NY MTB


-=Nosa=-
 Share

Recommended Posts

Skal ud og have en cykel nu når det er sommer den skal bruges til hverdags brug, men også i skoven ca 1 gang i uge. og fyre den af. Har selv kigget på en Cube Acid, Cube limited 2 og en GT Avalance 2.0 disk. Det skal være indefor en rimelig prisklasse 5000-6000 kr ca. Gerne mindre hvis det er bedre. Cube cyklerne har XT gearsystem og GT har alivion. Hvor stor forskel er der ? Håber der er nogle der går op i det eller har en viden om det.

Link to comment
Share on other sites

okay.. har læst tådene igennem Arne ved meget om det.

Jeg er total faldet for GT design syntes den er for fed og så med skivebremser ved godt det bare er lir. Den koster så også kun 5000 kr og cube acid den billige koster minimum 6300 kr. ved focus i holstebro. Kommer selv fra Holstebro B) Så skal man op i noget der ligner 8500 kr for at man for ne mtb med det hele komplet XT osv. Bare det problem ved GT cyklen er at det er Forskifter Shimano Acera og Bagskifter Shimano Alivio. Som jeg kan forstå er rigtig dårligt, men er det virkelig så dårligt ? Forklar mig venligt hvorfor det er så dårligt og den helt store forskel på det ? Har det nye katalog fra shimano med nyt XTR system :w00t: Damn gad jeg havde 30 k til en MTB :bigsmile: Men var nok ALT for nærig til at købe sådan en.

Link to comment
Share on other sites

Mere plastic og generelt dårligere materialevalg = ringere skifter (larm, skiftehastighed og en ringere oplevelse) - samt dårligere hålbarhed. Den værste fejl man kan begå er at købe en cykel med et billigt kranksæt (pedalarme, krankbox og tandhjul (det heder klinger) - jeg kørte en kort overgang med et Alvio kranksæt - klingerne bøjede ved ikke særlig voldsom kørsel og bagskifterne var upræsis og sagde "klonk" hver gang - har du først kørt en tue på en cykel med velfungerende gearskifte - så vil du ikke nøjes...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Jeg undersøgte markedet sidste år, da jeg købte mtb og det mærke jeg synes var billigst i forhold til prisen var Giant (Kiggede også på: Trek, Cannondale, GT, Felt, Gary Fisher)

De andre cykler er bestemt også meget fine, men de er også meget dyrere...

Mit råd: Prøv en masse cykler og find ud af hvad du mener du har brug for...(Jeg fandt feks. selv ud af, at jeg ikke kan leve uden hydrauliske skivebremser :) )

Hilsen Bimse

Link to comment
Share on other sites

Yo Der!! Tjeck FElt q800 ud i hvid den spiller max....pris. 4999kr med stiv gaffel. xt bagskifter, deore forskifter, superlet double butted ramme, med wishbone bagstel...fed opgradering´s mtb. har dog selv Litespeed.Telico.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share