virker ikke =(


hik
 Share

Recommended Posts

Oki som så mage andre vil jeg gerne tabe mig =)

jeg har siden Oktober styrketrænet fast 2 gange om ugen. (tirsdag og torsdag) og nogle gange i weekenden.

tirsdag

4 biceps øvelser

5 ryg øvelser.

+ mave

torsdag

4 bryst øvelser

3 triceps øvelser

+ mave

(ben træner jeg ikke pga. jeg løber når jeg har tid de 3 andre hverdage)

(gider ikke skrive hvad presis jeg træner, men har fået at hvide af instruktøren at det virker=)

Ikke det jeg ikke kan se jeg bliver støre men jeg synes ikke rigtig jeg taber mig, "håndtagne" er stadig lige store, og kan ikke se noget vaskebræt (kan saktens mærke dem under huden).

normalt spiser jeg:

(kl 7)havregryn med mælkn

(kl 11) 2 rundommer ristede mørkt rugbrød med et æble, en banan + 2 gulerødder

(kl 15) 2 gulerødder

(kl 18) det mad mor nu laver :-P

inden seng 2 gulerødder

De dage jeg træner tager jeg også protien puler lige efter jeg har trænet...

Kan i se nogle fejl i det jeg gør?

(Undskyld stave fejl)

Hilsen Peter

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke taber dig må det enten være fordi du tager muskelmasse på, eller at du spiser for meget...

Du kunne jo starte med (selv om du ikke gider) at skrive *hele* dit program op, og fortælle hvad du vejer, og hvor meget du gerne vil tabe dig!

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Husk at grønsager sætter din forbrændning op, så husk at 50% af din aftensmad skal være "grønt"!!! Hvis du bruger sovs, så tjek lige om det er en med smør, ellers kan jeg lære dig at lave den fedtfattig. Hvis du har brug for nogle kostændringer så skrive en priv mail til mig, med min erfaring kan jeg sikkert komme med nogle ider :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Husk at grønsager sætter din forbrændning op

Grønsager sætter ikke forbrændingen op, men øger mæthedsfornemmelsen. Et stort plus hvis har det med at spise for meget under diæt.

Er dog enig i at du sandsynligvis har taget noget masse på i muskler. Kig i spejlet!

Q

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Dit program ser ikke særligt godt ud, træner du kun hver muskelgruppe en gang om ugen? 4 biceps øvelser på et træningpas, er for de fleste ret overkill, desuden skal du huske at træne dine ben :)

Vil nu ikke sige det er overkill da jeg ikke er smadret i mine biceps. det var kun i starten de var ømme dagen efter.

Hvis jeg træner ben kan jeg ikke løbe dagen efter, så er de alt for smadret=)

Hmm jeg har lavet en trænings rapport i idræt med alle mine øvelser, hvis der er nogle der kan hoste den kan i læse presis jeg gør=)

Link to comment
Share on other sites

Yo' HIK!!

Jeg må give Rasmus G ret - Træn ben!! Det gi'r din forbrænding et los i rø... !!!

Det er ikke nødvendigt at træne mange forskellige øvelser. Prøv at tilføje SQUAT til dit program - med denne øvelse for du brugt mange forskellige muskler (udover dine ben), som stabilatorer (ryg, mave mm.) Det kræver nogle kcal., uden at smadre dine knæ totalt, så burde det være muligt at fortsætte med løberiet!!

Held med det!!! :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Tjah... man kan jo gå helt i petitesser hvis det skulle være;

Hvor stor en mængde havregryn spiser du? (energipakket, halvér gerne mængde og tag 1 stk frugt istedet) - og hviken slags mælk?

Udskift evt mørkt rugbrød med noget lyst, fedtfattigt rugbrød.

Fejlen kan meget let ligge hos "det mad mor nu laver" :unsure:

Det letteste ville klart være at bikse sit eget aftensmadsmåltid sammen, men du kan også kæmpe med at tælle kcal, hvis du meget gerne vil nyde mors mad ;)

Pas på sådan noget som sauce, fedtrigt-kød og energipakket mad såsom spaghetti, ris o. lign.

Der er ikke noget galt i spaghetti o. lign. som sådan, men dine kcal løber ret hurtigt op - så her skal du være meget varsom med hvor meget du spiser.

Selv undgår jeg helst spaghetti (er faktisk en del måneder siden jeg har spist det? :blink: ) og tager gerne en rugbrødsmad eller lign istedet for til aften (rugbrød + hamburgerryg + agurk/rødbede/asie eller lign er totalt bonus, og ganske energifattigt :D)

Medmindre dine aftensmadsmåltider har været store (evt haft tendens til at spise lidt ekstra pga træning?), så burde der også være fremgang på enten det ene eller det andet punkt.

