Pumping iron - eller en anden


Jakkedrengen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL,

besluttede mig for at få købt "Pumping iron". Men blev i tvivl om:

  • Hvor det er smartest at købe den
  • og om der er andre træningsvideoer man "bør" eje

Selvom man måske ikke har den store sympati for Arnold, så må videoen vel alligevel til en vis grad betragtes som en klassiker i sit segment!

Håber på lidt god inspiration, noget gavnligt feedback og et par gode fif til hvor træningsvideoer købes nemmest og billigst :)

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt nok kun set 3 bodybuildingfilm, men her kommer mine kommentarer alligevel:

Pumping iron:

Virkelig en film, som alle vægttræningsfolk bør have i samlingen; underholdningsværdien alene er jo hver en krone værd...

Handlingen foregår primært udenfor træningslokalet, men til gengæld er filmen simpelthen spækket med uforglemmelige scener og guldkorn som f.eks. "It's as satisfying to me as, uh, coming is, you know? As, ah, having sex with a woman and coming." :heartpump:

Ronnie Coleman - The Unbelivable:

Rendyrket bodybuilding film med massere af hardcore steroidetræning (bl.a. et 800 pund dødløft og et sæt bænkpres med 200 pund håndvægte, kort før konkurrence) . Ronniedrengen er heller ikke så lidt underholdende når han spiser sin kylling med barbequesauce "by the pound" og drikker sit Kool-Aid saftevand ghetto style eller råber "LIIIIIIGHT weight baby!" i et toneleje der ville gøre Celine Dion misundelig.

Yderst seværdig film - også ret motiverende faktisk... :devil:

Lee Priest - The Blond Myth:

Filmen er enormt centreret omkring selve træningen og Hr. Priest som person. Man får et meget godt indblik i hans træningsfilosofi og liv og han fremstår da også som værende ret "down to earth"... ja faktisk et ret sympatisk menneske!

Ok film, men ikke på samme niveau som de to førstnævnte...

Link to comment
Share on other sites

Glemte faktisk helt at jeg da også har set Dorian Yates-Blood And Guts, så her kommer mine "two cents" om den:

En meget hardcore sort/hvid træningsvideo med masser af råb og brøl - specielt fra Dorians træningspartner/motivator!

Filmen drejer sig udelukkende om selve træningen, som foregår i Dorians kælder. Her er virkelig forced reps og failure for alle pengene og de to store brød virker da også lettere intetsigende, for at sige det mildt!

Alt i alt en ret ligegyldig film.

:thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld kan man få en Svend Karlsen og en Magnus Samuelsson træningsvideo. De 2 videoer må jeg simpelt hen have fingre i :w00t:

Iøvrigt forstår jeg ikke folk synes at Blood and Guts er dårlig. Det er helt klart en af de mest hardcore videoer jeg nogensinde har set. Den ligger klart i min top 5 over de bedste BB videoer ever. Ja, Yates anvender maskiner, forced reps og failure træning. Og ?? Han træner efter HIT systemet, og med ganske god succes må man sige. Det vigtigste for mig er at folk træner hård og tungt. Og hvis der er nogen som har trænet hårdt og tungt, så er det sgu Mr. Yates.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt forstår jeg ikke folk synes at Blood and Guts er dårlig. Det er helt klart en af de mest hardcore videoer jeg nogensinde har set. Den ligger klart i min top 5 over de bedste BB videoer ever. Ja, Yates anvender maskiner, forced reps og failure træning. Og ?? Han træner efter HIT systemet, og med ganske god succes må man sige. Det vigtigste for mig er at folk træner hård og tungt. Og hvis der er nogen som har trænet hårdt og tungt, så er det sgu Mr. Yates

Well, som du selv er inde på er den meget hardcore og nok endda FOR hardcore til de fleste på et almindeligt motionsforum, men hvis man, i modsætning til mig, er til hardcore failure træning ala. caveman style så kommer filmen da klart til sin ret; Ingen tvivl om det!

Personligt vil jeg imidlertid også gerne se lidt til hovedpersonens liv udenfor træningslokalet, da jeg synes det giver filmen en lidt anden dimension.

Link to comment
Share on other sites

Der skulle være kommet en ny udgave/version af Pumping Iron, men salget af den skulle være stoppet, eller gået i stå (snakkede med en fra TP Musik), men er der hold i det, eller er det stadig den gamle version, som man kan købe for de 100 knaster....

:confused:

-Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig godt anbefalde Ronnie Coleman - The unbelivable og Dorian Yates - Blood and guts.

Ronie Coleman - The unbelivable: God bodybuilding film, med Ronnie og ejeren af Metroflex gym, kan virke anstregende at hør på i længden. Denne film omhandler træning, kost og privatliv.

Dorian Yates - Blood and guts: Også en rigtig god film, da det er en såkaldt "fly on the wall recording". Denne film omhandler udelukkende træning.

Men vil da helt klart sige at begge film vil være et godt køb men min personlige farvorit er helt klart Ronnie Coleman - The unbelivable :)

God fornøjelse ;)

Link to comment
Share on other sites

Devious> Ronnie har jeg set; men jeg vil meget gerne ha en kritik af Markus Ruhl's...

Han er jo en rigtig slem satan ham Ruhl.

