Hmmm, stats på kylling?


dementia
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg købte noget kylling i netto igår, og jeg kan ikke helt få stats pr 100g til at stemme, kcal vis. Der står bagpå der er 18g protein, 1-2g fedt og 0-1g carb pr 100g. Hvilket ifølge mine beregninger lander på et sted omkring 90kcal pr 100g. Men bagpå står der 190kcal? dette virker lidt overdrevent når vi snakker kyllinge FILET altså uden skind, som bare er let marineret.

Der står også kilojoule (eller hvordan det nu staves) bagpå, og her var det kun 357. Normalt skal man dividere med 4 for at finde kcal ikke? jeg er lidt forvirret, er ikke det første produkt hvor jeg ikke kan få stats pr 100. til at stemme.

Håber der er nogen derude der kan fortælle mig hvor mange kcal der egentlig er i, fordi i kyllingefilet er der jo normalt ikke mere end 100kcal pr 100g.

Mickey.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg er 100% sikker, jeg har gloet efter på de 20 poser jeg købte, da jeg simpelthen ikke kan forstå hvordan fanden man får 190kcal ned i normal kyllinge filét.

Der står nemlig 357/190, ergo har producenten vel lavet en fejl? hva gør man ved det? ignorerer det eller gør dem opmærksom på det ? :) Jeg hapser lige et digi billede af det senere.

Mickey.

Link to comment
Share on other sites

Det er et ettal der er kommet for meget på.

Der skal stå 90Kcal og ikke 190.

Så passer det med næringsindholdet, Kj-opgivelsen og andre tabeller.

Fortæl dem de har lavet en fejl, så kan det være du scorer en pakke kyllingefilet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share