Vægt forøgelse...


kristian_KH1301
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Til at starte med kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget ens fedt procemt skal ligge på hvis man skal/har have synlig six pack.... er det omkring 8 - 10% ?

Jeg kunne godt tænke mig at tage et par kilo på... Det er ikke fordi jeg lider af undervægt eller noget, men jeg vil bare gerne lige stige lidt... Hvordan gør man det... Er det bare at "æde" mere... selvfolgelig fornuftigt... med henhold til sin fedtprocent...

Jeg spiser i forvejen rimeligt meget, også rimeligt fornuftigt... men jeg tror nok at mit stofskifte er meget højt, så jeg tager ikke på af det...... men skal jeg bare spise mere... eller kan man tage nogen vitamintilskud???

Link to comment
Share on other sites

Synlig sixpack afhænger af størrelsen på dine mavemuskler OG hvor meget underhudsfedt du har på maven. Det er umuligt at sætte en præcis procentsats på.

Hvis du er trænet og har en fedtprocent på 8-10% har du helt sikkert også sixpack.

Jeg har fået målt min fedtprocent til 16-18 stykker, og jeg vil da påstå at man i hvert fald kan se en del af sixpacken og under de rette omstændigheder det meste ;)

Er det bare at "æde" mere... selvfolgelig fornuftigt

ja, sådan set. Forøg dit daglige kalorieindtag med ca 500kcal og se om vægten ikke begynder at flytte sig. En tallerken havregryn med mælk kan hurtigt give 500 gode kilokalorier :bigsmile:

Vitamintilskud vil kun have en effekt hvis du er i en mangeltilstand, og det vil næppe påvirke din vægt.

Hvor meget spiser du så i øvrigt, og gør du det hver dag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser i forvejen rimeligt meget, også rimeligt fornuftigt... men jeg tror nok at mit stofskifte er meget højt

1. Hvad er rimelig meget? Hvor mange Kcal får du?

2. Hvad er fornuftigt? Hvad er det du spiser?

3. Hvorfor tror du at dit stofskifte er specielt højt? Er du syg? Hvad siger din læge?

MaxP har fuldstændig ret. Hvis du vil stige i vægt skal du spise mere. Men da du sikkert ikke ved hvad og hvor meget du spiser idag så er resultatet af (? + 500 Kcal) = 2x?. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser i forvejen rimeligt meget, også rimeligt fornuftigt... men jeg tror nok at mit stofskifte er meget højt

1. Hvad er rimelig meget? Hvor mange Kcal får du?

2. Hvad er fornuftigt? Hvad er det du spiser?

3. Hvorfor tror du at dit stofskifte er specielt højt? Er du syg? Hvad siger din læge?

MaxP har fuldstændig ret. Hvis du vil stige i vægt skal du spise mere. Men da du sikkert ikke ved hvad og hvor meget du spiser idag så er resultatet af (? + 500 Kcal) = 2x?. <_<

Ja du har ret i at jeg ikke ved hvor mange Kcal jeg indtager... Når jeg siger at jeg spiser fornuftigt, så mener jeg at jeg spiser sundt og varieret... Jeg er ikke typen som sparer på kødet og tager mere grønt... Men jeg holder så igen med junkfood...

Jeg er ikke syg, men jeg har bare hørt et sted at ens stofskifte kan påvirke ens vægt... Men spom sagt jeg har ikke forstand på det...

men jeg må igang med at spise noget havregryn... B)

Men tak for det...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det eneste du vil, er at tager et par kilo på, så er havregryn da fint. Men chokoladekage med flødeskum vil gå hurtigere.

Hvis du vil have en synlig six-pack, så lyder en vægtøgning ikke som en god idé med mindre at hele stigningen (samt lidt til) kommer fra muskler. Hvis din six-pack idag er gemt bag lidt fedt, så er der kun et fald i fedtprocenten, der virker.

Og kostmæssigt skal du netop spare på kødet og tage flere grønsager, hvis du vil af med fedtet. Og der er meget andet end junkfood der feder. Jeg lavede en lækker hjemmebagt kage sammen med min lille søn her i weekenden. Den var god og med rigtig mange lækre kcal i. Yum-yum. :tongue:

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Hvis det eneste du vil, er at tager et par kilo på, så er havregryn da fint. Men chokoladekage med flødeskum vil gå hurtigere.

Hvis du vil have en synlig six-pack, så lyder en vægtøgning ikke som en god idé med mindre at hele stigningen (samt lidt til) kommer fra muskler. Hvis din six-pack idag er gemt bag lidt fedt, så er der kun et fald i fedtprocenten, der virker.

Og kostmæssigt skal du netop spare på kødet og tage flere grønsager, hvis du vil af med fedtet. Og der er meget andet end junkfood der feder. Jeg lavede en lækker hjemmebagt kage sammen med min lille søn her i weekenden. Den var god og med rigtig mange lækre kcal i. Yum-yum. :tongue:

Jeg har en rimelig tydelig six-pack... Og det jeg vil er jo så at tage et par kilo på uden at miste den, og uyden at få min fedt procent til at stige... men jeg må have gang i grøntsagerne og havregrynen...

Men tak for svarende

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share