Ting, der smager godt


Mikael_89
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg leder efter nogle idéer til nogle gode retter(lette retter), som man kan bruge i forsøget på at tabe sig. Jeg leder specielt efter retter, jeg kan bruge som mellemad - jeg spiser også frugt og grønt, men det kan blive for ensformligt i længden til "min smag". Desuden lever jeg efter sunde alternativer til havrgrynen op morgenen B)

Link to comment
Share on other sites

Et nemt mellemmåltid, som jeg ofte laver er Svinemørbradbøffer med majs.

Man tager noget svinemørbrad. Skærer det ud i stykker af 3-4 cm. Stiller dem på højkant og trykker dem flade med håndfladen. Put dem på en varm pande med et skvæt olivenolie. Når de er færdige så tilsæt en lille dåse søde majs i det olivenolie der ligger på panden i ca 1 min og drys dem udover bøfferne.

Smager helt genialt. Og svinemørbrad indeholder 120Kcal, fordelt på 21g Prot, 0g kulhydrat og 4g fedt.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Et llet mellemmåltid jeg tit gør brug af, fyldt med masser af proteiner.......

Skinke i strimler

Fedtfattig ost revet

Pitabrød

evt. lidt svamp eller andet godt

Lig skinken og osten ovenpå pitabrødet og smæk det ind i en ovn.... 5-10 min og du har en dejlig lille minipizza. Billigt, lækkert og simpelt ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror du får svært ved at finde noget der er meget sundere end havregryn til om morgenen. Det indeholder masser af fibre og komplekse kulhydrater, intet sukker (som special K etc. <_< ) og en god proteinkilde (i kombi med mælk).

Link to comment
Share on other sites

Frys selv is fra fakta.

Tilbedrening:

Anbring dem i fryseren.

Pr 100g :

306KJ / 73 kcal

Protein: 0g

Carbs: 18g

Fedt: 0 g

Som du kan se er der intet fedt i!! jeg har tidligere anbefalet dem på en kur til piger med anoreksi, spis 6 måltider om dagen, hver bestående af en is. Da der er 40ml i en is bliver det til 240 mL = ca. 173 kcal. Plus man er så heldig at der er 3 forskellige varianter så man bliver aldrig træt af dem. Jeg anbefaler især denne kur til folk der styrketræner.

(sorry)

Link to comment
Share on other sites

Som du kan se er der intet fedt i!! jeg har tidligere anbefalet dem på en kur til piger med anoreksi,

(sorry)

Selvom dette er ment i sjov, så er det sgu ikke særlig smart at gøre grin med anoreksi! :angry: Anoreksi er en sygdom, som folk har meget svært ved at komme ud af igen.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Hvad med All-Bran til morgenmad. Det mætter godt. Jeg spiser det selv med skummetmælk eller Cheasy yoghurt.

Hvis du nærlæser pakken, så indeholder All-Bran faktisk en del sukker. Men ellers er det ok, indeholder masser af fibre og smager fint.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har tid laver jeg tit en protein-pandekage:

50 g havregryn

2 stk. æggehvider

1 spiseske protein pulver (chokolade smag)

1-2 spiseskeer skummetmælk eller fromage frais

Evt. en moset banan

Og så smører jeg et kæmpe lag syltetøj på når den er færdig! :tongue: Men det behøver man jo ikke... :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Cheasy Youghurt 0,1% er et hit.

Eller hvad med en lille skål sorbet? Frosne jordbær i mikroen i 2 min., op i blenderen med dem, tilsæt noget sødemiddel hvis du har behov for det, og vupti, alletiders skål sunde sorbet!

Eller en god gammeldags ostemad. Den falder altid i god jord her. Groft rugbrød, Cheasy 13% lagret ost, kcal.fattig marmelade eller sennep. Det er bare godt!

Edited by lea
Link to comment
Share on other sites

Hvad med All-Bran til morgenmad. Det mætter godt. Jeg spiser det selv med skummetmælk eller Cheasy yoghurt.

Hvis du nærlæser pakken, så indeholder All-Bran faktisk en del sukker. Men ellers er det ok, indeholder masser af fibre og smager fint.

Dines <-- Alle morgenmadsprodukter indeholder mange kulhydrater ( også havregryn som mange er så glade for). Jeg syntes at All-Bran er det bedste i forhold til indhold og det mætter godt, men det er selvfølgelig smag og behag :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan lave en portion havregrød om morgenen i stedet for havregrynene. Det mætter mere da de ved kogning "suger" mælk/vand til sig. Desuden kan man bedre styre hvor meget man indtager. Jeg har regnet ud på følgende opskrift:

Havregrød til 1 pers.:

1 dl havregryn (ca. 35 g)

2 dl skummetmælkmælk

Hæld havregyrn og mælk ned i en gryde og bring det i kog. Der røres kraftigt (evt. piskeris) i ca. 1 min. og hæld det i tallerkenen. Lad det køle af et par minutter.

Da næringsindholder i 100 g havregryn er 340 er der ca. 120 kcal i havregrynene + de ca. 70 kcal i skummetmælken = Ca. 200 kcal. Derudover kan du drysse lidt kanel, sødemiddel eller frugt ud over. Hvis du skal have lidt flere kalorier som de fleste andre drenge så kan du bare lave en større portion eller spise et snykke knækbrød til m. magert pålæg.

Man kan også lave det i mikroovn, men personligt synes jeg slet ikke det bliver godt så. Du kan desuden bruge vand i stedet for mælk for at spare på kalorierne, men det smager altså betydligt ringere så.

Til mellemmåltid kan du spise 1 stk. knækbrød m. mager ost eller kød, lidt mere eksotisk frugt såsom vandmelon, kirsebær, jordbær, mango eller hindbær :)

Link to comment
Share on other sites

Personligt bliver jeg selv piv hurtigt træt af havregryn om morgenen men enig i alle det er det bedste indtag.

Af mælkeprodukter spiser jeg ylette med musli på. Ylette er det jeg kan finde med mest protein pr 100 gr. og med havregryn / sundmusli syntes jeg det er en god kombination.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share