Rekruttur


pinestripe
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg en af de anderledes heldige der havnet i denne situation at jeg omkring en lille uges tid skal på rekstur. Det bliver en tur med minimalt mad, minus søvn og oven i det nok en hel del marchtrænning.

Jeg ved godt man ikke kan super kompensere med mad altså æde på forhånd, men ville det være smart at gaine her den sidste uge eller prøve at indstille kroppen på minimal føde.

Jeg trænner 4-5 gange om ugen normalt og er rimlig bange for at miste meget af den muskel masse jeg nu har bygget op, er der noget at frygte.

Link to comment
Share on other sites

Det bedste råd er nok at sørge for at få en masse at æde i dagene op til. Derudover så sørg for at være helt udhvilet, dvs det kan være en fordel at droppe byturen den weekend. En plade chokolade under hovedpuden til når i bliver vækket tidligt om morgenen kan også gøre underværker. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så lang tid siden jeg var på REX-tur i livgarden (uge 7, tror jeg). Inden starten på turen var jeg på samme måde som dig nevøs for hvordan det skulle går, på grund af de rygter der er omkring turen.

Og lad mig sige med det samme: det er på ingen måde ligeså slemt som folk siger!

Det er naturligvis en stor fordel at følge de råd DonNiklas og J_J giver. Men ellers handler det bare om at tage det som det kommer! (og ikke hele tiden løbe rundt og tænke "det klar jeg aldrig?" eller "hvad bliver det næste?" - det bliver man træt af.)

Men held og lykke...

Link to comment
Share on other sites

Hvor hård rekrutturen er afhænger meget af hvilken kaserne du er på!

Men enig i det som J_J siger: Drop byturen, du vil helt sikkert fortryde at du ikke fik noget søvn i stedet... med mindre det var en rigtig fed bytur selvfølgelig ;)

I dagene op til rekrutturen begynder rygterne af florere på stuerne. Vi var et par stykker fra min stue som var lidt forudseende (og heldige).

Vi stod op midt om natten (tror klokken var 03) og begyndte at GROVÆDE. Derefter gjorde vi os stille og roligt klar.

Da lyset pludselig gik, og sergenterne kom råbende og skabte kaos, mens de lyste folk i øjnene med lommelygter for at være sikker på at få dem op, stod vi faktisk klar.

Man ku næsten se, hvor ærgelige de var over ikke at kunne gi os stress :lol:

Men der var nogen som fik pænt travlt med at komme ud i gården!!

Derfor kunne det være en ide at have noget mad til at stå klart i køleskabet (hvis i altså har et). Men nu er jeg også vant til at spise mere end de fleste fra delingen så jeg var især glad for jeg gjorde det.

Træningsmæssigt kunne jeg sagtens mærke at jeg havde været på rekruttur, vægtene var i hvert fald blevet en del tungere, men det kommer forholdsvis hurtigt tilbage!

..og sørg for guds skyld for at fodtøjet/støvlerne er i orden, for ellers kan det nemt blive en lortetur!

Men god tur :)

Link to comment
Share on other sites

Rextur.... den kan jeg sgu stadigt godt huske.. B) B) (5/1/LG 1993)

det er hårdt under alle omstændigheder, men--- det meste er i hovedet. Fyre der var stærkere end mig havde store problemer, og folk der var svagere end mig klarede den forrygende. it's all in your head, og det handler om et positivt mindset. Hvis man begynder at tænke "ja, jeg er fan'me sulten og træt og her er vådt og dumt" så falder energien. Hvis man gør hvad man kan for at holde hinanden oppe, joker lidt med det hele og ser fremad, kan man klare det mest utroligt, mad eller ej. Det er små ting der tæller, den lille joke, den hjælpende hånd på det rigtige tidspunkt, den glade sang på den sidste lange march, det halve stykke rugbrød man havde glemt fra feltrationen.. Det KOMMER til at gøre ondt, men deal with it, kom videre, smil og løs opgaven. Det værste for mig var ikke manglen på mad men manglen på søvn der gør at man begynder at lave dumme fejl, der koster endnu flere kræfter, så få al den søvn du kan under turen, man ved aldrig hvornår næste chance er, 15 min bag i en MAN kan være den perfekte luksus. Derfor er søvn weekenden før vigtigt. Drop bajerne og festen der, få lidt let motion og et par gode nætters søvn.

Sørg for dit basis og grej spiller 100.000 % og dine støvler er klar. Spis godt i weekenden op til, men lad være med at superæde.. det skal jo ud igen og man gider ikke skovskide uhæmmet de første par dage. og glæd jer til at få rex'erne. Det er en helt FANTASTISK oplevelse. Der glemte jeg alt om ømme fødder og tunge øjne, jeg kunne klare alt :) Og tillykke med at du snart ikke er rekrut mere, men en rigtig mand!!!

..og ja.. hvis Garden er som Garden var da jeg var ind kommer du til at tabe dig. Jeg mistede MEGET, men det er der ikke noget at gøre ved. Hvis du går og bekymrer dig over det under turen er det endnu en ting der stjæler din energi, som du har brug for til alt det andet. Så læg al tanke om træning på hylden den uge, og tænk istedet for at du nu får en oplevele og en sejr som INGEN nogensinde kan tage fra dig :) :) bagefter kan du så træne igen, og det kommer tilbage, bare rolig.

