Workout & Fitness: Fedt feder mere


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Læste lige en artiklel i W&F, om at fedt feder mere end tilsvarende mængde kulhydrater.

Altså hvis men eksempelvis forudsætter at man ligger på energiforbrug, og tilfører 1000 kj fedt, vil dette sætte sig mere som fedt, end hvis vi indtog 1000 kj kulhydrater.

Det kan være det er almen viden, men synes det måske piller lidt ved det her med at det kun drejer sig om kcal og kj fordelt over en dag ?

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at hvis man ikke tager hensyn til den termiske effekt fra kulhdrat er højere (dvs. at de kræver mere energi at omsætte i kroppen) i forhold til fedt, så vil en tilsvarende kcal-mængde der kommer fra fedt, fede mere end en tilsvarende kcal-mængde fra kulhydrat!

Fedt kræver ikke særligt meget energi under nedbrydning hvor imod nogle typer kulhydrater kan være svært omsættelige!!

Jeg er et godt eksempel! :)

På min normale diæt på 3500 kcal med en fedt% på 30 tager jeg ikke på, tilfører jeg 1000 kcal i form af grøntsager eller fuldkornsprodukter er det begrænset om jeg overhovedet ser nogen vægtstigning...

Vælger jeg derimod at kcal skal komme fra nødder, olie eller ligende - så har jeg en god bulkdiæt <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share