Udo's Choice er noget fis!


Edior
 Share

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Nu skulle Kæmpenatlys planten jo også være med til at påvirke forbrændingen i positiv retning, som der er i udo´s choice.

Jeg har også siden jeg startede med at cutte seriøst taget udo´s choice, over hele vinteren har jeg ikke været syg, hvilket jeg ALTID pjeler at være.

Stoppede med at tage udo´s her omkring d. 20 marts, og tro det eller ej er blevet meget forkølet og snottet.

Jeg er lige startet på udo´s choice igen, da jeg kun kan sige gode ting om den olie, er jo en del ernæring i, og mange bruger jo gladeligt 1000 kr på et service til en bil og få skiftet olie på motoren.

Så kan jeg også bruge 219 kr.(skod matas), på en olie som skal holde motoren kørerne en del flere år end en bil motor.

Men dermed ikke sagt at det er udo´s choice som har holdt mig rask, kan også være min nye livsstil med mindst muligt forarbejdet fødevarer.

Bare underligt jeg går hen og bliver totalt snottet 14 dage efter jeg stopper.

Selvfølgelig kan man jo nok finde billigere alternativer, og økonomisk set kunne jeg godt bruge et.

Men både matas og den helse biks vi har her i byen, har underligt nok samme pris på udo´s choice.

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Grundlæggende set handler det vel om at indtage en højere andel af ens daglige fedtindtag som omega3 fedtsyrer.

Hvorfor ikke bare knalde et pat skefulde hørfrøolie i kæften og få sine omega 3/6/9 via naturlige kilder?

Ekstra jomfru Olivenolie, ikke ristede nødder, kerner osv..

Ain't that hard..

Fiskeoliekapsel er perfekte fordi de indeholder dpa og epa (fedtsyrer) så kroppen ikke skal omdanne omega3 fedtsyrerne i hørfrøolie til epa og dpa. Denne proces forringes med alderen, så æd dine fiskeolikapsler og nyd fordelene :D

Link to comment
Share on other sites

Om det er fis i en hornlygte eller ej det Udos - så tror jeg bare man skal lade folk selv bestemme hvad de vil bruge deres penge på.

For mit vedkommende er jeg nu overbevist om at udos/andre olie med lignende indhold forkorter min restitutionstid væsentlig - samt påvirker mit vægttab positivt på min nuværende diæt. Før jeg startede med at tage Udos, fik jeg hammer ondt i underarmen når jeg trænede biceps, nu får jeg mindre ondt - samt at det forsvinder samme aften/nat helt. Før i tiden kunne der godt gå et par dage.

Tvivler på om det lige specielt er Udos blend der gør det, er nok bare mere sammensætningen af olier mv. Men det virker på mig, så de 219kr er sq godt givet ud - og så smager udos en del bedre end nutridan og lign. eller - det tror jeg det gør, for har kun lugtet til nutridan, og det lugter i hvert fald ikke behageligt *G*

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke ekspert i dosering..

Jeg fyrer personligt 10g fiskeolie i skallen og et par spsk hørfrøolie.

Det er svært at svare på, hvis man ikke kender dit fedt indtag i øvrigt..

Hvis du er på en lav-fedt kost skal der ikke så meget til, omvendt skal der mere til hvis din diæt er højere i fedt.

Når jeg bulker syntes jeg det er så dejligt nemt med proteinpulver og olivenolie+noget grønt som en slags weightgainer/måltdserstatning.

Derfor ryger mit fedtindtag op på ca 150g om dagen. Så skal der også en del omega3 fedtsyrer til for at udbalancere forholdet imellem omega 3/6/9.

Dybest set har jeg fået det ud af udo's bog at fedt skal komme fra koldpressede økologiske olier. Indtag mere hørfrøolie og fiskeolier.

Transfedtsyrer, og industrielt forarbejdede fedtstoffer generelt, er det "onde".

Basic shit..

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Men det virker på mig, så de 219kr er sq godt givet ud

Bor man i Københavns området kan Udo's købes helt ned til 169,- pr. 500ml - så der kan godt være penge at spare ved at checke priserne de forskellige steder.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Enig med PtP :)

Din fordeling ser formentlig glimrende ud - igen afhænger det af dit resterende indtag af fedtsyrer. Omega 3 fætteren fra Bilka er forresten lavet delvist af hørfrø - den smager ikke harsk, så den er tilsyneladende fremstillet ganske ok :)

Link to comment
Share on other sites

Dyrkede du motion samtidig med, at du begyndte at indtage Udos og fiskeolie? Motion har nemlig en bevist antidepressiv effekt. Der findes en artikel om det på forsiden

