Min kostplan til dem der vil have den :D


ap1983
 Share

Recommended Posts

Hej Igen... (dette er en forsættelse af denne her tråd)

Da jeg har fået flere mails ang. hvad jeg har spist vil jeg her smide en af mine kostplaner frem til jer. Brug den om I vil, eller måske kan den bare give jer et par ideer til hvad I selv evt. skal ændre. I skal huske at det første 14dage kan man godt gå og være sulten, dette er fordi at mavesækken skal trække sig sammen, når de første 14dage er overstået går det meget nemmere med jeres nye "Livsstilsændring", HUSK at det ikke er en kur jeg har været på, men derimod ændret mine kostvaner for resten af livet B)

I skal huske at drikke mindst 2-3L koldt vand i løben af dagen, gerne meget koldt så koppen bruger energi på at varme det op, og derved sætte gang i din forbrændning, og så giver det en mætheds fornemmelse.

Mail mig endelig hvis du/I har flere spørgsmål :D

Venlig Hilsen

Allan Pedersen

post-11-1084610233.jpg

Link to comment
Share on other sites

hvorfor denne misforstået fedtforskrækkelse ?

I skal huske at drikke mindst 2-3L koldt vand i løben af dagen, gerne meget koldt så koppen bruger energi på at varme det op, og derved sætte gang i din forbrændning, og så giver det en mætheds fornemmelse.

ja du kan måske komme helt op på 0,001kcal ekstra forbrændt ved den mængde vand, men kun hvis det er iskoldt. Det kan hurtigt løbe op over tid!!

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det lyder af meget - især ikke til en fyr. :unsure: Ved du hvor mange kalorier det ca. bliver til på en dag?

Synes også umiddelbart at det er i underkanten, med mindre vi taler om en person, der ikke dyrker motion. Til gengæld er der jo alligevel en del frugt og pasta som er lig med mange kulhydrater, så måske alligevel........?

Link to comment
Share on other sites

AP1983 -> Fint initiativ - men husk at energibehovet under en diät er helt individuelt og afhängig af personens ligevägtsindtag.

Hvormange kcal indeholder planen og hvordan er de fordelt paa hhv Carb, Fedt og protein.?

Jeg synes ogsaa umiddelbart at det lyder af lidt. Hvad ligger dit ligevägtsindtag paa?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejer nu 87 min mål er 85 som fast... Der skal lige siges at det ikke er den plan jeg følger nu...

Alt det der med at veje og måle hvad man spiser giver jeg ikke meget for, for hvis du skal gå og måle på det du spiser heletiden bliver det bare for træls.. Jeg har fulgt det her i snart 9 måneder ( dog har jeg fået en ny plan hvor jeg spisere mere) den virkede for mig, måske kan det hjælpe andre...

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg komme med noget positivt :)

Det er en fin plan, vil næsten kalde den eksemplarisk :bigsmile: , som vil kunne bruges af de fleste som ønsker at tabe sig, vel at mærke med små ændringer så den er tilpasset personen.

Sundhedsmæssigt er den også i top med masser af groft brød, frugt og grønt. Ligeledes lavt indhold af sukker og mættet fedt

Link to comment
Share on other sites

Drikke masser af vand, helst kold, for jeg ved det hjælper SÅ meget på din forbrændning og din sult..

er det diætisten der har bildt dig ind, at vand hjælper "SÅ meget" på forbrændingen, eller er det noget du selv har fundet noget fagligt på ? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Anders..

Nej det er 100% af egen erfaring, jeg har oplevet et stor fordel ved at drikke meget vand (gerne kold), da man føler sig mæt efter at have drukke vand. Ved af min kostplan er det meningen at man ikke skal kunne nå at føle sig sulten i løbet af dagen (så man ikke kommer til at indtage noget hurtigt, så som fastfood eller noget), men derimod kommer sulten i forkøbet.

Jeg har også læst at hvis du drikke koldt vand bruget kroppen energi på at varme det op til kropstempratur og derved sætter gang i din forbræningen...

Well ved ikke hvad der er rigtig eller forkert, MEN folk skal vide at man ikke kan spørge sig til alt, da folk er forskellige. Derfor kan andre heller ikke følge min kostplan 100% fordi den lavet spicielt til mig, men folk bruge den som inspiration til deres egen diæt/liveændring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske jeg gik til diætist engang og hun anbefalede mig 6-7000 kJ om dagen. Jeg må indrømme det ikke gik, men siden har jeg så udviklet min egen kostplan på ca. 8000 kJ. Jeg mener det bedste er at lave sin egen kostplan ud fra et forudbestemt kalorieantal.

Jeg gad for resten også godt vide hvor mange kalorier der er i den kostplan du viser.

Link to comment
Share on other sites

VAND!!!!

Jeg sad og læste jeres diskussion omkring brug af energi til opvarmning af vand.

Synes jeres tal er lidt mærkelige.

Følgende kommer et eksempel på hvordan man (så vidt jeg ved) udregner den energi mængde der bruges til opvarmning af vand til krops temperatur.

Definitionen på en kalorie er den energi mængde der skal bruges for at opvarme 1 g. vand 1 grad fra 10 til 17 grader. Denne mængde er ca. konstant inden for de temperaturer vi snakker om.

3 liter vand der skal opvarmes fra 10 til 37 grader bruger således energimængden:

3000 g * (37C - 10C) * 1 cal/(g*C) = 81000cal = 81kcal = 340,2kJ

Hvis vi forbrænder ca 15000 kJ om dagen giver det en andel på

340,2kJ / 15000 kJ = 0,022

Det udgør således ca. 2,2% procent af den daglige energi forbrænding.

Hvis jeg har lavet nogle fejl i beregningen, må i meget gerne skrive det.

Link to comment
Share on other sites

Mit plan er også beregnet til 6-7000 kJ om dagen

Det med vand, jeg kan ikke bevise at det virker. Jeg ved bare at jeg har drukket en masse vand de sidste 8måneder og det har hjulpet mig med mit vægttab. Og om igen, alt det med udregning og veje det man spiser har jeg aldrig brugt.

Jeg har fulgt min sunde fornuft ikke min lommeregner B)

Link to comment
Share on other sites

Tjoh... en anden grund til at koldt vand hjælper før man spiser er nok pga. det får mavesækken til at trække sig sammen... man bliver derved hurtigere mæt ;)

Personligt ser jeg ikke vand som et nødvendigt grundlag gennem en diæt, men man kan jo med fordel blande proteinpulveret op i koldt vand, og derved få en smule ned B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share