Fast numse....*SS*


momse
 Share

Recommended Posts

Hej hej...

Jeg er helt grøn herinde....Så jeg beklager meget hvis dette indlæg er postet det forkerte sted..... :unsure:

Jeg er en pige på snart 26 somre.....Jeg har løbet i lidt over 1 år ( dog har jeg altid været meget aktiv- har redet, spillet fodbold osv).

Pt. løber jeg ca. 2 gange i ugen, min 10 km og max 18 km. Jeg spinner ligeledes også 2 gange i ugen + styrketræner 1 -2 gange i ugen.

Jeg er desværre ved at køre træt i styrketræningen, da jeg mangler ideer og tiden til det er heller ikke som den plejer ( bruger mindst 2 timer per gang til styrketræning).

Spinningen er jeg ligeledes også ved at køre lidt "død" i, da jeg ikke føler at jeg ser nogen virkning på min numse.... :sneaky:

Mit mål med min motion er at opnå super kondi ( Skal med til halvmarathon her til sommer), og at blive fast i kødet ( makeret) og selvfølgelig opnå kanon velvære.

Jeg er endelig meget godt tilfreds med min krop, som sådan, men kunne godt tænke mig at vide, hvilken slags af spinning eller løb der giver mest til numsen???

Ønsker som de fleste at min numse skal være så stram som mulig og oså forblive stram.

Skal jeg løbe mere eller skal jeg spinne mere, for at opnå en god numse..?? :)

Nogen som har nogle ideer til en evt træningsprogram ???

M.V.H Momse

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Nu ved jeg ikke helt hvor meget hvilken spinning eller løb generelt hjælper med opstramning, men hvis det skal gå hurtigt kan jeg anbefale dødløft og squat!! - Hvis det skal gå meget hurtigt kan jeg anbefale squat efterfulgt at dødløft 2 gange om ugen!!

Det er hårdt, men MEGET effektivt! :)

Squat: http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadri...BFullSquat.html

Dødløft: http://www.exrx.net/WeightExercises/Gluteu...BBDeadlift.html

Link to comment
Share on other sites

To super øvelser, der giver dig rigtigt stramme baller:

Step-ups: Du stiller dig foran en stol, eller et andet stationært objekt i omtrnt knæhøjde, du kan stå op på. Så sætter du det ene ben op på objektet og står op på det 5 gange. Gentag med det andet ben og hold så et minuts pause. Når du kan gøre det alle fem gange kan du bruge et lidt højere objekt. Jo højere objekt, jo mere bruger du ballerne, som får en kanon træning.

1-bens squats: Du stiller et forholdsvist højt objekt under din nummer og går så ned til den, stående på et ben og op igen. Igen fem gange med hvert ben, som ovenfor. Når du kan gøre det 5x5 gange med det ene minuts pause mellem begge ben, kan du gøre ogjektet du squatter ned på lavere. Når du squatter helt uden objekt er dine baller sandsynligvist af stål.

Træn de to øvelser når du kommer hjem fra dine løbeture, så du laver dem en gang hver om ugen.

God fornøjelse.

PS: Spinning og løb vil sandsynligvist ikke give dig den smækre nummer du søger. Prøv derfor ovenstående :)

Link to comment
Share on other sites

Spinning kan godt hjælpe en smule, men kun ved stående arbejde hvor din form er perfekt, dvs. at du ikke bruger armene til støtte, og resten af overkroppen er er i ro, og kun benene arbejder. Den går temmelig effektivt i ballerne.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis du kan holde til det, så er det bare at gi dig i kast med en step maskine, den bruger jeg selv.

Og ud over det er meget meget hårdt, behøves du ikke kører andet 10 minutter af gangen.

Det giver rigtig godt i bagdelen :bigsmile:

god fornøjelse

Benjamin - do the funky :chicken:

Nå ja og velkommen til et rigtig godt træningsforum.

Johnny Bravo

Prøv at smid et billede ind af numsen, så er det nemmere for os bedømme hvad der skal til

:smashtard:

Edited by Benjamin64
Link to comment
Share on other sites

+ styrketræner 1 -2 gange i ugen.

Jeg er desværre ved at køre træt i styrketræningen, da jeg mangler ideer og tiden til det er heller ikke som den plejer ( bruger mindst 2 timer per gang til styrketræning).

Over 2 timer på styrketræning pr. gang lyder som om der er alt for mange øvelser og måske for lille intensitet. Afsæt en time, og skær ned på øvelser. Sørg for at basisøvelser er med.

Link to comment
Share on other sites

Over 2 timer på styrketræning pr. gang lyder som om der er alt for mange øvelser og måske for lille intensitet. Afsæt en time, og skær ned på øvelser. Sørg for at basisøvelser er med.

Det tror jeg er en rigtig god idé. Jeg supersætter min. 8 øvelser og er færdig med en full-body på en time, hvis der ikke snakkes alt for meget. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil squatte og dødløfte skal du fra starten gøre dig klar over, om du også gerne vil have store og faste lårbasser. For det giver de 2 øvelser dig.

Hvis du kun går efter en god røv, tror jeg da også step-ups er det bedste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mest tilbøjelig til at give jsc ret, squat aktivere dine glutes, men personligt synes jeg ikke at squat og dødløft rammer glutsne særlig godt, hvorsom lunges, stiff leggede deads og et-bens squat giver mig mega doms i røveren - hviket jeg plejer at se som en god indikator for aktivering af den pågældende muskel.

held og lykke - og welcome aboard

Link to comment
Share on other sites

Hvad er forskellen på et-bens-squat og lunges? Tager man flere gentagelser i træk med det samme ben ved et-bens-squat og kun et par gang ved lunges??