Billeder af "garder Blackmoore" under rexturen

post-6-1085246516.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man kan faktisk godt æde på forhånd. I kroppen er der et hormon der hedder leptin og det styrer sultfornemmelsen ud fra kroppen energibalance. Nogen mener at fede mennesker ikke reagerer optimalt på leptin, som en af forklaringerne på deres overvægt. Men dette kan jo vendes til ens fordel på en rekruttur. Før min kæreste skulle på rekruttur gav jeg hende simpelthen en flødeshake med, som hun skulle kvæle inden hun gik i seng og når hun blev vækket. Så kan man indtage det første døgns energi og er på forkant med udviklingen. Man kan ikke undgå at blive sulten, kold og træt, men man kan udskyde det længe med en ordentlig shake.

Jeg ville blande følgende:

1-1½l fløde

så meget proteinpulver den kan trække uden at blive for tyk

chokoladedrikpulver, bare sukker el. lign. Så meget som muligt før kvalmegrænsen

Blend det og drik den i løbet af aftenen før du skal af sted. Du skal gemme mindst ½ liter og drikke den lige før du skal sove. Så vil der gå meget længere før du rammer muren :)

Skulle måske lige nævne at kæresten først blev sulten tirsdag morgen. Det er sku da godt klaret, for hun er ikke ligefrem småttærende, på trods af størrelsen :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode råd. Det kunne være jeg skulle prøve at indtage en shak pre rextur aften. Og det det, kender mig slev for godt til at tro at jeg kan droppe byturen inden ;)

1-1½l fløde

så meget proteinpulver den kan trække uden at blive for tyk

chokoladedrikpulver, bare sukker el. lign. Så meget som muligt før kvalmegrænsen

Og tillykke med at du snart ikke er rekrut mere, men en rigtig mand!!!
Tja, det skal nok blive godt :tongue: Edited by pinestripe
Link to comment
Share on other sites

Jeg var på rekruttur i December måned! Jeg tabte satme 5 Kg på den uge!!!!! Vejede 77 kg inden og 72 Kg efter :angry:

Jeg smuglede noget protein-pulver med i basis i anti-gas pudder bøtten :bigsmile: Havde vi blevet bustet kunne vi risikere at miste vores soveposer den uge samt slæbe på nogle flere kilo (tudekiks) Det var MPérn der stripet os... det fandt det heldigvis ikke :tongue:

Men ja forbered dig på at miste nogle kilos og tag det som en oplevelse :)

//NC

post-6-1085343787.jpg

Edited by NC83
Link to comment
Share on other sites

Det bedste råd jeg kan give dig er at æde ALT i din feltration! Vi fik en enkelt der skulle holde hele ugen.

Magarinen er et godt eksempel som mange glemmer at spise! Bare kom et tykt lag under leverpostejen og noget i din varme mad (der gik dog 5 dage inden vi fik lov til at lave varm man). Hed lidt held så kan du bytte dig til noget magarine. Det smager af lort, men det virker så hvis du vil holde på massen så er det vejen frem.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ja bare hæld alt pulver osv. ned i kæften :bigsmile: vi fik også kun en feltration til en uge... men fik så lov til at slagte 2 kaniner sidst på ugen :w00t: Lækkert.... massser af proteiner i sån en kanin ;) Så hvis i ser nogle kaniner eller dådyr for den sags skyld så er det bare frem med dolk-dræber :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu er meget klogt blevet sagt og jeg kunne nemt gentage det meste fra hvad jeg har erfaret. Specielt Blackmoores første indlæg kan få de bedste følelser frem i mig. Ens rex-tur tror jeg aldrig man glemmer.

Der er ingen tvivl om at mad gør en forskel. Spis godt inden, men HUSK at have chips, chokolade, slik, cola og hvad der nu gør det for dig, liggende i dit skab til i kommer hjem. At have det at tænke på kan gøre en verden til forskel. For som Blackmoore også skriver er det meste i hovedet!

Hvis nogen havde sagt til mig, at jeg kunne marchere 55km (10km med fuld oppakning) med en kraftigt fibersprængning i venstre inderlår,der gjorde jeg ikke kunne løfte benet mere end 10cm, en ryg der absolut ikke var egnet til at bare oppakning og i så kraftigt kalorieunderskud som jeg var - da havde jeg sagt "glem det".

Men det meste er i hovedet. Bare man husker altid at hjælpe ens gruppe, også når man selv er presset, for det vil alle mere eller mindre være efter et par dage.

Det var kost og lidt fra min rex-tur. Men vigtigst finder jeg at være søvnen. Hvis du er fuldt udhvilet før i tager afsted, vil du takke dig selv mange mange mange gange i løbet af ugen.

Men glæd dig til du får rex'erne, det er den bedste følelse og du vil nok aldrig glemme det!

God rex-tur

Mvh

Garder Buchmann

1/I/LG hold dec 2002

Ps.

Til Jer gamle gardere: Sjovt som dronningens nytårstale blevet markant mere interessant efter man selv har været inde...!

Link to comment
Share on other sites

Man sidder jo og drømmer sig tilbage til sin egen REX-tur.... ;)

Vi fik en feltration og sidst på ugen fik dellingen en halv gris, 5kg kartoffeler, 3kg gulerødder, samt 1kg løg...... Det smagte af H..... til, med det var goooooooddddttttt :devil:

I/I/LG DEC '97 2.del 2grp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share