Bryst


nybegynderen
 Share

Recommended Posts

Jeg foreslår flyers ud over kanten på et bord, sørg for at ha noget tungt på lårene(eller får en til at holde dig på benene)

Du styrker ved den øvelse: ryg, mave og bryst!(primært)

Og jeg lover dig at den giver noget, jeg har konsulteret med min læge som har godkendt øvelsen som ikke skadelig for noget, og jeg har endnu ikke fået ondt i noget ved denne øvelse, den har til gengæld givet mig store bryst- ryg- og mavemuskler. - Jeg ved godt det kan lyde lidt ekstremt, men det virker, det er en enkel øvelse og den er utrolig effektiv, den vil helt sikkert altid ha en plads i mit træningsprogram.

(jeg får min far til at hjælpe mig, da øvelsen ikke tager mere end 10 min før failure er dette ikke det store problem, men hvis man har en tung vægt til at ligge på lårene eller en chance for at spænde sine ben fast går det vel også)

Udførelsen:

Du sætter dig på et ganske almindeligt bord(en stol med et plant sæde kan også bruges, men jeg anbefaler bordet da det er lettere at blive holdt fast) din partner(farmand) holder dig om anklerne, dine ben er let bukkede(ligesom ved alm crunches) du ligger dig sådan så det kun lige er bagdelen(røven om du vil) der ligger på bordet og du hænger nu med overkroppen ude over kanten i vandret stilling, nu påbegynder du den almindelige flyers øvelse(WARNING: denne øvelse kræver at du har en lille smule mave- og rygmuskler! - Start eventuelt bare med at øve dig på at holde din overkrop vandret ude over kanten på bordet inden du starter med dine flyers.)

Jeg har personligt selv altid haft rygproblemer(min fars dejlige gener) men så fandt jeg selv på denne øvelse for at styrke min rygmukulatur og efter 2 uger med denne øvelse forsvandt min "morgen-ømhed" i ryggen og nu efter 3 måneder med denne har jeg INGEN prob med min ryg, så jeg kan ikke andet end og anbefale denne øvelse, og som nævnt tidligere har jeg faktisk spurgt min læge(fysioterapeut) og han har udtalt at der ikke kan forekomme skader med denne øvelse forsat at man udfører den korrekt.

Hvis du har fler spørgsmål så spørg... :)

Håber det var en lille hjælp...

Link to comment
Share on other sites

Måden jeg træner bryst på i øjeblikket er følgende:

Jeg tager armstrækninger med benene oppe på en stol. Mine hænder er ikke placeret på gulvet, men jeg bruger derimod et par håndvægte til at holde i(håndvægtene ligger på gulvet), da det gør det muligt for mig at komme længere ned, i og med at håndvægtene er over gulvhøjde. Giver dette noget ???

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved går alle chins lidt i brystet. Dvs det øverste af brystet hvis jeg husker rigtigt. Ikke ret meget, men lidt.

At nævne Chin-ups i forbindelse med brysttræning er direkte vildledning, imo.

Pectoralis Majors (store brystmuskel) primære funktion er at fremadføre armen og sekundært at indadrotere overarmen.

Pectoralis Minors (lille brystmuskel) funktion er at indadrotere skulderbladet.

Hvad er nytteværdien af brystet så i Chin-ups?

Morten

Link to comment
Share on other sites

Well, muligt. Men på anatomiske tegninger hvor man kan se hvilke muskel områder øvelserne rammer, så ses bryst på chins. Dvs jeg har set det. Dog ikke som RØD, men som gul. Dvs en muskel som bliver mindre brugt. Thats all. Jeg ved ikke mere end det. Så i har sikkert ret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share