Jeg tror at den eneste forskel er, at ved lunges bruger du det bagerste ben til at støtte på, mens det holdes løftet ved et-bens-squat? :unsure:

Når man laver lunges kan man enten træne et ben færdigt af gangen, eller skifte ben mellem hver gentagelse. Det handler vist mest om smag og behag.

I øvrigt tror jeg at det er næsten umuligt at opbygge muskelmasse ved spinning og løb (med mindre man er meget utrænet). Derimod virker squat særdeles effektivt! :lol:

Edited by SpArKleZ
Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg ikke meget for øvelser som Lunges hvor der ikke er særligt meget kontakt mellem gulv og fod i ret lang tid - DVS ikke spænding på musklen i særlig lang tid af gangen.

Af de tre øvelser MaxP lænker til ville jeg derfor vælge Single leg squats.

Men vil til enhver tid foretrække enten DYBE alm. squat eller DYBE benpres til at få muskelmasse på bagdelen.

I øvrigt tror jeg at det er næsten umuligt at opbygge muskelmasse ved spinning og løb
Hmm.. jeg synes nu jeg kender til en del cykelpiger/spinning piger som har store glutes underforstået muskelmasse, altså. Mange af dem har ihvertfald mere masse på end de piger der giver sig halvhjertet i kast med squat og benpres. Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt tror jeg at det er næsten umuligt at opbygge muskelmasse ved spinning og løb (med mindre man er meget utrænet). Derimod virker squat særdeles effektivt! :lol:

Og det er jo så løgn!!

Jeg synes der hersker en indirekte modvilje mod alt hvad der kan have den mindste forbindelse til cardio-træning herinde. Har du aldrig set Tour the France eller 100 meter løb osv.? Cykelrytterne og løberne har i hvert fald faste og muskuløse ben og balder. Det kan så diskuteres hvad der hurtigst giver det faste look, men umuligt er det altså ikke. :)

Edited by Mette_Musen
Link to comment
Share on other sites

Har du aldrig set Tour the France eller 100 meter løb osv.? Cykelrytterne og løberne har i hvert fald faste og muskuløse ben og balder. Det kan så diskuteres hvad der hurtigst giver det faste look, men umuligt er det altså ikke. :)

Cykelrytterne i Tour de France har da ikke særlig store muskler, men til gengæld har de en meget lav fedtprocent og ser derfor temmelig markerede ud.

Hvis man kigger på marathonløbere eller en person som Wilson Kipketer, så er han jo også en lille tændstik!

Det forholder sig en smule anderledes med 100-meter løberne, da de træner kort og eksplosivt og derfor godt kan opbygge lidt muskelmasse. Men det er jo de færreste i et motionscenter som træner decideret sprint.

Hvis man er utrænet kan man selvfølgelig godt opbygge lidt muskel ved at træne kredsløbstræning, men hvis man er vant til at træne giver det altså næsten ingenting! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. jeg synes nu jeg kender til en del cykelpiger/spinning piger som har store glutes underforstået muskelmasse, altså. Mange af dem har ihvertfald mere masse på end de piger der giver sig halvhjertet i kast med squat og benpres.

Tjah... de kvindelige instruktører som er i mit center har alle små, faste bagdele, men det handler selvfølgelig også om genetik.

Desuden ser ens røv altid stor ud i cykelshorts! :lol: (min gør i hvert fald) ;)

Link to comment
Share on other sites

Du kan være sikker på at sprintere også bruger en del tid på vægttræning, så det er svært at sige hvor meget muskelmasse de reelt ville kunne få kun ved sprinttræning.

Enig. Men sprintere har jo også flere hvide muskelfibre end udholdenhedsatleter, og dermed bedre muligheder for at hypertrofere. :)

Link to comment
Share on other sites

Har du aldrig set Tour the France eller 100 meter løb osv.? Cykelrytterne og løberne har i hvert fald faste og muskuløse ben og balder. Det kan så diskuteres hvad der hurtigst giver det faste look, men umuligt er det altså ikke.  :)

Cykelrytterne i Tour de France har da ikke særlig store muskler, men til gengæld har de en meget lav fedtprocent og ser derfor temmelig markerede ud.

Hvis man kigger på marathonløbere eller en person som Wilson Kipketer, så er han jo også en lille tændstik!

Det forholder sig en smule anderledes med 100-meter løberne, da de træner kort og eksplosivt og derfor godt kan opbygge lidt muskelmasse. Men det er jo de færreste i et motionscenter som træner decideret sprint.

Hvis man er utrænet kan man selvfølgelig godt opbygge lidt muskel ved at træne kredsløbstræning, men hvis man er vant til at træne giver det altså næsten ingenting! ;)

Pointen var blot at man ved hjælp at løb/spinning sagtens kan få faste ben osv. Jeg skrev ikke noget om store muskler, hvilket i øvrigt heller ikke er det største ønske på de fleste kvinders liste. (se bort fra vise MOL-piger herinde :lol: ) De fleste vil blot være faste og det kan man da sagtens blive på den måde. :)

Link to comment
Share on other sites

Pointen var blot at man ved hjælp at løb/spinning sagtens kan få faste ben osv. Jeg skrev ikke noget om store muskler, hvilket i øvrigt heller ikke er det største ønske på de fleste kvinders liste. (se bort fra vise MOL-piger herinde :lol: ) De fleste vil blot være faste og det kan man da sagtens blive på den måde. :)

Jamen så er vi enige! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share