7 ugers psykopatkur


-Elvirus-
 Share

Recommended Posts

højde: 177cm, vægte 75kg, fedtprocent CA. 13-15, ligevægtsindtag ca. 2200-2500

Mål: På 7 uger at tabe MEST muligt fedt via en stram kostplan, evt på bekostning af masse.

Motion: Får jeg rigeligt af, så det er ikke på det område jeg skal sætte ind. Har tænkt mig at styrketræne 2 gange i ugen og så lave noget andet, resten af ugens dage, med en enkelt hviledag.

Kost : er mere eller mindre villig til at spise hvad som helst, og har adgang til protein pulver, så det kan blive en del af min "kost".

Hvad er realistisk, og hvor langt væk fra sit ligevægtsindtag kan man i praksis ligge ?!

Jeg overvejer for letheds skyld at spise det samme hver dag - forslag til det ?!

Link to comment
Share on other sites

hvis du er ligeglad med at tabe masse, så sæt protein til 200g om dagen og få en lille smule essentielle fedtsyrer og fyr op for grøntsager, så du ender på 1000-1200kcal eller sådan noget.

Kost : er mere eller mindre villig til at spise hvad som helst, og har adgang til protein pulver, så det kan blive en del af min "kost".

vær opmærksom på at proteinpulver nok ikke er den mest mættende kilde. Du kan sagtens finde magre proteinkilder, der mætter mere - det er nok en god idé hvis du har tænkt dig at prøve med et massivt kalorieunderskud.

PS. når du allerede ligger på 13-15% så vil du nok tabe en hel del masse, hvis du vælger en sådan sultekur.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke tage det stille og roligt, og prøve at undgå tab af masse.

Efterfølgende vil du komme til at komme i kalorie-overskud, for netop at bygge det tabte masse. Husk på muskler vejer mere, men ser alligevel mindre og bedre ud en fedt? Så byg en masse muskler, og tab derefter "kun" fedtet.

Det andet er engang forhastet kludder, og typisk....

Bagefter vil du samtidig komme til at tage på, hvis du vil tilbage på dit ligevægtindtag. Din muskelmasse er blevet mindre, og du vil tage på?

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm.. Jeg kan da ikke forestille mig dit ligevægtsindtag er så lavt?

De fleste unge mænd har da en ligevægtsindtag på ca. 12.000kJ

Men det kan jo være du er een af dem med en lav forbrænding fra naturens side :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke tage det stille og roligt, og prøve at undgå tab af masse.

Efterfølgende vil du komme til at komme i kalorie-overskud, for netop at bygge det tabte masse. Husk på muskler vejer mere, men ser alligevel mindre og bedre ud en fedt? Så byg en masse muskler, og tab derefter "kun" fedtet.

Det andet er engang forhastet kludder, og typisk....

HVorfor skal han absolut tage muskelmasse på først? hvis han har store fedt-depoter i forvejen kunne det da være en fordel at tabe disse først. Det kommer da i høj grad an på, hvad man syntes er pænest. jeg ville til en hver tid være mindre, og så ikke være fed, end være småkvabset. Det handler om hvad man syntes er pænt.

Link to comment
Share on other sites

HVorfor skal han absolut tage muskelmasse på først? hvis han har store fedt-depoter i forvejen kunne det da være en fordel at tabe disse først. Det kommer da i høj grad an på, hvad man syntes er pænest. jeg ville til en hver tid være mindre, og så ikke være fed, end være småkvabset. Det handler om hvad man syntes er pænt.

Med en fedtprocent på 13-15 er det vel begrænset hvor store de fedtdepoter kan være...

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvor store de fedtdepoter end måtte være, så er Crashdieting fuldstændig tåbeligt.

Du kan altid checke nogle af damebladene. Der kan du sikkert nemt finde en god slankekur ;) Ellers kan en måned i straffelejr måske være en ide :unsure: :lol:

Link to comment
Share on other sites

HVorfor skal han absolut tage muskelmasse på først? hvis han har store fedt-depoter i forvejen kunne det da være en fordel at tabe disse først. Det kommer da i høj grad an på, hvad man syntes er pænest. jeg ville til en hver tid være mindre, og så ikke være fed, end være småkvabset. Det handler om hvad man syntes er pænt.

Med en fedtprocent på 13-15 er det vel begrænset hvor store de fedtdepoter kan være...

For nogen er det måske også grænsen.

Link to comment
Share on other sites

Jamen ja, lidt et forsøg på at en gang for alle smidt det overskydende netop ved hjælp en en psyko diæt og så tage den derfra. Har i perioder været i stand til at minimere en smule - men uden det store held.

Og enig med Hurra, 13-15 er sku 5-7% for meget :tongue:

Sidste par dage har jeg primært spist lidt brød morgen middag og noget pulver og frugt mm. - har indset jeg IKKE kan sulte mig selv, så prøver at undgå tåbelige måltider i stedet. Skal nok poste et evt resultat i tråden løbende. Håber på at komme ned på 70kg efter de 7 uger (uden at det skal blive en kilo jagt)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share