Men kom frisk med lidt feedback ang. vægt/alder o. lign. - skal gerne hjælpe hvis jeg kan c",)

Har selv smidt en ~20 kg det sidste halve års tid ;-) og jeg spiser sq meget godt for tiden :D

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Er dog enig i at du sandsynligvis har taget noget masse på i muskler. Kig i spejlet!

...og på vægtstangerne, hvis du går op i vægt på stangen og din kropsvægt ellers forbliver uændret, så peger noget jo rimelig tydeligtp åat du har taget muskelmasse på, muskler vejer mere end fedt, så om du direkte tager lidt på kan det skyldes træningen. :)

Link to comment
Share on other sites

Den korte version: dit træningsprogram er i bedste fald mangelfuldt og din kost er tydeligvis forkert.

Bestem dig for om du vil være stor eller stærk og strik så et full-body program sammen som du køre min. 2 gange/uge. Der er 1000 tråde her på sitet, der kan hjælpe dig.

Find dit ligevægtsindtag (kcal/dag). Beslut om du vil cutte, bulke eller status Q. Vej, mål og registrer alt hvad du spiser. Juster indtaget op eller ned, hvis resultatet udebliver. It's as simple as that ;)

Link to comment
Share on other sites

Er dog enig i at du sandsynligvis har taget noget masse på i muskler. Kig i spejlet!

...og på vægtstangerne, hvis du går op i vægt på stangen og din kropsvægt ellers forbliver uændret, så peger noget jo rimelig tydeligtp åat du har taget muskelmasse på, muskler vejer mere end fedt, så om du direkte tager lidt på kan det skyldes træningen. :)

Ikke nødvendigvis.

Du kan "sagtens" blive stærkere uden hverken at blive større generelt eller øge din muskelmasse.

Denne forbedring i styrke kan komme fra en bedre motorik/teknik og/eller neurale tilpasninger, altså tilpasninger i nervesystemet der tillader dig at udnytte en større del af dine musklers potentiale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 19år og er 1,79 høj og om morgen vejer jeg 72 kg.

Ja jeg kan klart løfte mere end jeg kunne i starten, jeg kan også se det i spejlet, at mine muskler er blevet støre.

Det er bare det med fed procenten, som jeg synes ikke falder(gør den jo nok MEN MEGET langsomt)

Det er skummetmælk jeg spiser til min havregryn, jeg ved ikke hvor mange gram det er, men på mandag har jeg tænkte mig at veje alt jeg spiser.

Det jeg gerne vil være er Meget makeret, ikke stor, men makeret, ikke ligne nogle arnol hehe

Edited by hik
Link to comment
Share on other sites

men på mandag har jeg tænkte mig at veje alt jeg spiser.

Jammen det er da altid en god begyndelse. Her er et program der funker helt fint: Kostplan.

Nu er det jo nok begrænset hvor meget din fedtprocent kan falde med de stats: 179 cm og 72 kg så lad dig nu ikke skræmme. Pas på med at bruge vægten som eneste mål men brug derimod spejlet. Det er nemlig din ven. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

men på mandag har jeg tænkte mig at veje alt jeg spiser.

Jammen det er da altid en god begyndelse. Her er et program der funker helt fint: Kostplan.

Nu er det jo nok begrænset hvor meget din fedtprocent kan falde med de stats: 179 cm og 72 kg så lad dig nu ikke skræmme. Pas på med at bruge vægten som eneste mål men brug derimod spejlet. Det er nemlig din ven. :bigsmile:

Tja har haft den kostplan liggede lang tid har bare ikke kunne tage mig sammen =)

Jeg kan også tage nogle billeder af mig selv så i kan se hvordan det ser ud.

Det eneste jeg vil er at kunne se mit vaskebræt :-P kan mærke jeg har musklerne, men de er ikke synlige, jeg er ligeglad med vægten osv. hehe

Link to comment
Share on other sites

Hej hik! B)

Jeg er 19år og er 1,79 høj og om morgen vejer jeg 72 kg.

Jeg er 16år, 1,77 høj, og vejer 73,3 kg om morgenen. Mit fedtprocent er mellem 8-10%. Det er ikke præcist da jeg målte en masse gange og fik forskellige resultater mellem 8 og 10.

