Fyringen af Mader


jsc
 Share

Recommended Posts

Skal den ikke lige vendes op til turen?? JEG for min part kommer til at savne ham, og synes det er en fejlvurdering at han er blevet fyret. For at få en yngre medarbejder? HVOR meget vil man fedte for 18-årige ligeglade teenagere??? :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Personligt er jeg glad for, at slippe for Mader. Manden har virkligt haft svært ved, at holde sig opdateret med hvad der sker i cykelsporten. Han har absolut ingen ide om, hvem de nye store talenter er. Han kan overse alt, gang på gang sætter han forkerte navne på ryttere i udbrud, det virker ofte som om at han tror at de eneste deltagere i TdF er Armstrong, Ullrich, Beloki, Virenque og CSC-rytterne. Jeg kommer bestemt ikke til at savne ham, men spørgsmålet er nærmere om Thomas Christiansen er den rette afløser. Personligt havde jeg gerne set Henrik Juul Hansen på den plads, men kombinationen af ham og Leth kunne måske blive for meget for de ikke indviede. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ærligt talt det var på tide at Mader-Leth duoen blev opløst. Udover at være fuldstændigt enig med Squatfather mht Mader imponerende mangel på genkendelse af ryttere, så virkede de som par udbrændte. De HAR fortalt alle deres anekdoter om dette og hint 100 gange før og de var begyndt at køre alt for meget i selvsving.

Men hvem bliver egentlig afløseren?

Link to comment
Share on other sites

Mader & Leth er jo en speciel del af Touren på dansk, men jeg må give kritikerne ret i, at især Mader gik i stå her til sidst...

På dk.sport.cykling var der sygeligt meget kritik af den dynamiske duo sidste år, mens Eurosports Brian og Leif blev rost til skyerne. Men man kan jo altid finde fejl ved kommentatorer (jf. "Claus Borre ud af Formel 1"), Brian siger fx "som der" i gennsnit 1.200 gange i løbet af en etape, mens Leif ikke kan udtale navne mere indviklede end han eget...

Link to comment
Share on other sites

Synes også det er ærgeligt at han ikke er med mere. Det bliver sgu ikke helt det samme uden de to sammen.

Kommer til at savne hans vanvittige metaforer. Det er selvfølglig rigtig nok at han tit(hele tiden) kludrer rundt i rytterne, men det hører jo med til oplevelsen at sidde og råbe af sit fjernsyn, fordi Mader på ren automatik råber det største navn fra det pågældene hold, hver gang en eller anden stikker. Selv på CSC troede han det var Tyler hver gang. Det rigtige sjove er at han normalt først opfatter fejlen efter et par minutter, hvor han har siddet og nævnt den rytter han troede det var mange gange. :lol:

Link to comment
Share on other sites

For min skyld kunne de også sparke Leth af i svinget. Han omtales som det store retoriske geni, men jeg finder i al beskedenhed hans sproglege forcerede og kluntede.

Der er en del sandhed i klichéen; "stop mens legen er god".

Jeg stemmer på Jesper Skibby og Frank Høj som de nye kommentatorer. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer på Jesper Skibby og Frank Høj som de nye kommentatorer. :lol:

Den er jeg med på, hvis Brian Holm kan gæsteoptræde. :lol:

Jeg tror, Maders alkoholforbrug langt om længe er blevet for tungt på vægtskålen. :unsure:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Men så længe at vi slipper for Rolf Sørensen og Ole Ritter, så kan jeg leve med det.

Arh, der er altså også guldkorn i Ritter; som fx da han så en rytter ligge i aerostilling langt ude over styret: -"Detder er vist noget han har set i fjernsynet!"

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til at savne Mader - for stemningens skyld - em ok - jeg vil ikke savne alle de gang hvor man er blevet drevet til fortvivlens rand af han manglende evne til at følge med. Men alt i alt - jeg vil savne ham.

Ritter er lidt begrænset af en ikke helt overbevisende sproglig formåen... Men han kan nu komme med nogle gode sætninger. Som Gregers fik mindet mig om i går, så har han sat hovet på sømmet mht. hemmeligheden bag at køre en god enkeltstart: "Man starter med at køre for fuld hammer de første 2 km, så holder man farten oppe, indtil man lukker helt op på de 2 sidste 2 km"... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

"Man starter med at køre for fuld hammer de første 2 km, så holder man farten oppe, indtil man lukker helt op på de 2 sidste 2 km"... :tongue:

:lol:

Mon ikke det er Ole Ritter, der er indeni Henning Primdahl? <_<

Jeg synes deres strategiske overvejelser konvergerer...

Link to comment
Share on other sites

Men hvem bliver egentlig afløseren?

Læs mit indlæg ;)

Han har været på sammen med Leth til nogle af forårsklassikerne. Han har ikke imponeret, men det kan jo skyldes begyndervanskligheder. :)

Ooh... troede ikke det var definitivt, at det blev Thomas Christiansen... hmm - umiddelbart et kedeligt valg, men der skal åbenbart være en til at råbe navnene højlydt, når rytterne kører over stregen ;)

I øvrigt: Selvom Leif Mortensen på Eurosport rigtigt nok ikke kan udtale navnene, så véd han til gengæld, hvem de er imt Mader. Jeg synes også at Leif og Brian har en god kemi mellem sig (Leif har jo også trænet Brian som juniorrytter). Men Leif og Thomas Bay, som kommenterer Giroen på Europort gør det også ok, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er da rigtigt, at Mader havde nogen svagheder, men hvis man skulle vælge mellem Leth og Mader er der da ingen tvivl om, at Leth var det svage led i det makkerpar.

Han lavede engang omkring første verdenskrig en film om cykelsport ("En forårsdag i Helvede" om Paris-Roubaix), som stort set ingen af de nuværende tour de france fans har set, og de er ikke gået glip af noget særligt. En film, som alle betragter som Guds gave til cykelsporten, men som reelt er i samme bås som Jens-Jørgen Thorsens kiksede Stille dage i Clichy. Begge er typiske 60'er-film, fra en tid, hvor man ikke stillede store krav til det man så på lærredet.

Jamen, helt ærligt! Man betragter også Fritz Lang som en af de største filminstruktører gennem tiden, men derfor er der sgu da ingen, som gider se hans stumfilm idag, vel?

Bevares, Jørgen Leth kan da huske en del navne fra cykelsporten i 50'erne og 60'erne, men hvor stor interesse har det hos nutidens fans, som aldrig har set de store navne fra 40-50 år siden?

Leth kunne have været et spøjst indslag på kommentatorstolen en enkelt sæson, men at bruge ham år efter år var en helt håbløs beslutning. Et typisk eksempel på, at man fra sportens side lider af mindreværdskomplekser overfor den rigtige "kultur" og forsøger at snobbe opad ved at ansætte en afdanket kultur-ping som cykelkommentator.

Nej, lad os så hellere få Mader, som ganske vist også gerne vil være lidt kulturel, spiller guitar, skriver bøger o.s.v. Men som i det mindste er sportskommentator.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver sørgeligt at se touren , har sgu fulgt touren i rimelig mange år siden jeg var barn , bliver underligt ikke at skulle høre på de sædvanlige skøre kommentarer ect. ect.

Er du gal de kunne få et smil frem på løben når der ellers bliver kørt dødsyge flade strækninger.

Bliver svært for den nye at leve op til Mader.

Gad godt at finde en quote side med Leth og Mader :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share