I Made In Germany er der ifølge min mening en del forbedringer siden hans sidste film "XXXL". I Made In Germany vises øvelser, som jeg personligt aldrig havde set før jeg så denne trænings video. Jeg har da også afprøvet nogle af dem i centret, med godt resultat.

Udover den sindsyge træning som fx rummer benpres med 950 kg. (ja, 950 kg!!) er der også klip hvor man ser The Beast From Germany privat. Han er en rigtig drengerøv egentlig. Lige gyldigt hvor han er SKAL den mand gå rundt i tank tops.. det er ligegyldigt om han er på McDonalds eller i supermarkedet. Fra sidstenævnte sker følgende sjove ting:

Tilfældig kunde i supermarked: Ey, Kumpel, kann du meiner Tüten tragen?

Ruhl: *griner*

Ruhl: Typischer blöder Antwort

:tongue:

Hans kæreste (pige) er et AS monster. Mere vil jeg ikke sige om det.

Man ser også hans pokaler i videoen, og man ser hvad krudt svinet indtager af ædelse på en dag. Blandt andet 100 g. kreatin om dagen.. Ham Ruhl har vist ikke læst så meget på MOL. :lol:

Alt i alt en rigtig fed film både underholdnings mæssigt samt med henblik på bodybuilding (øvelser)..!

Den fortjener :devil::devil::devil::devil::devil: af :devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Se den.. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Arnold har også lavet en træningsdokumentar ala "Pumping Iron" der hedder "The Comeback" som forgår i 80erne. Nogen der har set den?

Jeps, jeg har den. Købte den i TP for 25,- Den er ok, men der er ikke særligt meget træning i den, handler primært om Arnies cameback til Mr.Olympia.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hvad med Mariusz Pudzianowski ?

Har kun et knap 3. min langt klip, hvor man bl.a. ser ham squatte, sjippe og strække ud.

Klippet er på polsk og jeg er derfor ikke klar over om det er en reklame for en film han har lavet.

Sæt et op her, så kan Craw måske høre hvad der siges på det ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvad med Mariusz Pudzianowski ?

Har kun et knap 3. min langt klip, hvor man bl.a. ser ham squatte, sjippe og strække ud.

Klippet er på polsk og jeg er derfor ikke klar over om det er en reklame for en film han har lavet.

Sæt et op her, så kan Craw måske høre hvad der siges på det ;)

Det var lige godt grove.

Det video-klip med the Dominator er ikke til at opdrive på nettet. Jeg har den liggende, dog :)

Det ser ud til at han har lavet en dvd, link men den engelske version lader vente på sig, link (se nyheden 02/25/2004)

Link to comment
Share on other sites

Pumping iron:

Virkelig en film, som alle vægttræningsfolk bør have i samlingen; underholdningsværdien alene er jo hver en krone værd...

Handlingen foregår primært udenfor træningslokalet, men til gengæld er filmen simpelthen spækket med uforglemmelige scener og guldkorn som f.eks. "It's as satisfying to me as, uh, coming is, you know? As, ah, having sex with a woman and coming." 

At over halvdelen af handlingen og de replikker han fyrer af, er iscenesat og totalt ikke-sande er så en anden side af historien :) på Pumping Iron dvd'en er der behind the scenes hvor arnie selv sidder og griner af folk er hoppet på at et "pump" skulle være ligeså tilfredsstillende som at komme med en kvinde.

Selve filmen er da uforglemmelig, specielt Ferrigno's militær pres hvor han skriger arnold, arnold, arnold. Herlige billeder.

The Comeback med arnold er også en rigtig fed film, med en ret så kontroversiel afgørelse ang. vinderen af Mr. O det år. Jeg elsker dog at se på Tom Platz, hans krop er simpelthen så blæret, 6-pack? nej her snakker vi 12-pack :) og så er hans ben heller ikke at kimse af.

Hvis man snakker bedste træningsvideo mener jeg helt klart Ronnie Coleman - The Unbelieveable er mil foran andre. Hans hardcore træning kombineret med hans hardcore indtagning af mad er uforligneligt.

Blood & Guts siger mig ikke så meget, jeg har 100% respekt for deres træning da man jo ved det er noget der virker. Jeg kan dog bedre relatere til arnolds og colemans ikke-force-rep træning, og synes derfor det er langt mere underholdende.

Bare mine tanker.

Mvh Mickey

Link to comment
Share on other sites

Jay Cutler's A Cut Above er også en okay film. :)

Men hans nye New, Improved & Beyond er sgu cool. 4½ times varer den, hvor man blandt andet ser hans sindsyge store hus i Vegas B) Og selvfølgelig ser ham træne div. steder.

Har dog kun hent....øhm.. set 1/3 :D indtil videre.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set både Pumping Iron og Ronnie Coleman's film og jeg synes også de begge er ret gode. De er både lærerige og underholdende, hver på deres egen måde. Jeg har selv overvejet at stå og råbe 'LIGGGHHHHTTTTTT weight baby' oppe i jerngrotten, men det virker ikke så godt når man kun har 50kg på stangen :) Coleman smider også godt med alle håndvægte, men det larmer totalt meget på et trægulv. Tror sku sådan en 200 pound håndvægt ville gå lige igennem gulvet ude på DTU :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share