Fysisk træning - fodbold og andre idrætsgrene


Morten Z
 Share

Recommended Posts

1. Respekt til Kristine Wilkens for at give sit giver sit besyv med her.

2. Artiklen side 12 er aldeles fortrinlig og indeholder præcis så skarpe udtalelser om træningskulturelle forskelle som emnet kan bære.

3. Jeg havde læst fodboldartiklen og var ikke glad for den, men accepterede at det lå indenfor det jounalistiske arbejdsrum at tage mine udtalelser og sætte dem op på den måde som hun havde gjort. Jeg understregede overfor Kristine Wilkens at historien omkring fodboldspillerne fremstod langt mere negativt end det var ment og hun som minimum måtte ændre de steder der fik det til at lyde som om det gjaldt alle fodspillere herunder de bedste landet.

3. DERFOR var det en stor overraskelse for mig at se forsidehistorien med overskrift! Mere negativ overskrift kan man ikke forestille sig - og at påstå at det ikke fremstår som et direkte citat er absurd. Man kan slet ikke undervurdere det impact en overskrift har - både i sig selv og på den måde som resten af artiklen læses.

4. I min tekst her på Motion-online afviser jeg ikke noget af det jeg har sagt til Kristine Wilkens, men uddyber det på en måde så det ikke fremstår ensidigt negativt.

5. Det ville have tjent Kristine Wilkens bedre at komme med en undskyldning i stedet for at gå i forsvarsposition. I en efterfølgende telefonsamtale har Kristine Wilkens refereret at hendes nyhedsredaktør sagde, at hvis jeg blev gal over overskriften måtte hun sende mig videre til ham. Kristine Wilkens vidste godt at den var gal - hun vidste at jeg havde påpeget at det i forvejen fremstod alt for negativt. Det er derfor ekstremt illoyalt af hende som journalist at sætte det opdigtede citat på som overskrift.

Igen - den effekt en overskrift på forsiden af Politiken har er enorm. Mit gæt er at 70 % procent af læserne den dag har læst "at Morten Zacho siger at fodboldspillere er dovne" - 5 % har måske læst artiklen side 12. Når mine udtalelser til KW gør at det ender sådan, så har jeg ikke været forsigtig nok i min omgang med pressen.

Link to comment
Share on other sites

Kristine Wilkens

At du kan sidde og sige at 'Fodboldspillere bør bruge mere tid på fysisk træning' og 'Fysiolog: Fodboldspillere for dovne' betyder det samme (eller er tæt nok på) er utroligt!!!! Og det er ikke det eneste eksempel....

Enten så er du rent faktisk dum, eller osse sidder du og forsvarer en holdning, som i mine og forhåbentligt de fleste andres øjne, som ikke er forenelig med journalistisk integritet. Det er synd og skam at videnskabsfolk ikke har en journalist "black list"

Jeg er selv igang med en naturfaglig uddannelse og kender MZ og til mange andre af disse historier. MZ har en enorm faglig integritet, bare synd man ikke kan sige det samme om dig.

Jeg har selv nu bedt 3 personer læse artiklen (uden i øvrigt at omtale min egen holdning) og de har ALLE læst den som: fodboldspillere er nogle dovenlarser, der ikke gider en skid og ikke, som det var mortens intention, at de sandsynligvis kunne optimere deres resultater med noget ordenligt tilrettelagt belastningstræning og udholdenhedstræning, som f. eks. håndboldspillerne har gjort.

Tag dig da sammen...............

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg har intet at undskylde. Derfor får Morten Zacho ingen undskyldning.

Morten Zacho konkluderer, at jeg vidste, at den var gal, fordi min nyhedsredaktør sagde, at jeg kunne sende Morten Zacho videre til ham, hvis Morten Zacho blev gal. Jeg vidste ikke, at den var gal og mener stadig ikke, at den er det. Derfor er det helt forkert af Morten Zacho at skrive, at jeg er illoyal. (I øvrigt må jeg endnu engang understrege, at der ikke er tale om et citat og dermed heller ikke et opdigtet citat, som Morten Zacho fastholder). Jeg står inde for overskriften, som det fremgår af mit første indlæg. Tro ikke, at jeg skrev det til ære for min nyhedsredaktør. Vi diskuterede den, men jeg mener stadig, at doven er et dækkende ord. Vi taler jo ikke om, at fodboldspillere er dovne mennesker generelt, men dovne i forhold til fysisk træning.

