Opspænd i bænkpres


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Jeg har problemer med min lænd, så det kan faktisk godt gøre ondt på mig at gøre for meget ud af opspændet. Mit rygproblem er faktisk værre i bænk and squat og dødløft. At det skulle være farligt for en rask person tvivler jeg dog stærkt på. Se bare hvor mange der gør det :)

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis du mener at trække skulderbladene sammen bag ryggen så de ligger på bænken i stedet for udover, så er det da min erfaring at det er mere skånsomt for skuldrene. Selve opspændet altså at svaje i ryggen, kan jeg ikke se gør den store forskel hvad skuldre angår.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis du mener at trække skulderbladene sammen bag ryggen så de ligger på bænken i stedet for udover, så er det da min erfaring at det er mere skånsomt for skuldrene. Selve opspændet altså at svaje i ryggen, kan jeg ikke se gør den store forskel hvad skuldre angår.

Selve opspændet gør, at du presser i en anden vinkel som er mere skånsom for skuldrene. :)

Link to comment
Share on other sites

Dave Tate skriver man skal gøre det... Enough said :)

Aehm, svajet mindsker også bevægeudslaget, det skåner skuldrene.

Det gør det også nemmere at bruge latissimus til at stabilisere omkring scapulae/det genohumerale led (skulder ledet).

Mht. ryggen. Så er det vist kun et problem for folk med præeksisterende rygproblemer..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kammerat som har dyrket atletik i jeg ved ikke hvor lang tid. Det samme har hans mor osv.

De kender meget til styrketræning, og træning i det hele taget.

De har altid sagt til mig at man ødelægger sin ryg ved at lave den bue dér. Jeg går ud fra at det er dét du mener?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kammerat som har dyrket atletik i jeg ved ikke hvor lang tid. Det samme har hans mor osv.

De kender meget til styrketræning, og træning i det hele taget.

De har altid sagt til mig at man ødelægger sin ryg ved at lave den bue dér. Jeg går ud fra at det er dét du mener?

Aehm, det var da en fantastisk pålidelig kilde. Jeg tror jeg ringer til Tate og siger han tager fejl :D

Mit råd til dig er at selv at sætte dig ind i tingene :D

Husk at styrkeløftere benytter svaj år ud og år ind uden alvorlige skader, så det er nærmere dem du skal tale med :)

Link to comment
Share on other sites

Læs denne artikel om bænkpressens fine kunst af tate, bench press 600pounds.. Det højeste svaj muligt er ikke nødvendigvis det du skal gå efter hvis dit mål ikke er at konkurrere. Bare få vajet lidt og spænd op ligesom beskrevet i artiklen. Så får du passet bedre på skulderne. Jeg mærker det faktisk også mere i patten med den bænpres stil :)

Og ja det tager tid at lære at presse korrekt, så øv dig og brug den artikel som udgangspunkt for din teknik :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kammerat som har dyrket atletik i jeg ved ikke hvor lang tid. Det samme har hans mor osv.

De kender meget til styrketræning, og træning i det hele taget.

De har altid sagt til mig at man ødelægger sin ryg ved at lave den bue dér. Jeg går ud fra at det er dét du mener?

Aehm, det var da en fantastisk pålidelig kilde. Jeg tror jeg ringer til Tate og siger han tager fejl :D

Mit råd til dig er at selv at sætte dig ind i tingene :D

Husk at styrkeløftere benytter svaj år ud og år ind uden alvorlige skader, så det er nærmere dem du skal tale med :)

Hehe meningen var at min kilde er pålidelig :P

Men ikke fordi det gør en forskel, for mig! :)

Link to comment
Share on other sites

Hep heeey...

Må man så gerne spænde så meget op, at man løfter bagenden?

Jeg er i øvrigt betydeligt stærkere hvis jeg løfter rumpetten... Tror mit max stiger med 15-20 kg!

Til konkurrencen SKAL røven blive i bænken....

Hved ikke hvordan det står til i forhold til skader etc...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share