Proteiner/vægttab


Cpt. Pikslips
 Share

Recommended Posts

Jeg har siden oktober 03 rundet et vægttab på 15kg ved at gå til spinning 2 gange om ugen og så efterfølgende styrketræne de største muskelgrupper men.....

Den sidste halvanden måned har vægten ikke rykket sig, og jeg fornemmer heller ikke længere fremskridt foran spejlet.

Har desværre ikke tid til at investere meget mere tid i centeret, så spørgsmålet er om jeg kan forbedre indsatsen på andre måder. F.eks. ved at købe protein pulver osv.

Min kostplan skulle være i orden. Masser af frugt og grøntsager, men jeg drikker som et svin i weekenderne :devil: - Det har jeg dog gjort siden starten og kiloerne er jo trods alt smuttet.

Nogen kloge ord og erfaringer? - og hvad med steroider?

Edited by Cpt. Pikslips
Link to comment
Share on other sites

men jeg suger som et svin i weekenderne  - Det har jeg dog gjort siden starten og kiloerne er jo trods alt smuttet.

Hvis "suger" betyder drikke, - i nogle kredse betyder det nemlig noget lidt mindre artigt, - så har det aldrig været nogen stærkt eftertænksom idé, men derimod blot en kulturel idiosynkrasi og en tanketom forprogrammeret lavkaste-adfærdsforstyrrelse.

Det skal du selvfølgelig bare holde op med, - selv om du så risikerer at rammes at gruppedyrstyraniets samlede vrede.

Man taber selvfølgelig heller IKKE fedt ved at æde proteinpulver, - selvom det i rette sammenhæng kan være en pragmatisk og udmærket måde at justere den samlede ernæringsprofil på en ellers godt sammensat kost.

Doping Danmark mener som bekendt, at proteinpulver er det første skridt mod en tilværelse på samfundets skyggeside som heroin- og blandingsmisbruger, hvilket kun illustrerer med frygtindgydende tydelighed, at der findes væsner i vor midte, som både har for megen fritid uden voksent opsyn, - og, - for nu at sige det pænt - IKKE just hører til blandt de skarpeste knive i skuffen.'

PS:

Jeg antager, at det med steroiderne var en vits?

Steroider er for mindrebemidlede åndspygmæer med underdimensionerede åndelige og fysiske vedhæng.

Rene taberkemikalier beregnet for uformelige proletarer i pludderbukser, guldlænker og year-round solaire-kulør!

Du ved, - FJOLSER!

Link to comment
Share on other sites

men jeg suger som et svin i weekenderne  - Det har jeg dog gjort siden starten og kiloerne er jo trods alt smuttet.

Hvis "suger" betyder drikke, - i nogle kredse betyder det nemlig noget lidt mindre artigt,

Hvis han er en synker, kan det jo forklare det manglende vægttab. :blink:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har siden oktober 03 rundet et vægttab på 15kg ved at gå til spinning 2 gange om ugen og så efterfølgende styrketræne de største muskelgrupper men.....

Den sidste halvanden måned har vægten ikke rykket sig, og jeg fornemmer heller ikke længere fremskridt foran spejlet.

Har desværre ikke tid til at investere meget mere tid i centeret, så spørgsmålet er om jeg kan forbedre indsatsen på andre måder. F.eks. ved at købe protein pulver osv.

Min kostplan skulle være i orden. Masser af frugt og grøntsager, men jeg suger som et svin i weekenderne :devil: - Det har jeg dog gjort siden starten og kiloerne er jo trods alt smuttet.

Nogen kloge ord og erfaringer? - og hvad med steroider?

Hvis du allerede har tabt 15 kg, er du måske ved at være i bund med vægttabet. Hvad med at kigge i spejlet i stedet for på vægten?

Hvis din kostplan "vist nok er i orden" er den det IKKE. Bare det, at der er masser af frugt er i sig selv et "sygdomstegn". Hvad skal du med så mange kulhydrater? Drop proteinerne og skru op for grønsagerne. Skær ned på alkoholen og de chips/fastfood, der følger med, for ikke nok med at alkohol er kcal.-holdigt, så er det som gift for kroppen når du indtager store mængder af det.

Registrer hvad du spiser, så kan du bedre justere din cutting. At du har en fornemmelse for at din kost "skulle være i orden" er IKKE godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du allerede har tabt 15 kg, er du måske ved at være i bund med vægttabet. Hvad med at kigge i spejlet i stedet for på vægten?

Hvis din kostplan "vist nok er i orden" er den det IKKE. Bare det, at der er masser af frugt er i sig selv et "sygdomstegn". Hvad skal du med så mange kulhydrater? Drop proteinerne og skru op for grønsagerne. Skær ned på alkoholen og de chips/fastfood, der følger med, for ikke nok med at alkohol er kcal.-holdigt, så er det som gift for kroppen når du indtager store mængder af det.

Registrer hvad du spiser, så kan du bedre justere din cutting. At du har en fornemmelse for at din kost "skulle være i orden" er IKKE godt nok.

Hvorfor råder du manden til at droppe proteinerne? :blink::blink::blink:

Flere grøntsager, mindre alkohol m.v. er fint, men manden skriver han spinner og styrketræner og selvom det måske er mindre tid nu end i starten har han da stadig i høj grad brug for proteiner til at vedligeholde sin muskelmasse ;) Dog behøver han måske ikke indtage høje doser proteinpulver, men vil formegentlig sagtens kunne dække sit proteinbehov under et energiunderskud via kosten :)

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Langt de fleste dækker deres proteinbehov med en almindelig kost, og så er der jo netop ingen grund til at spilde penge på proteinpulver. Derudover vil det proteinpulver som indtages mere end ens behov bruges som energi og da det ikke mætter som for eksempel grønt er det en dårlig måde at få sin energi på.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Stubbe. Ikke desto mindre er der mange der har mere end 2 gram pr. kg. kropsvægt i deres kost her på motion-online.dk. Det undre jeg mig over.

Måske fordi det ikke er sikkert at det er nok til optimal muskelvækst, og fordi det ikke skader at spise mere.

Link to comment
Share on other sites

De går vel bare efter ordsproget: Better safe than sorry.

Men du har fuldstændigt ret. Det undrer også ofte mig, men så længe det ikke er mine penge og at de ikke påstår/anbefaler at det er nødvendigt, er jeg ligeglad B)

Jeg har det stadig lagt op til debat i denne tråd her,hvor jeg er kommet med en masse kilder og referencer på at det maksimale proteinbehov er højest 1,8-1,9.

Henrik C- Der er endnu ingen der er kommet med så meget som 1 god reference på at et større proteinindtag er nødvendigt.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Jeg har det stadig lagt op til debat i denne tråd her,hvor jeg er kommet med en masse kilder og referencer på at det maksimale proteinbehov er højest 1,8-1,9.

Det ligger også fint i tråd med det jeg har læst. Mere end 1,8-1,9 foringer, alt andet lige, præstationsevnen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share