Tabe sig på bagdelen


mabmab
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har haft problemer med vægten og vejet over 93 Kilo for 4-5 år siden.

Jeg har været aktivt medlem i et fitness center i 5 år nu og har gennem kosten og træningen kommet ned på 70 Kilo nu.

For første gang nogensinde er jeg begyndt at kunne se nogle af mavemusklerne, hvilket jeg aldrig troede jeg skulle komme til.

Mit problem er bare, at jeg ikke føler jeg har tabt mig på bagdelen overhoved. Har jo nok tabt en lille smule, men det virker som meget lidt.

Det er meget belastende ikke at have lyst til at have et par stramme cowboybukser på og lignende pga. det. Jeg føler mig lidt alene her, da det jo normalt er et problem for kvinder og ikke for mænd.

Jeg ved godt man ikke kan punktslanke sig og det er netop problemet. Jeg har steppet 30min ved høj belastning 3 gange om ugen ca. i snart et år. Det har fjernet nogle af de sidste Kilo, men ikke på bagdelen.

Vil de nogensinde forsvinde, da det virkelig er en belastning for mig i hverdagen synes jeg?

Har faktisk overvejet om man kunne betale sig fra at få suget et par Kilo ud af bagdelen, når nu de ikke gider forsvinde på andre måder...

På forhånd tak!

PS: Jeg er en fyr på 24 år, 178 cm høj og vejer 70 Kilo.

Edited by mabmab
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har trænet seriøst i 5 år, herunder på step-maskine, så kan det altså godt være muskler, der gør din bagdel lidt størrer. Træner du meget ben, f.eks. squat og lounches, giver det altså en lidt mere struttende bagdel og det er nok ikke lige det vi mænd helst vil have. But thats life! ;)

Det kan også være at du genetisk er anlagt for en relativ bred bag. Og det er der vist kun kniven, der kan hjælpe på. Jeg er f.eks.genetisk anlagt for små overarme :lol: .

Iøvrigt, stort tilykke med et ellers flot resultat :4thumbup:

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Tak for svar og ros gutter :)

Der er flere ting i det.

Jeg er kraftigt bygget over hele kroppen. Det var min far også, må være derfra jeg har det :bigsmile:

Det er både konglestrukturen, der er bred, kan jeg se og der sidder også nogle muskler.

Men der sidder også noget fedt, det er bare mærkeligt, da jeg er ved at være trimmet på maven. Har kun lidt fedt tilbage nederst på maven og siderne.

Rønne siger at squat kan være skyld i det, men hotgym du siger, at dybe squat vil være pefekte at lave. :unsure:

Skal jeg starte på dybe squat til træning eller?

PS: Skal jeg droppe stepperen? Jeg er ret glad for den, da jeg virkelig får forbrændt noget på den! Men gør den bare ondt værre, vil jeg jo ikke stå på den :unsure:

Link to comment
Share on other sites

PS: Skal jeg droppe stepperen? Jeg er ret glad for den, da jeg virkelig får forbrændt noget på den! Men gør den bare ondt værre, vil jeg jo ikke stå på den :unsure:

Jeg synes bestemt ikke at du skal droppe stepperen, hvis du gerne vil have forbrændt det sidste fedt. Man kan altså ikke opbygge særlig meget muskelmasse ved kredsløbstræning, især ikke hvis musklerne allerede er vænnet til det. Du laver jo hundredevis af gentagelser på en stepmaskine, så det er ikke særlig god hypertrofi-træning! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share