S: Specialized S-works 19" HT (rød) ramme


Recommended Posts

Hvorfor skulle jeg give 8k når jeg kan få den på tilbud til 5k?

Nå ligemeget, køber en samlet MTB istedet :)

Cube LTD 5

Det kan du sikkert......men ikke i 19" tommer....så skal du måske til udlandet! Any way...der er ingen forskel på om du køber den på tilbud eller af mig....det er den samme ramme og med sammen garanti...så vd ikke lige hvad forskellen er.....

Kender den ikke.....eller har kigget lidt på Cube.....men de siger mig ikke så meget......jeg smutter ned og køber en S-works Epic FSR Ramme....så skulle der være lidt sjov til skoven......

Link to comment
Share on other sites

Hehe det er korrekt :)

Men der er nu noget over noget "nyt"

den ramme kender jeg dog ikke, fed ?

*G*

Der går ikke 2 sekunder i skoven...så er den ikke ny mere *S*

S-Works Epic FSR Ramme???? Det er en supper, super, super ramme...med brain luftfjeder....så hvis du går efter en fuldaffjederet ...så er det værd at kigge på den......men der er osse lidt hype omkring den pt........prisen taler vi ikke om ( den er sindssyg) findens dog i billigere versioner, som kunne gøre de fleste tilfreds.....

Link to comment
Share on other sites

*G*

Der går ikke 2 sekunder i skoven...så er den ikke ny mere *S*

S-Works Epic FSR Ramme???? Det er en supper, super, super ramme...med brain luftfjeder....så hvis du går efter en fuldaffjederet ...så er det værd at kigge på den......men der er osse lidt hype omkring den pt........prisen taler vi ikke om ( den er sindssyg) findens dog i billigere versioner, som kunne gøre de fleste tilfreds.....

Haha, ja de der S-Works rammer er pæænt dyre desværre. :)

Ok lyder nice, men der er sq lidt problemer med pengepungen i øjeblikket :lol:

Kan være det kommer.

Link to comment
Share on other sites

*G*

Der går ikke 2 sekunder i skoven...så er den ikke ny mere *S*

S-Works Epic FSR Ramme???? Det er en supper, super, super ramme...med brain luftfjeder....så hvis du går efter en fuldaffjederet ...så er det værd at kigge på den......men der er osse lidt hype omkring den pt........prisen taler vi ikke om ( den er sindssyg) findens dog i billigere versioner, som kunne gøre de fleste tilfreds.....

Haha, ja de der S-Works rammer er pæænt dyre desværre. :)

Ok lyder nice, men der er sq lidt problemer med pengepungen i øjeblikket :lol:

Kan være det kommer.

Ja det er pænt dyr det hele.....specielt i DK ( har du tækt på at bygge din egen) hvis du kender en der skal til USA...så kan du jo få dele pænt billigt......eller hvis du tager chancen og bestiller og glemmer at betale moms +afgift *G*

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal op i den prisklasse saa er specialized vist ikke paa niveau med Scott eller Rocky Mountain. Men designet er sejt. Brain suspension ville jeg vente lidt med - tilbagemeldingerne har väret meget blandede.

Og hvad vil du bruge en fullsuspension bike til i DK? Brug heller pengene paa en fed komponentserie.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal op i den prisklasse saa er specialized vist ikke paa niveau med Scott eller Rocky Mountain. Men designet er sejt. Brain suspension ville jeg vente lidt med - tilbagemeldingerne har väret meget blandede.

Og hvad vil du bruge en fullsuspension bike til i DK? Brug heller pengene paa en fed komponentserie.

Jeg ved ikke hvad du taler om???????

Specialized rammerne/MTB'erne for total god kritik alle steder.....i magasiner/forums/review-sites ( fx. www.mtbreview.com) Og hvis du er i tvivl om om brain'en virker...så tag en tur på den ( så ville du ikke være i tvivl mere!!!! Det nye er, at du kan justere sensivitetet...så du kan have den helt åben eller selv bestemme hvornår den skal åbne. Hvis du forstår hvordan den virker, så ville du heller ikke være i tvivl om, at den virker......Ved du hvordan den virker??????

Seriøst er der overhovedet nogle som kører på Scott eller Rocky Mountain???? (de får da ikke særlig god kritik nogle steder........Specialized er det der hitter og virker!!!

Edited by No body is perfect
Link to comment
Share on other sites

Det er lir!!  ;)

Lir-effekten er da höjere ved at köre rundt med en XTR serie, oder? )

Seriøst....hva ved du om MTB??? Det lyder som om du kommer fra stenalderen! (undskyld ordet) For det første så er XTR ikke lir....det er røvsygt..og hvem gider at køre med det.....lir er fx. SRam X.0, Chris King og Race Face!!!!

Men hensyn til fuld.....så vejer de i dag (næsten det samme som en HT) standarten er i dag en MTB der kan klare alle forhold...ligegyldigt om du bor i DK eller ikke!!! Ja du kan fx. osse se, at de fleste cykler kommer med skive-bremser.....hvorfor mon.....fordi de virker!!!