Skal dog siges jeg har tabt mig ca 1,5kg på en månedstid, cuttet væk, og kan næsten se en blodåre på min mave. :devil:

Mht. din KCAL-indtag pr. dag, har jeg haft succes med 2000-2100, hvor jeg trænede 4-5 gange om ugen, og lagde 6min på løbebånd ind, hvor jeg gav den ALT hva den ku trække! :)

Men held og lykke med vægttabet!

Link to comment
Share on other sites

Hej hik! B)
Jeg er 19år og er 1,79 høj og om morgen vejer jeg 72 kg.

Jeg er 16år, 1,77 høj, og vejer 73,3 kg om morgenen. Mit fedtprocent er mellem 8-10%. Det er ikke præcist da jeg målte en masse gange og fik forskellige resultater mellem 8 og 10.

Skal dog siges jeg har tabt mig ca 1,5kg på en månedstid, cuttet væk, og kan næsten se en blodåre på min mave. :devil:

Mht. din KCAL-indtag pr. dag, har jeg haft succes med 2000-2100, hvor jeg trænede 4-5 gange om ugen, og lagde 6min på løbebånd ind, hvor jeg gav den ALT hva den ku trække! :)

Men held og lykke med vægttabet!

Sejt!

jeg skal helt sikkert igang med at måle mit madforbrug!

Skal have det vaskebræt frem, har et væde mål med en hehe =)

Jeg er bare bange for at hvis jeg cutter jeg så mister alt min muskel masse og det er jeg ikke interreseret i!

Vil gerne tabe fedt på maven(hele kroppen) og samtidigt blive makeret (det er jo det samme). men jeg vil ikke midste min muskel masse..

skal jeg stadig forsætte med at tage protien efter træning?

det vil sige

de dage hvor jeg ikke lavet noget eller løber skal jeg være i underskud...

hvor jeg styrketræner skal jeg være i overskud =/

Edited by hik
Link to comment
Share on other sites

jeg skal helt sikkert igang med at måle mit madforbrug!
Hvis du spiser viking proteinpulver, har jeg regnet ud der er plads til ca 30gr. havregryn i scoopskeen fra viking. Ellers svarer et gr. proteinpulver ca til 1,3gr. havregryn.
det vil sige

de dage hvor jeg ikke lavet noget eller løber skal jeg være i underskud...

hvor jeg styrketræner skal jeg være i overskud =/

Det vil jeg ikke gøre mig klog på, men jeg spiste det samme hver dag, selvom jeg ikke trænede!

Og bliv endelig ved med at tage noget protein efter træning!

Bare dit samlede KCAL-forbrug ikke overstiger din diæt.

Edited by Viggo
Link to comment
Share on other sites

skal jeg stadig forsætte med at tage protien efter træning?

Du har brug for ca. 135 gram protein om dagen. Det burde du sagtens kunne få gennem rigtig mad, der samtidig mætter og er fuld af andre vigtige næringsstoffer som din krop BEHØVER for at fungere. Spis noget kød, havregryn mm.

Link to comment
Share on other sites

jeg har nu mål min morgen mad :-P

den består af.

125 g havregryn

med næringsindhold pr. 100g.

14g protien

57g kul.

7g fedt

1470 Kj.

350 Kcal

med 445g skummemælk

med næringsindhold pr. 100g.

3,5g protien

4,8g kul.

0,1 g fedt

140 kj.

35 kcal.

det vil sige i mit morgen mad er der

437,5+155,75 = 593,25 kcal ?

når jeg kommer hjem fra træning tager jeg

40g Designer Whey!

Link to comment
Share on other sites

Du kan "sagtens" blive stærkere uden hverken at blive større generelt eller øge din muskelmasse.

Ja ok, det jeg tænker på er mere hvis man jævnt går op i en længere periode, men at kropsvægten forbliver uforandret, det bliver jo ikke ved med at være udvikling af teknikken. ;)

Hvis man f.eks. på 8 uger er gået ca. 15-20% op i de fleste øvelser, +/- nogle procent naturligvis og det så fortsætter sådan. :)

Edited by SizZLeR
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ville nok bare foreslå noget mere banalt såsom konditions træning, få f.eks fat i et sjippetov og så bare derudaf, jeg mener meget hård konditionstræning(cirkeltræning). Løb giver ikke noget særligt på forbrændingen af håndtagene.

Jeg har selv vejet 95kg og var en stor bøf. Så begyndte jeg at træne Thaiboxing og tabte mig hurtigt 10 kg og kiloene fortsatte med at rasle af. Ved siden af trænede jeg selvfølgelig med vægte og er idag rimelig markeret. B)

Hvis du har adgang til en romaskine kan jeg absolut anbefale det også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share