Varme = forbrænding?


Currant
 Share

Recommended Posts

Prøv og find noget om vands varmekapacitet, så kan du beregne hvor meget det kræver at forbrænde en ltr vand ved en bestemt temp :lol:

Eller også skal vi ha fordampningsvarme.

Hehe - minder mig om htx-tiden - jeg har selv haft fysik på a-niveau, men jeg var nu bange for at bare overføre de rene fysiske love til den menneskelige krop... - men det er jo heller ikke vand-forbrændingen jeg er inde omkring - nej, det er forbrændingen af kalorier (om du vil) ved forskellige temperaturer?

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det jeg ville frem til...

Hvis man motionstræner den samme "mængde" i to forskellige temperaturer:

- så sveder man mest i den varmeste af omgivelserne...

- men forbrænder man os flere kalorier?

Edited by Currant
Link to comment
Share on other sites

Vil lige komme med en lille retelse til tidligere i tråden hvor der bliver sagt at folk som sidder i sauna for at tabe sig spiller deres tid.

Kommer lidt an på om de skal under en bestemt vægtklasse pga. konkurrence. Her er det yderst normalt at dehydre optil indvejningen og ingen tvivl om at det virker. Naturligvis er der ikke tale om fedttab.....

Link to comment
Share on other sites

normalt at dehydre optil indvejningen

Yeps, det samme som nogle gør når de skal kontrol vejes i forbindelse med vægttab hvor de holder konkurrence om det, der kan man altid lige klemme en liter vand eller to ned henover et par timer inden første vejning og så dehydrere inden kontrolvejning når resultatet skal måles. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share