Link to comment
Share on other sites

NBIP -> Jeg maa endnu engang forblöffes over din modne og tillidsväkkende retorik. Den er särligt velplaceret her hvor du pröver at sälge dine brugte MTB stumper (Til overpriser <_< ) Siden du nu spörger skal jeg da gerne kommentere de spörgsmaal du stiller.

Seriøst....hva ved du om MTB??? 
Jeg er ikke nogen ekspert paa MTB omraadet. Derfor laver jeg en del research inden jeg köber stumper. Jeg er saa heldig at jeg kan träkke paa viden fra en efterhaanden ret stor gruppe af folk med stor erfaring paa omraadet, ligesom jeg med stor interesse läser de grundige tests som udföres her i Tyskland i f.eks "Bike Mangazin" og "Mountain Bike". Disse kilder er efter sädvanlig Tysk standard herligt upaavirkede af ökonomiske interesser.
Det lyder som om du kommer fra stenalderen!

Jeg kommer ikke fra stenalderen. Jeg er födt i 1972, og bor 55 km syd for München.

For det første så er XTR ikke lir....det er røvsygt
Den professionelle elite er aabenbart uenige med dig paa det punkt. Men det er maaske sponsorerne der tvinger dem til at köre med denne rövsyge serie?. Desuden er det vel smag og behag - efter min smag er XTR lir.
Men hensyn til fuld.....så vejer de i dag (næsten det samme som en HT)

Nej.

standarten er i dag en MTB der kan klare alle forhold...ligegyldigt om du bor i DK eller ikke!!!
Ja, det er muligt at det er standarden for drenge der skal vise dyrt udstyr frem i cykelstativet udenfor Fitness.dk. Men jeg synes nu det er smartere at finde stumper der passer til de forhold man nu engang skal köre under.
Ja du kan fx. osse se, at de fleste cykler kommer med skive-bremser.....hvorfor mon.....fordi de virker!!!

Ja, skivebremser virker. Og det mener du at fälgbremser ikke gör? Du kan spare en masse vägt paa en cykel optimeret til f.eks marathon ved at välge en fälgbremse.

Og hvis du er i tvivl om om brain'en virker...så tag en tur på den

Been there.. Done that.. Og jeg synes den virker fint. Men jeg er ikke klar til at köbe en dämper med potentielt skröbelig 1. generations teknologi som udgör 40 % af min MTB's värdi.

Hvad med dig, min ven - det lyder som om du körer meget seriöst. Der staar ikke rigtig noget om MTB träning i din log. Hvilken klub körer du for?, Hvordan tilrettelägger du din träning?, Og hvilke löb skal du köre iaar?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv den lykkelige ejer af en Specialized fullsuspension MTB. Jeg er godt tilfreds med fullsuspension, selvom jeg til mine behov sagtens kunne undvære det. Det meste af det gear jeg ellers har er XT hvilket jeg absolut heller ikke skal klage over!

Jeg er lidt en novice på området og får nok (desværre) ikke udnyttet cyklens fulde potentiale - endnu! Håber det kommer her til sommer!!

Jeg var heldig og fik en RIGTIG god deal, ellers ville jeg ALDRIG betale hvad den slags cykel står i... man kan sagtens få en rigtig god MTB til fornuftige penge!

Sp@rrow -- > Har du tjek på forskellige dæk typer????

Link to comment
Share on other sites

DBM -> Jeg har ogsaa selv XT serien. Den fungerer upaaklageligt for mig. Jeg köbte fullsuspension sidste aar efter jeg paa 3 maaneder havde kört 2 (gamle) HT's i smadder. Har ikke haft problemer siden.

Däk ved jeg ikke saa meget om, men jeg kan evt. spörge videre - hvad vil du vide? (Spörg evt. i min log - hvis jeg nu glemmer at kigge her :) )

Link to comment
Share on other sites

Sp@rrow:::

*lol*

For det første, så købte jeg min første MTB i 96-97....en S-Works M2 HT......og har kørt lige siden......jeg kører mest med mine venner....men osse med DMK! Ja MTB har interesseret mig lige siden.....og har ofret en del penge på det...og har snart haft 4 S-Works Cykler!!! Jeg kører MTB for sjovt...gider ikke deltage i løb, da jeg ikke træner til det...men tager gerne udfordrerne ture i skoven......(hvad man nu kan finde...Bornholm er nu det bedste sted)

------------------------------------------------

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte...men du lyder til at komme fra en anden verden.....dine meninger/viden lyder da helt absurt!

Nå hvor skal jeg starte......

Angående skive-bremsere.....så laves der i dag skivebremser som er lettere end XT V-brakes (eller med sammen vægt i følge producenten) Tjek fx. "Magura Marta SL" eller "Hope Mono Mini"

Magura Marta SL:

"Tech features: No compromise fully hydraulic disc brake. Open system with reservoir. Dual piston fixed caliper with automatic pad wear adjustment. Aluminium brake lever (master) with radial master piston and featherlight carbon lever blade with reach adjust. Brake hose can be easily shortened. 5 year leak-proof warranty on both brake lever and brake caliper.

