Hst Øvelse rækkefølge


D.Feated
 Share

Recommended Posts

Du kan mere eller mindre selv mixe kombinationen og rækkefølgen du vil køre øvelserne i.

Det eneste der er vigtigt at tage højde for i den sammenhæng er, at du lægger ud med de øvelser, som vil dræne mest energi fra dig. Fx. ville det være dumt at slutte af med dødløft! ;)

Men udover det er der ikke noget rigtigt eller forkert.

Jeg selv kører: Ben, ryg, bryst, skuldre, biceps, triceps. Men hvis noget jeg skal benytte er optaget, fortsætter jeg med næste øvelse og blander på den måde mine øvelser engang imellem. Det gør også, at man ikke kører fast i samme triste routine.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener bare at man skal træne en muskelgruppe færdig før man går videre til en ny!!

Jeg syntes at det er em fordel at skifte mellem muskelgrupperne.

Så er det mere energi, og man kan løfte lidt tungere.

Jeg er blevet så glad for at skifte mellem muskelgrupperne at det skal jeg også i mit næste program. Eks Bryst skulder bryst osv

Jeg ved ikke om det er en ulempe, men kan godt lide det.

Link to comment
Share on other sites

ok jamen så prøver jeg at tage øvelserne i en mixet rækkefølge

Når ja og så lige et spg. til: Hvorfor skal man kun tage 1-2 øvelser per muskelgruppe hver gang??? Det kan da ikke gi meget når man f.eks. i starten af en uge tager en del mindre kg. end man gør i slutningen.

tak for det

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal man kun tage 1-2 øvelser per muskelgruppe hver gang?
Fordi frekvensen er højere end i sædvanlige splitprogrammer, derfor behøver volumen pr gang ikke være så høj.
Det kan da ikke gi meget når man f.eks. i starten af en uge tager en del mindre kg. end man gør i slutningen.

Du tænker på det overlap der sker fra overgangen mellem 2 repranges.

Hvis man føler sig en smule udbrændt kan det være en god lille aktiv restitutionsperiode. Hvis det ikke er tilfældes mener jeg man bør sætte progressionen så man starter på det samme eller lidt mere end man sluttede forrige reprange med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share