overtræning


Patrick J
 Share

Recommended Posts

Har på det sidste presset mig selv lidt for meget(åbenbart) og det er gået ud over begge albuer. Smerte i dem efter løft og de er vedvarende i flere timer. Var ved lægen der sagde at det højst sandsynligt hang sammen med overtræning og jeg så skulle holde en pause på en 10 dages tid. Det gjorde jeg så og trænede først tirsdag (12 dage) og det var let bænk. Igår aftes kunne jeg mærke der var noget i venstre albue som ikke var som det burde være.

tilbage så stoppede..

Det er meget forskelligt hvor ondt det gør. Lige da det kom gjorde det herrer nas lige meget hvad jeg skulle lave, og andre gange som igår, kunne jeg bare fornemme det..

Nå men var intet at mærke idag så op og dødløftede.. Efter 2 sæt medium kom smertne

Skal jeg så virkelig til at have en ny pause eller er der noget man kan gører ved ens led for at hjælpe dem lidt på vej?

Link to comment
Share on other sites

har noget lignende. Det er dog ikke overtræning. Jeg tror bare jeg har kørt mig selv for hådt i bænkpres.

Smerten kom i tirsdags, eller onsdags (sidste uge) og har ikke rigtigt trænet siden. Skal dog hen og træne i dag, og ser hvad der sker. HÅber sq det går over.

Det er mærkeligt det kommer igen så hurtigt, hvis du har holdt pause i så lang tid. I hvilken arm kom det efter dødløft (mixed grip?). Jeg tror at ledddet kommer temmeligt meget ud i sin yderstilling her, ved den hånd, som vender underhånden ud.

Er det inflammationssmerter ?

Prøv at få en til at sige goddag til dig. Og pres først hånden til venstre (gør det ondt her?) og derefter til højre(ligesom at vende håndfladen op ad) mens den anden selvfølgelig prøver at give svag modstand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender en, der prøvede noget i samme retning. Han var ligeglad og trænede videre. Nu kan han dårligt kigge på en vægt ude at det gør ondt, som en i h*********

Måske skulle du tale med din læge igen.

Og holde en længere pause og starte stille og roligt op igen....

Link to comment
Share on other sites

Det lyder mere som en overbelastning, ikke overtræning ;)

Albuebøvl er noget værre bæ. Hvis det efter 12 dages pause stadig kommer igen efter selv en let træning, tror jeg det er en god ide at få kigget nærmere på det. Indtil da må du bare sørge for at varme leddene godt op og kun træne let i de øvelser du kan lave uden at der kommer smerter under eller efter.

Link to comment
Share on other sites

Okay pisseirriterende.

Men ikke desto mindre et faktum du er noedt til at proeve at operere med. Du vil jo ikke lade være med at rykke i jernet vel?

Jeg har selv noejagtigt samme problem (+ noget med begge skuldre - det stroemmer ligesom ned i begge arme ved store tunge vægte i snart sagt alle oevelser). For mig hjælper det at: Få et VIRKELIGT grundigt prætræning stræk samt en LANGSOM opvarmning.

Samt: Undgå for mange maxforsoeg.

Desuden: Tage en temmelig stor kreatin (15-20 g/dag). Min erfaring siger mig at væskeophobningen i kroppen hæver det hydrostatiske pres i leddet og dermed tager noget af presset af selve mekanikken.

Og : Nada bænkpres (ja sikkert). Nej serioest jeg tror vi allesammen ville have længere gladere loeftekarrierer hvis vi kunne lade være med at sætte så meget ære i at bænke tungt. Men det kan vi ikke.

Hvis det jeg har skrevet forekommer sådan lidt staccato og udenlandsk er det fordi jeg i mandags hældte et glas kærnemælk udover tastaturet på min laptop og dermed eliminerede både komma og det bogstav som ligner et o med en skrå streg igennem. Nå men held og lykke med albuerne håber det kommer i orden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hep , jeg er ved at blive instruktør. jeg har selv døjet med inflammation i albuer, jeg har prøvet fra A-Z men har fundet midlet, det vare dog 1måned før fuld effekt er opnået, det regenerer den naturlige degeneration af brusk alm slid/ældning, midlet er glucosamin, chondroithin complex, og MSM kig evt, på bindzus.dk det er det billigste jeg har set. p.t

det er naturligt. ikke noget ala ipren..

try it....

Link to comment
Share on other sites

Hep , jeg er ved at blive instruktør. jeg har selv døjet med inflammation i albuer, jeg har prøvet fra A-Z men har fundet midlet, det vare dog 1måned før fuld effekt er opnået, det regenerer den naturlige degeneration af brusk alm slid/ældning, midlet er glucosamin, chondroithin complex, og MSM kig evt, på bindzus.dk det er det billigste jeg har set. p.t

det er naturligt. ikke noget ala ipren..

try it....

hvad er de forskellige ting?

Link to comment
Share on other sites

Hep , jeg er ved at blive instruktør. jeg har selv døjet med inflammation i albuer, jeg har prøvet fra A-Z men har fundet midlet, det vare dog 1måned før fuld effekt er opnået, det regenerer den naturlige degeneration af brusk alm slid/ældning, midlet er glucosamin, chondroithin complex, og MSM kig evt, på bindzus.dk det er det billigste jeg har set. p.t

det er naturligt. ikke noget ala ipren..

try it....

hvad er de forskellige ting?

søg på MOL under kost forumet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share