Super Slider


Currant
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

I dag stod der til min overraskelse en kasse på bordet da jeg kom træt hjem fra arbejde - det viste sig at være en Super Slider, som min mor havde købt et underligt sted (mange tak, mor)... Jeg har aldrig set eller hørt om denne lille box med hjul og håndtag på - er den noget værd? ;)

Håber nogen ved hva jeg snakker om - for jeg gør det sq ikk selv :lol: ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror engang jeg har set sådan en i TV-shoppen, det er sådan en man holder fast i og kører hen over gulvet. Sådan lidt ligesom en gulvklud bortset fra at gulvet ikke bliver rent. :tongue:

Jeg tror den er mægtig god, der var i hvertefald en mand med nogle rigtig flotte mavemuskler der sagde at han havde brugt den og så må den jo være god :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Min mor har også købt sådan en, men bruger den egentlig aldrig..

Det er sådan en kasse på hjul med to håndtag.. Inden i den er det fjeder system, der gør at modstanden bliver øget, jo længere man ruller frem.

Så holder man fat i håndtagene, ruller frem til kroppen er helt strakt ud, og trækker sig sammen igen. Man sidder på knæ på gulvet.

Den føles faktisk ret god for maven, men et eller andet siger mig at den ikke burde virke særlig godt? :blink:

Link to comment
Share on other sites

8. The ab wheel

Many ab devices in the last couple of years have been developed to replicate the age-old movement performed by rolling a wheel out in front of you in order to target "those stubborn abs." The infomercials usually include testimonials from people who explain that they "really feel it." It's unfortunate that "feeling it" in the abs, isn't always in direct correlation with stimulating results. With the "wheel" or "rolling movement," little range of motion is actually undertaken by the abs. While the "ab wheel" might have its place in an advanced routine for a conditioned athlete, less conditioned users often report low back pain. If shoulder and upper back strength are limited, and the core abdominal muscles are not developed, this movement can put the lower back in a precarious position.

Fra http://www.philkaplan.com/thefitnesstruth/...alexercises.htm om gode og dårlige maveøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Pavel anbefaler Abwheel - derfor er det godt! B)

Seriøst, det er ikke værre ved lænden end så mange andre øvelser - forudsat man ved hvad man laver.

AB-slideren (har selv en) er udmærket til begyndere. Men er du i god form, skal du bruge et rigtigt Ab-wheel. Prøv at søge på dragonflags, og find den lille video hvor Pavel viser korrekt håndtering.

Ellers spørger du bare igen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share