Body lotion / kreme?


Entropy
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har generelt meget tør hud, og skal derfor bruge en god bodylotion eller kreme efter hvert bad. Har i nogen i kan anbefale? Da det jo skal dække et ret stort hud areal må den gerne være lidt billig (men anbefal også andre) og/eller drøj i brug. Men hvis du kender en virkelig god én som koster lidt mere så skriv den også her.

Mange tak!

Link to comment
Share on other sites

Personligt bruger jeg Marselisborg creme. Den fås i bøtter med 1L til ca. 220 kroner. Archiv creme er nogenlunde det samme. Jeg synes Decubal, locobase etc. er lidt for dyre.

Også her. Den er udviklet af hudlægerne på Mrselisborg Hospital.

Det anbefalede min læge.

Han sagde, at problemet med andre cremer med AloeVera osv. er at man ikke ved,

hvad der er i ud over AloVera'en.

Jeg har prøvet meget forskelligt, men var ikke vild med det.

Jeg synes Marselisborg cremen er rigtig god, så den bruger jeg gerne :)

Man vil jo gerne være lækker :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Er grunden til at i bliver nødt til at bruge creme, ikke at i vasker jeg i sæbe over hele kroppen? Jeg har altid kun vasket mig de "strategiske steder", for jeg mener, - steder som skinnebenet og maveskindet plejer ikke at stinke særligt meget...

Link to comment
Share on other sites

Er grunden til at i bliver nødt til at bruge creme, ikke at i vasker jeg i sæbe over hele kroppen? Jeg har altid kun vasket mig de "strategiske steder", for jeg mener, - steder som skinnebenet og maveskindet plejer ikke at stinke særligt meget...

Jeg har desværre altid lidt af ekstremt tør hud. Det er så slemt, at hvis jeg ikke bruger kreme så får jeg først en voldsom kløe over hele kroppen, og ved længere tids fravær af creme begynder min hud at ligne fiskeskæl og svie helt vildt - så for mit vedkommende er der absolut ingen vej uden om en god fed fugtighedscreme. Jeg tror jeg bruger ca. 1½ bøtte Marselisborg creme om måneden, så hvis der er nogen der kender nogle billigere alternativer, så vil jeg gerne høre om dem! - 300 kroner om måneden er jo alligevel også en slat penge.

I øvrigt, så bruger jeg aldrig sæbe untaget lige i de "strategiske regioner", som du kalder dem :)

Dog er jeg netop begyndt at øge mit indtag af omega-3 fedtsyre (hørfrø- og fiskeolie) for at se om det har en positiv effekt. For tiden spiser jeg nok ca. 4g fiskeolie og 12g hørfrøolie om dagen.

Det er i øvrigt også vigtigt ikke at være i væskeunderskud, det giver også en mere tør hud.

En anden ting som er rigtigt skidt er varme bade - det er helt klart sundest for huden at bade i lunkent vand, og ikke bade oftere end nødvendigt.

Edited by ahj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share