HST eller 3-i-1 program?


technux
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet siden november og har haft rimelig fremgang med et fullbody 3x8 program. Men nu vil jeg gerne køre noget nyt frem mod sommeren, så jeg kan blive ekstra trimmet :)

Jeg er lidt i syv sind mht. hvad jeg skal vælge, HST eller JS' 3-i-1 program. Ved HST ser jeg den fordel, at jeg kommer alle øvelser igennem tre gange om ugen, hvor jeg ved 3-i-1 som sådan kun når dem en enkelt gang, selvom de fleste muskler trænes indirekte på alle dage.

Ved 3-i-1 kan jeg dog godt lide, at der er flere øvelser til samme muskel på de enkelte dage, fx. 3 triceps øvelser, 4 til ben etc.

Hvad vil I anbefale? Det er sikkert meget individuelt, men jeg har jo ikke tid til at prøve begge programmer af når jeg skal være "klar" til sommer.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tror på teorien og effekten af HST, så synes jeg du skal køre det.

Hvis din største bekymring omkring HST er det begrænsede antal øvelser for hver muskelgruppe, er der et par metoder at komme rundt om dette på..

1) Dele din træning op i AM/PM

2) Dele din træning op i en session A og en session B, sådan så hver anden gang kører du en type øvelser, og hver anden gang kører du en anden type øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener hvis du har mulighed for, at træne både morgen og aften. På den facon kan du bruge måske 2-4 øvelser per muskelgruppe, uden at løbe ud for energi til resten af programmet, fordi det er delt op i 2 portioner på dagen.

Men hvis du ikke har mulighed for dette (hvilket jeg ikke selv har), så kan du med fordel lave 2 forskellige programmer øvelser, som du veksler imellem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke mulighed for at træne to gange om dagen, langt fra desværre.

Tror jeg hopper på HST vognen og kører det som normalt program. Måske veksler jeg lidt i øvelserne som du forslår, men det er måske bare mig der gør det til et prblem med de få øvelser.

Jeg opretter en ny tråd med mit HST program så snart jeg har sammensat det, så jeg kan få lidt kommentarer til det.

Link to comment
Share on other sites

Dette program er mit forrige - det jeg kører idag har jeg i hovedet; men jeg var også ganske tilfreds med dette.

Grunden til, at jeg skærer ned i øvelserne som jeg kommer igennem programmet er, at jeg lod antallet af set stige, og koncentrede mig derfor primært om disse øvelser.

HST_demonstration.xls

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share