hjælp til træning af underarm


rødhætte
 Share

Recommended Posts

Hej

træner med håndvægte hjemme og synes selv jeg har tjek på øvelserne, men..

jeg har et problem med mine underarme som ikke rigtig vil følge med resten af kroppens udvikling, altså så har jeg tynde arme fra ca midt på underarmen og ned...

er der nogen der kender øvelser som kan styrke den nederste del af min underarm har prøvet den der som man klemmer i sin hånd men det hjælper ikke, gør tværtimod musklerne under albuen større.

så hvis nogle kan hjælpe ville det være rart.

jesper

Link to comment
Share on other sites

En mulighed kunne være wrist curls:

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristF...BWristCurl.html

Men rent hypertrofi mæssigt skal du nok være forberedt på at det er meget op til din genetik hvor meget størrere/bredere dine underarme kan blive. Personligt har jeg fra naturens side forholdsvis smalle underarme, men diverse former for curls har da hjulpet rimeligt, så det kan sagtens lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

er der nogen der kender øvelser som kan styrke den nederste del af min underarm har prøvet den der som man klemmer i sin hånd men det hjælper ikke, gør tværtimod musklerne under albuen større.

Som i er inde på er genitikken væsentlig,men og hvis du kigger på de muskelformer der ligger i underarmen er det "flade muskler".

Så en egentlig nederste del af underarm udgøres af sener og M. pronator quadratus. Resten af musklerne udspringer længere oppe fra. Og husk musklerne ligger på nær ovennævnte langs og ikke tværs ¨på underarmen.

Her lidt billeder: link

Link to comment
Share on other sites

okay er lidt svært og følge med, men vil det sige at de ikke kan trænes, eller skal jeg lave nogle andre øvelser..... har du eventuelt foreslag til sådan..

jesper

Jeg prøver lige igen :)

Den nederste del at underarmen er hovedsageligt sener fra underarmens muskler(dvs selve muskelmassen ligger højere oppe.)

Røb muskel, hvis Musklens sene

Du må sige til hvis jeg skal omformulere, håber det går.

Mine underarme har haft godt af Dødløft :)

Har "altid" været påpasselige med ren underamrms træning. Der er i forvejen ikke for meget plads til nerver m.m.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror jeg er med nu....

det eneste problem jeg har nu er jeg ikk må gå i træningscenter, da jeg i øjeblikket tager noget læge ordineret væksthormon, så jeg kan ikke træne andet end det jeg kan med håndvægte.

men tak for omformuleringen

jesper

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share