Energifordeling?


Currant
 Share

Recommended Posts

Kommer det an på hensigten med træningen?

Ja, det kommer an på ret mange ting.

Er det rent styrketræning, er det udholdenhedstræning, er diæten energireduceret, osv..

Normalt synes jeg en fordeling på 15-20 E% protein, ca 25 E% fedt og resten kulhydrat er ret fornuftig.

Link to comment
Share on other sites

Det ku du godt ha ret i.

Det kommer stadigvæk an på "Er det rent styrketræning, er det udholdenhedstræning, er diæten energireduceret, osv.."

Men det vigtigste vil være at indtage mad omkring træningen. Ellers er det grundlæggende næsten ligemeget hvordan det resterende fordeles.

Link to comment
Share on other sites

Okay, nu jeg har postet i Vægttab, men vi kan da, hvis folk gider svare, skrive om det i de forskellige tilfælde - alle ka jo lære af det...

Mit tilfælde er nu en diæt, hvor jeg lige er begyndt at skrive ned i AllNatural kostplan - så kunne jeg jo korrigere kosten, så det passede nogenlunde med energifordelingen, som nu er mest hensigtsmæssig...

:)

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan jeg huske at jeg faldt over et link til en side hvor man kunne ud fra vægt og højde (samt et par andre faktorer) udregne sit status quo indtag - altså vejledende - ved godt man ikk ka gå 100% ud fra det...

Jeg har kigget en flok tråde igennem, men har ikk lige fundet den tråd jeg fandt linket i... Nogen der lige har det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share