Kanelgifler.......


JEC
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg lige vendt tilbage fra indkøb i Netto. Mens jeg tuller rundt dernede "falder" jeg over kanelgiflerne!! - Jeg må ærligt indrømme at de smager for vildt, og jeg var lige ved at købe en pakke (gjorde det dog ikke) - indtil jeg kigger på varedeklarationen. Der står en masse numre (div. tilsætningsstoffer), men der står intet, for mig, relevant om fedt, energi mm. - Jeg troede faktisk at dette skulle stå på en vare, men når nu det ikke er tilfælder hér, vil jeg høre jer om hvor "kriminelle" disse kanelgifler er at spise??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De er kriminelle! Medmindre du skal bulkekraftigt....

Fandt (her på Island) nogle som til forveksling ligner dem du kan købe i DK hvor der var skrevet indhold på.

Kan ikke huske det nøjagtige tal - men der var MAAAAAAAAAAAAANGE Kcal i sådan en pose. (og man gufler jo hele posen når den først er åben)

Mener det var noget i retning af 75 Kcal PR giffel.

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske det nøjagtige tal - men der var MAAAAAAAAAAAAANGE Kcal i sådan en pose. (og man gufler jo hele posen når den først er åben)

Mener det var noget i retning af 75 Kcal PR giffel.

:blink::blink::thumb_down:

Lige hvad jeg "frygtede" - nu købte jeg dem heldigvis ikke, hvilket så viste sig at være meget klogt. Og JA, når man har taget hul på sådan en pose så ryger de allesammen <_<

Link to comment
Share on other sites

Tjah, i sidste ende er det jo også et spørgsmål om hvor fanatisk du er med din træning. Personligt går jeg op i hvad jeg spiser, men ikke mere end at der er plads til at skeje lidt ud engang imellem. - Vær dog ikke i tvivl om at extra kalorier skal afregnes senere ;-)

Specielt om sommeren har jeg en rimelig disciplin til f.eks at cykle en god lang tur eller 2 extra hvis jeg ved at jeg skal til grillfest/i byen osv. På den måde går regnskabet jo stadig op, for du kan jo sagtens spise en pose gifler, hvis bare du husker at lave den extra motion samtidig. - Et af de tilfælde hvor man både kan blæse og have mel i munden ;-)

Link to comment
Share on other sites

Et af de tilfælde hvor man både kan blæse og have mel i munden ;-)

:lol: :lol: :lol:

Generelt er jeg ikke mere fanatisk end at jeg tillader mig selv lidt "forbudte" varer engang i mellem - ellers bliver det for surt i det lange løb. Så det var nu mere for at finde ud af om jeg kunne forbryde mig med kanelgifler engang i mellem - men med det der er posted ser det jo ud til at det ikke bliver så ofte, ellers skal der godt nok knokles igennem i den anden ende.... :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

haha, mig og to af mine venner er også lige kommet hjem fra netto og vi stod også der oppe og bandede og svovlede hvorfor der ik var kcal på pakken... kostede vist 10 kr, og de smager så fucking godt..

Glad for at det ikke kun er mig der har det sådan - det kunne være man skulle foreslå producenten en light udgave (selv om light produkter ikke altid stemmer overens med forståelsen af ordet light) - det ville sikkert øge salget betragteligt..... :hehe:

Link to comment
Share on other sites

De smager ellers bare laekkert lige lunet lidt i ovnen... :4mewantfood:

Nemmerlig :biggrinbounce: :biggrinbounce:

En pose kanelgifler og en halv liter cola - læææææææææææææææææææææækkert
Så hellere lidt kold kakaomælk :bblush:

I hear you ;) :bblush:

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Checkede lige over i supermarkedet....

En gifel er 75 Kcal!!!!!

100 g gifler 380 Kcal

Der var 240 g i den pose jeg kiggede på. (ikke helt den sammeslags som er standard i dk - Netto. Men smager lige sådan :tongue: )

Det giver så:

regne regne regne

912 Kcal I sådan en pose.... :sneaky:

Lidt rigeligt... Skal gemmes til en refeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed dag...

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Damm, sidste gang jeg læste om kanelgifler var i MadsSVØM's log & der var Netto lukket.......DET ER DEN IKKE NU !!!! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Må ikke, må ikke, må ikke, må ikke, må ikke, må ikke !!!!!!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

en eller anden moderator burde låse denne tråd eller smide den i garbage før nogen bliver ledt i fordærv.... :tongue:

Vi lige kommentere at jeg rent faktisk tøffede over i Haugkaup - havde en pose i hånden - chekede Kcal-indholdet for at svare denne tråd - OG lagde posen tilbage!!!! (og gik så ud og drak en pose bajser, så jeg vel egentligt lige så godt kunne have ædt de gifler også.... ;) )

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

en eller anden moderator burde låse denne tråd eller smide den i garbage før nogen bliver ledt i fordærv.... :tongue:

Vi lige kommentere at jeg rent faktisk tøffede over i Haugkaup - havde en pose i hånden - chekede Kcal-indholdet for at svare denne tråd - OG lagde posen tilbage!!!! (og gik så ud og drak en pose bajser, så jeg vel egentligt lige så godt kunne have ædt de gifler også.... ;) )

Mads :swim:

Jeg er stolt over din standhaftighed. :lol: Bajere kan det i det mindste være godt for noget (socialt samvær), gifler er rent egotrip. :lol:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

en eller anden moderator burde låse denne tråd eller smide den i garbage før nogen bliver ledt i fordærv.... :tongue:

Vi lige kommentere at jeg rent faktisk tøffede over i Haugkaup - havde en pose i hånden - chekede Kcal-indholdet for at svare denne tråd - OG lagde posen tilbage!!!! (og gik så ud og drak en pose bajser, så jeg vel egentligt lige så godt kunne have ædt de gifler også.... ;) )

Mads :swim:

Jeg er stolt over din standhaftighed. :lol: Bajere kan det i det mindste være godt for noget (socialt samvær), gifler er rent egotrip. :lol:

'Pyt

B) Lækker måde at anskue tingene på :bigsmile:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share