Weight: 324 grams per brake including rotor (47 grams lighter than a XT V-brake!)"

Men hensyn til V-brakes og funktionalitet.....så har jeg både haft gode og dårlige erfaringer ....de virker ikke optimalt i regnvejr og hvis du skal bremse ned af stejle nedkørsler, så bliver de meget varme og begynder at glide!!! Jeg har så siden kørt med de nyeste XTR V-brakes til Caremic fælger.....det virkede okay (minus i regnvejr)

Med hensyn til din holdning om Tyske VS. Amerikanske magasiner...så kan jeg jo bare sige nå........jeg ved ikke hvor du har din viden fra.....altså at Tyske magasiner skulle være neutrale i modsætning til Amerikanske.....jeg tror alle magasiner er påvirket af deres land/nationalitet/stolthed (i mere eller mindre grad) Min viden om de forskellige bikes/udstyr får jeg mest fra folk der kører på dem....men ellers fra magasiner/mtbsites.....og selvfølgelig på MTB.dk......og sidst min egen erfaring med MTB's

Men jeg vil da gerne se en henvisning til en dårlig kritik af en Specialized S-works......(og gerne på tysk *G*)

Øhhhhh.......hvis vægten alene ville gøre en til en vinder...hvorfor kører de fleste så med fjeder-forgaffel???? Prøv at tjekke diverse prof-løb.....kan en fully mon vinde over en HT??? ( det burde jo ikke være muligt med den større vægt)

Der er ikke specielt meget forskel på en S-works HT og en S-Works Epic...(selvfølgelig relativ)

Jeg hører næsten aldrig god kritik af Shimano XTR.......hvis vi fx. tager nav....hvor mange vælger et XTR-nav......ikke mange! De vælger noget mere "seriøst" som fx. Mavic, Hugi, Chris King, Hope osv....Hvis vi tager XTR klinger, så er kritiken larmende ! (kæden hopper af osv....)

Men måske du skal have en tysk-produceret MTB næsten gang (hvis du ikke allerede har det...sikker på, at den ville være optimal til dig;)

Hva kører du på.....og hvad er din erfaring???

Ps.

Der er sq ikke nogle der Pakerer en fed MTB ude foran Fitness.dk *G* Jeg tager den sq md til træning og i bad......ja så kan den lige få en rengøring samtidig *G*

Edited by No body is perfect
Link to comment
Share on other sites

Til:Sp@rrow

Jeg synes det er grotesk, at du ikke an læse (og så i din alder)!!!! For det første, så er det ikke brugt MTB udstyr og for det andet, er det ikke til overpris!!!!

Manitou Skareb Super 100mm sort ( no boss), sprit ny....2800 kr.....hvad tror du den koster i DK ???? ( eller Tyskland)

S-Works HT 19", sprit ny........5000 kr. Hvad koster den mon??? ( skal vi fx. sige 8000 kr)

Du udtaler dig om ting......du faktisk ikke ved en skid om, så det er ikke værd at bruge mere tid på dig.....du kan komme med alle dine teorier osv......jeg er ligeglad!!!

Ps.

Ser helst at du holder dig væk fra denne tråd, da du alligevel ikke har noget intelligent at sige!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ok, Tommy boi..

Magura Martha er en fremragende bremse. Ingen tvivl om det. Men et enkelt blik paa en forhandlers website siger: XT V-brake €59 - Magura Martha €229 - Hope Mono Mini €129(iövrigt samme vägt som XT). Get the point?

Desuden ved du jo som udstyrsekspert at Nav og fälg er tungere paa hjul til disc end til fälgbremser f.eks. Crossmax XL Disc UST for: 860g - Crossmax XL UST for: 730g For slet ikke at tale om at den hydrauliske olie i transmissionssystem og reservoirs ikke er med i vägtangivelsen. Citatet fra Magura er derfor salgsgas.

Jeg läser som regel altid producenternes oplysninger med skepsis - og det er min erfaring at de tyske anmeldere gör det samme.

Specialized s-works er en god cykel, jeg har ikke sagt andet. Men smag og behag.. - jeg kan bedre lide RM.

Fully vs. HT diskussionen er ligesaa meningslös her som i de fleste andre sammenhänge. Jeg synes blot det er morsomt at man ofte i DK ser de dyreste og bedste fullsuspensioncykler - isär hos folk som körer paa show-off/motionistplan eller i byen. Fact er at en fully koster omkring 40% mere end en hardtail alt andet lige.

Ang - XTR - Tja, du mener at fordi navet i serien er daarligt saa er gear, skiftere og kranksät ogsaa skidt? Som sagt saa er verdenseliten aabenbart uenig med dig.

Min MTB og min erfaring kan du läse om i min log. Hvis du mener at min viden/ meninger lyder absurde, fra en anden verden eller stenalderen - Bevares - Set herfra ligner du en opmärksomhedssögende, forkälet unge der, udover at fjolle lidt rundt i skoven paa en dyr cykel, tumler hjälpelöst rundt paa et internetforum.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share