Øvede Versus Begyndere??


Torskefjæs
 Share

Recommended Posts

Hey Motion-online.dk brugere.

Jeg har spekuleret lidt over om jeg skal begynde at træne i et motionscenter, da jeg gerne ville havde bugt med de overflødige kilo, men jeg har ikke gode erfaringer med offentlige brug af sport generelt. Problemet ligger i at de øvede har en tendens til at gøre grin med de mindre øvede, eller dem som er i dårlig form. Så jeg ville bare gerne vide hvordan stemningen er i et motionscenter er mellem øvede og mindre øvede, fordi jeg gider ikke begynde at benytte centrene, hvis jeg alligevel skal høre på de øvede :blink: Siger ikke alle er sådan, men det er ikke positive erfaringer jeg har.

Torskefjæs :4sport: (mig om et par år).

Link to comment
Share on other sites

Startede selv som en pindearm det sted jeg trænede. Lægger du iver i din træning og træner fornuftigt er der ingen der griner af dig uanset om du befinder dig langt fra dit mål. Motion i et motioncenter er en associal aktivitet og kan ikke sammenlignes med holdsport o.s.v, så medmindre du involverer dig med andre er garanteret ingen der henvender sig til dig. Jeg har heller aldrig hørt nogen blive decideret mobbet.

Til syvende og sidst, så må du lære at give fanden i hvad andre tænker, måske tænker og måske tror.

>>>>> Det er dig selv det drejer sig om <<<<<

Hvis det er dig meget magtpåliggende kan du undersøge om der er visse motioncentre der kører lukkede hold for vægttab/styrketræning. Du kan også vælge at træne om formiddag sammen med pensionisterne - men det burde ikke være nødvendigt ;)

Desuden vil du aldrig være den eneste nybegynder, der er altså ingen undskyldninger for ikke at komme igang.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

det kan naturligvis varigere fra center til center men jeg tvilver på der er en generel tendens til at de øvede gider bruge tid på disse ngoen mindre øvede. det har de jo ingen interesse i og desuden er de gode netop fordi de er diciplinerede.

få dig et par prøve timer og start så :)

tillykke med din nye livsstil og held og lykke herfra :wave:

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke du skal være bange for at der er nogle der sådan lægger mærke til dig - folk har generelt travlt nok med deres træning.

Jeg ænser ikke nye idag - hvis jeg ser noget som er direkte farligt når de laver øvelser, så kan jeg finde på venligt at påpege at øvelsen sundest laves på en anden måde, men på ingen måde trækker jeg noget over hovedet på nogen.

Så kom bare afsted, tag et par prøvetimer så du er inde i øvelserne - og så vil du finde udaf at der intet er at frygte ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg kan næppe kaldes øved med mine små 80kg, men vil sige som de andre at der ikke er det store problem. Max jeg har prøvet er et vendeligt smil mens jeg lå og baksede med bænkpress. Efter sættet kom kommentaren "der har vi alle jo været", imho ikke videre nedladende.

Men jeg vil sige at du skal ikke være bange for at gå ned og træne i et center, 50% af dem der er der ved ikke hvad de laver og ved derfor heller ikke om du gør det rigtigt.... Bare tænk på hvad dit mål er og koncentrer dig om din fremgang, hvad andre syntes og mener er ret ligemeget.

Link to comment
Share on other sites

Kender det godt, jeg købte nogle håndvægte og en vægtstang

og begyndte at træne hjemme af samme grund.

Jeg var for svag og flov ved at vise mig i et center, så jeg ville lige

træne bare lidt inden jeg viste mig i centeret.

Men det var uden grund, for jeg er altid blevet godt modtaget i de centre,

jeg har gået i.

Det er mit indtryk, at hvis man spørger og viser interesse, er de

øvede interesseret i at hjælpe.

De har forståelse for at man er begynder, og fortæller gerne,

og giver gode råd.

Jeg har kun gode oplevelser fra de centre jeg har trænet i, for

vi har alle samme interesse, vi er bare ikke nået lige langt.

Jeg har på fornemmelsen, at de der har dårlige oplevelser fra

motionscenteret måske ikke har respekteret andre, og bare brudt ind

og forstyrret, når nogen har koncentreret sig om et tungt løft

i stedet for at vente til en pause i træningen, hvis de vil spørge om noget.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser en fyr på 180kg spise en 9 kuglers is med extra guf og syltetøj så har jeg tit lyst til at komme med nogle skarpe kommentarer. (gør det dog ikke)

Men hvis jeg ser ham oppe i motionscenteret så tenker jeg. "Han er sku sej"

Desuden snakker man, som de andre siger, ikke ret meget sammen i et motionscenter.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle de opmuntrende svar.

Efter at havde læst jeres svar har jeg besluttet mig at prøve kræfter med et motions center :)

Hvis det er noget for mig, har jeg tænkt mig at starte på "motionskuren" (omtalt på motion-online.dk), kombineret med vægtvogternes mad guide, tabte mig 19kg på 6 mdr, med at lave min kost om til vægtvogternes tip, uden nogle form for motion overhovedet, så jeg håber det vil blive en succes :w00t:, nå nu starter jeg vidst med at vrøvle, endnu en gang, tak for alle de opmundtrende svar.

Torskefjæs :4thumbup:

Edited by Torskefjæs
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Helt sikkert Torskefjæs! Bare kom ned i det center og kom igang :)

Som alle de andre siger, vi har allesammen været begynderen som er lidt usikker i de forskellige øvelser. Jeg tror også de fleste har prøvet at lave noget pineligt, f.eks den klassiske med at ikke kunne få stangen op i bænkpres. Mit råd er, mød op med et smil og vær udmyg og lyt til hvad folk har at sige men samtidig også tage noget af det de siger med et gran salt. Det værste er nok de begyndere som møder op og tror de ejer hele centeret og går rundt med et motherfucker-look. De køre tungere end de magter og lytter ikke til hvad andre folk har at sige, det er da sørgeligt. I hvert fald er det langt morsommere end størrelsen af den vægt de løfter :)

Hvad med at oprette en log nu du er igang?

Link to comment
Share on other sites

Hej Torskefjæs

Skriv og fortæl hvordan den går. Som Simoh siger: Start en log, så bliver du også bedre motiveret.

M.h.t. centeret: Så længe du ikke stinker (af armgas og andet) og ikke forstyrrer folk, er der ingen grund til at du skulle blive generet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share