Hejsa, beklager at jeg først har kunne svare nu. Jeg dyrkede ikke specielt megen motion, i hvert fald ikke mere end jeg plejer. Hvilket vil sige at jeg altid snupper min cykel istedet for bussen når jeg skal frem og tilbage. Derfor tror jeg næsten at jeg med garanti kan udelukke motion som grunden til mit "comeback"

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt en flaske Udo's Choice og har i dag fået 15 gram af det og der var 132 kcal i den smule :w00t: Syntes det er lidt vild når man i forvejen ikke må få for mange kcal i forbindelse med vægttab. 132 kcal er meget når man skal ligge mellem 14-1600 kcal om dagen syntes jeg. De anbefaler faktisk man tager 20-30 ml om dagen...så kan jeg godt skære alle mine mellemmåltider væk, hehe. Skal det tælles med? :unsure:

Edited by Freja
Link to comment
Share on other sites

Okay, det svar kunne jeg måske godt have ventet. Men grunden til jeg spørger er fordi jeg har en brochure om essentielle fedtsyrer Omega 3 og 6 af Udo himself. Her står om de essentielle fedtsyrer man får ..og jeg citerer "De øger stofskifteprocessen og energiniveauet. Dette betyder vi forbrænder flere kalorier. Vi må ikke medregne essentielle fedsyrer som fedtkalorier, efter som de forøger kalorieforbrændingen"

??

Edited by Freja
Link to comment
Share on other sites

Ha ha, det er en gang salgsmambojambo. Fedt kcal skal tælles med som alt andet:

Proteiner og kulhydrater: 4 kcal pr gram

Fedt: 9 kcal pr gram

Alkohol: 7 kcal pr gram

Hvis du kun indtager 1500 kcal om dagen, så må du forvente dit fedtindtag kommer til at ligge på 30% cirka - det svarer til 50 gram fedt om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg får altså lykkepiller og jeg kan altså ikke se hvad der er så slemt ved det. Jeg har ingen bivirkninger og jeg er blevet mindre dyster. Jeg tror ikke i skal gå og regne med at en skefuld hørfrø olie om dagen kan rette op på jeres lidelser(hvis i har nogen). Jeg gad ikke sidde med kniven i den ene hånd og en skefuld olie i den anden hånd. Næ, der skal noget motion til eller vægttræning, det virker rigtigt godt og så professionel hjælp hvis man har brug for det.

Udo´s choice er sådan set ikke noget fis eller gejl, det er bare noget dyrt.

Edited by Salvia Divinorum
Link to comment
Share on other sites

JokerX .. nu skal du passe på hvad du siger... de nye antidepressiva har meget få bivirkninger (de såkaldte "ssri" medikamenter osv) og får man nogen er det som regel kun de første par uger hvorefter det klinger af... og det er ikke værre end man kan skifte præperat eller kombinationer af disse... alvorlige bivirkninger kan forekomme med de gamle antidepressiva men dem bruger man efterhånden meget sjældent... jeg er glad på dine vegne for at høre du har det bedre men jeg synes det er uheldigt at udviser så negativ en holdning om noget du ikke har den store viden om (det forekommer mig ihvertfald sådan) ... hvis man befinder sig i en svær depression og er nærmest apatisk så kan jeg love dig at ikke engang 5 L Udo's dagligt ville kunne kurere dig... nej så snakker vi ect osv... vender tilbage senere ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle Cell-tech være bedre?

Det kan da kun være placebo effekten du snakker om hvor der er ikke noget der kan dokumentere at dette produkt skulle være bedre end andre.

Ja vi må jo ikke linke herinde, har ellers fundet et facstsheet på det omtalte produkt, men har copy/paste'et noget af det væsentligste her:

Sport nutrition experts and trainers alike realize that insulin is the most anabolic hormone in the body. Once stimulated, it drives carbohydrates, amino acids (protein) and creatine monohydrate into muscle cells. For this reason MuscleTech Research & Development has added a powerful insulin potentiator called Alpha lipoic acid to the CELL-Tech formula. MuscleTech researchers believe that alpha lipoic acid may significantly increase insulin sensitivity, thereby increasing creatine absorption.(7) Based on preliminary research results, alpha lipoic acid appears to boost the insulin-signaling pathway within the muscle-cell.(8) MuscleTech Research & Development has also added Chromium picolinate, Potassium Phosphates, Taurine, Ascorbic acid and Magnesium to further potentiate the actions of insulin and muscle contraction.(9)

Så det er altså forklaringen umiddelbart. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share