Hvor længe har han trænet?

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Hvis han er 17 år, så taler det for, at han er dejlig stiv hver weekend, med et fødevareindtag der matcher livsstilen. Hvis han gerne vil tage på i hastigt tempo, så kræver det at kcal overskuddet og næringsfordelingen bliver passet alle ugens 7 dage...

Mine 2 cents vil være for lille kcal indtag sammen med et for svingende indtag. Sæt ham til at prøve 3500 kcal hver dag i 4 uger i træk uden druk - vej ham før og efter... med garanti han har taget betydeligt med masse på i perioden.

Jeg har forresten selv lidt af samme problem. Har tidligere ikke kunne forstå, hvorfor jeg ikke kunne tage på... jeg spiste jo og spiste. Det gjorde jeg da også - til tider - men det svingede lige fra 1500 til 4000 kcal over ugen.. det fandt jeg så selvfølgelig først ud af, da jeg prøvede at tælle kcal i 14 dage.

Snakkede med Incognito om det den anden dag, og vi spøgte lidt om, at træningsprogram mere eller mindre kunne være underordnet. Så længe kostindtaget var tilstrækkeligt, skulle man nok vokse... tror der ligger en del sandhed gemt i teksten. HST er dog stadig bedst :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Armoured female -> Nej, han dyrker ikke rigtig noget cardio træning udover den sparsomme sengegymnastik han måske får?! :lol:

cilius -> Jeg tror helt sikkert du har ret, han siger dog at at spise meget, men igen det er jo ingen garanti for at det er nok. Vi prøver sku lige dit råd med at sætte ham på kostplan og ingen druk.

Crawdaddy -> han har trænet 8 måneder, og træning er super, dog med lille fremgang vægtmæssigt..

Edior -> Ved du hvor meget fordelingen af fibrerne i en muskel kan variere?

Jeg takker for alle svarerne... Jeg må konkludere at jeg skal forsøge at ligge en kostplan til ham, samt prøve at fra røve ham retten til at drikke sig fuld :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvis han overhovedet ikke har taget på, så er det fordi han ikke spiser nok. Det siger sig selv.

Præcis! Hvis han trænede dårligt (eller var non-responder), så ville han bare blive tyk. Sålænge vægten overhovedet ikke rykker sig, så er det fordi han spiser for lidt!

Snakkede med Incognito om det den anden dag, og vi spøgte lidt om, at træningsprogram mere eller mindre kunne være underordnet. Så længe kostindtaget var tilstrækkeligt, skulle man nok vokse... tror der ligger en del sandhed gemt i teksten. HST er dog stadig bedst  :tongue: 

Enig :tongue: :lol: :lol:

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

S.K. > Bor du sammen med din kammerat? For hvis ikke kan du jo ikke være helt sikker på, at han virkelig spiser alt det han siger han spiser. Kostplan vil være en god ting! Men jeg tror alle ved, at det kræver rimelig streng disciplin indtil det er blevet en vane.. Jeg er selv utrolig dårlig til det med kosten - har rimelig viden både for kost og træning; men har også lange perioder hvor jeg gainer nada fordi min kost ikke er skudtæt :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender selv det problem med at tage på.

Jeg er 19 og har selv mange problemer med at tage på. Jeg tror det har lidt at gøre med ens alder også.

Jeg er gået igang med at gaine for ca 2 uger sidden og det er helt sikkert at det er svært at tage på, men det kan altså lade sig gøre.

Jeg vejede 83,5 med en fedt procent på 9,5 så man skulle jo mene at kroppe hurligt ville tage nogle kilo på. Jeg vejer omkring 85 nu men det er svært at holde. En dag med for lidt mad og så ryger der noget af.

Jeg indtager ca 750 kulhydrater og 220 gram protein per dag og det virker nogenlunde på mig. så det kunne være han skulle prøve det.

Det med at han ikke må drikke er da noget pjat. Det er selvfælgelig ikke godt men det er vel i den alder man skal ud og prøve noget. Og hvis det hele kun handler om træning og at spise så mister man interessen til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Og hvis det hele kun handler om træning og at spise så mister man interessen til sidst.

<_< Nahh den mening deler jeg nu ikke, jeg syntes selv jeg bliver mere motiveret når jeg ser min fremgang. Og en af mine forudsætninger for at have fremgang er at jeg ikke drikker, da jeg er totalt smadret flere dage efter, og ikke får spist nok :(

Så jeg drikker skam ikke og er mere motiveret end jeg nogensinde har været. :devil:

Men det er cføli forskelligt fra person til person ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share