13 kilo fedt på 4 uger og intet muskeltab


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Joooo - men det er jo et år siden. :rolleyes:

Før diæten var jeg rimeligt stillesiddende og spiste ikke videre fornuftigt.

Tror mit gennemsnitlige protein indtag var 60-80 g om dagen

På diæten prøvede jeg at sætte det op. Så vidt jeg husker, gik jeg efter at få ca. 150 g om dagen.

Nu var/er jeg en lidt utålmodig type, så derfor denne rimeligt hidsige diæt. Nu der da er kommet styr på kroppen ville jeg aldrig bevæge ud i en vild diæt.

PS: pt. vejer nok 5-6 kg for meget (grundet let bulkning i efteråret). Disse skal naturligvis af. Men denne gang bliver det på den mere sindige, sunde og fornuftige måde. Dvs. vægttab mellem 0,5-1 kg pr. uge. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har, utrolig nok, først opdaget denne debat nu, hvordan jeg har kinne overse den for et år siden, ved jeg ikke :confused2:

Claus B heviser i et af sinde indlæg til mig. Jeg kan sige at da jeg et 1/2 år inde i mit forløb begyndte at styrketræne, samtidigt med at jeg tabte omkring 3 kg/måned, opnåede jeg med stor sikkerhed hypertrofi. Det galdt især min rygmuskulatur - mine ben har jo haft daglig styrketræning pr automatik i alle de år jeg vejede 160 kg+ og stadig bevægede mig meget :rolleyes: . Efter 9-12 måneders træning skete der ikke så meget mere, jeg blev stærkere - men spejlet og målebåndet sagde nul mere hypertrofi..

Min konklusion er, at jeg i de muskelgrupper jeg ikke før havde trænet, åpnåede nogen hypertrofi - begyndende 2-3 måneder inde i forløbet, og aftagende længere inde i forløbet, enten fordi der skulle mere træning til at fortsætte fremgangen, eller fordi kroppe ikke længre afstate resourser til det. Der er naturligvis mange andre variable, kostsammensætning og hvad ved jeg. Alt samme noget jeg skal se på når jeg igen begynder på seriøs styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Følgende påstand er ganske uden videnskabelig baggrund, men bunder igennemlæsning af denne tråd og andre med samme indhold.

Fakta:

Meget muskuløse mennesker medl lav fedtprocent kan IKKE tabe fedt og opbygge muskelmasse samtidigt.

Tilsyneladende fakta, jvn. f. eks. Jarvig og Arne:

Mindre trænede kan godt tabe sig og lægge muskler på kroppen samtidigt.

Er det bare mig, eller vil det ikke være oplagt om kroppen forsøger at lægge sig på en niveau midt imellem? Vi går ud fra at vi træner og samtidigt er i kalorieunderskud. HVIS kroppen nu er spækket med muller tæt på det maksimale potentiale, skal alt være optimalt for yderligere at putte muskler på og det vil det ikke være med kalorieunderskud. Ergo, tricket virker ikke for en vaskeægte BBer.

Hvis man derimod er mere "normalt" bygget og ved hård træning og den korrekte kost vil kunne bygge adskillige kilo muskler på kroppen, vil det være muligt at lægge en mindre mængde på under mindre gunstige forudsætninger, f. eks. et kaloriunderskud, men dog med en vis mængde muskelbyggesten i kosten. Om man har trænet længe eller ej, er i min teori uden betydning. Hvad der er vigtigt er, hvor langt man er fra det muskulære niveau som kroppen under helt optimale kan komme op på. Jo længere fra, jo lettere at putte på.

Samtidigs vil en lav fedtprocent "stresse" kroppen og give den færre resourser til en luksus som muskelopbygning - og især hvis der er masser af muskelmasse i forvejen.

Jeg ville mene at det hele var særdeles logisk, hvis sandheden ligger i nærheden af ovenstående.

Kan vi mon nærme os om dette udsagn, da både JS og TJ snerper sig (sikkert ganske ufrivilligt) henimod min påstand. Samtidig er alle individer jo forskellige, og hvor vendepunktet for muskelopbygning eller ej, vil vel også ligge forskelligt. Meget muligt vil nogle mennesker kræve energioverskud for at vokse, mens andre kan tolerere et større underskud - naturligvis under tilførsel af de rette byggeklodser.

Edited by TF.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share