Og til Morten Zacho og Incoqnito - som jeg i øvrigt ville have langt mere respekt for, hvis han som mange andre medlemmer stod frem i stedet for at benytte et dæknavn - så har mange andre som mig konkluderet, at der er tale om dovenskab i forhold til fysisk træning på baggrund af Morten Zachos egne udtalelser. Hop nu ud af de små sko.

Vh

Kristine Wilkens

Link to comment
Share on other sites

Vi taler jo ikke om, at fodboldspillere er dovne mennesker generelt, men dovne i forhold til fysisk træning.

Er man doven fordi man ikke ved bedre ?? Er man doven fordi man har fysiske trænere, som tilsyneladende ikke ved nok den fysiske konditionering af en fodboldspiller ??

Jeg synes personligt at det er lige groft nok at kalde fodboldspillere for dovne, fordi deres fysiske træning er mangelfuld. De gør vel bare hvad de får at vide er nødvendigt af diverse vejledere og trænere. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved meget om hvordan den fysiske træning for fodboldspillere er bygget op, men hvis træningen er utilstrækkelig og mangelfuld, så kan det da næppe være fodboldspillernes skyld ?? Man skulle jo mene at det var trænernes opgave at være up-to-date med træningsmetoder.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

FODBOLDSPILLERE ER DOVNE I FORHOLD TIL FYSISK TRÆNING!!!

Det er den værste gang **** at fyre af udfra 1 uges træningsdagbog, hvor der overhovedet ikke tages hensyn til den træning der gå forud og HVORFOR den nuværende ser ud som den gør.

Det er typisk journalister at drage forhastede konklusioner (for at få en "god" historie), mht. til ting de generelt set ikke har en **** forstand på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har intet at undskylde. Derfor får Morten Zacho ingen undskyldning.

Morten Zacho konkluderer, at jeg vidste, at den var gal, fordi min nyhedsredaktør sagde, at jeg kunne sende Morten Zacho videre til ham, hvis Morten Zacho blev gal. Jeg vidste ikke, at den var gal og mener stadig ikke, at den er det. Derfor er det helt forkert af Morten Zacho at skrive, at jeg er illoyal. (I øvrigt må jeg endnu engang understrege, at der ikke er tale om et citat og dermed heller ikke et opdigtet citat, som Morten Zacho fastholder). Jeg står inde for overskriften, som det fremgår af mit første indlæg. Tro ikke, at jeg skrev det til ære for min nyhedsredaktør. Vi diskuterede den, men jeg mener stadig, at doven er et dækkende ord. Vi taler jo ikke om, at fodboldspillere er dovne mennesker generelt, men dovne i forhold til fysisk træning.

Og til Morten Zacho og Incoqnito - som jeg i øvrigt ville have langt mere respekt for, hvis han som mange andre medlemmer stod frem i stedet for at benytte et dæknavn - så har mange andre som mig konkluderet, at der er tale om dovenskab i forhold til fysisk træning på baggrund af Morten Zachos egne udtalelser. Hop nu ud af de små sko.

Vh

Kristine Wilkens

Incognito er et handle (og et handle er en etableret del af den eksisterende netkultur, som ikke har en fjært at gøre med at ville være anonym) og det er sgu ikke så hemmeligt hvem jeg er, til dels fordi jeg ikke gør nogle forsøg på at skjule min identitet, og tildels fordi at selvom jeg gjorde, ville man kunne finde ud af hvem jeg er med lidt computerkendskab. Det proklameres hermed at jeg er:

Anders Nedergaard, Bc. S. Biokemi, stud. scient. humanbiologi

Hollænderdybet 14, st. tv.

2300 Kbh S

[email protected]

mobil: 60954325

hjem: 32954325

Og nu skal jeg da specificere hvad min anke går på. At fodboldspillere kunne optimere deres resultater med mere specifik kredsløbstræning og styrketræning, som Morten siger, er et postulat hvori der ikke bliver sagt noget om fodboldspilleres indstilling til træning. Det som du har lavet det om til, altså den omtalte overskrift, siger noget om, endda noget negativt, fodboldspilleres indstilling på en måde der i meget høj grad minder om en citering. Du har altså skabt en ny mening i sætningen, som er afgørende for dens betydning og iøvrigt ikke var der før. Det forstår jeg ikke du kan forsvare. For du VED godt at det ikke var det morten mente...........................

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

He he, god gennemgang i basal netkultur :)

Hop nu ud af de små sko.

Nemt at undergrave andre menneskers integritet og forvride deres udtalelser med den indstilling..

Ærgeligt at man ikke kan udtale sig til pressen på trods af alle tænkelige forholdsregler uden at få den skammelige behandling..

Link to comment
Share on other sites

 Share