Unge bruger ecstacy som slankemiddel


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Aje....mons tro ?

Ecstacy og amfetamin er blevet et våben i unge pigers kamp mod de overflødige kilo

 

/Ritzau/ - 5:30 - 28. maj. 2004 

 

Usikre teenagepiger har fundet en helt ny måde at smide eventuelle overflødige kilo på. Misbrugere af stoffer som ecstacy og amfetamin er nemlig begyndt at kalkulere med at kunne tabe sig i løbet af kort tid.

Narkotikaen gør, at pigerne kan undgå at spise flere dage i træk, og på den måde kan de snildt nå at gå to kilo ned i vægt, hvis de er påvirkede en hel weekend.

- Alle pigerne ved, at man kan tabe sig meget hurtigt ved at tage stofferne, siger behandler Lisbeth Laurberg fra Ringkjøbing Amts stofbehandlingscenter

Slankeeffekten gør det samtidig endnu sværere, at få pigerne ud af deres misbrug, mener overlæge i psykiatri på Hvidovre Hospital, Henrik Rindom.

- Hvis de helt forsøger at stoppe, så vil de jo tage på i vægt, og det gør det selvfølgelig meget sværere for dem at stoppe, siger han.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=250678

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se pointen med Ecstasy som slankemiddel - ihvertfald ikke hvis det er rent - derimod lyder det meget rimeligt at amfetamin skulle ha' nogen af de samme "vægttabshjælpende" egenskaber som lillebror efedrin og lillesøster koffein.

Link to comment
Share on other sites

Jep, amfetamin kan bruges som slankemiddel, men det har en meget stærk katabolsk virkning... såee det er vist kun anvendeligt ved MEGET svær overvægt eller i forbindelse med brug af AAS. Det skal siges at selv MEGET garvede AAS misbrugere advarer mod brug af speed som slankemiddel, det giver vist stof til eftertanke...

I og med at Extacy er kemisk set meget beslægtet med amfetamin, og har en meget tilsvarende virkning, må det i givet fald have den samme effekt som amfetamin på vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke at det har noget at gøre med den hyperaktivitet de stoffer giver, kombineret med at sultsignaler ikke rigtig trænger igennem ?

Ikke ligefrem den sundeste måde at tabe sig på.

Men ingen tvivl om at det virker, har set nogle stykker som endte som speedvrag, og der var ikke meget sul (eller masse for den sags skyld ) på dem.

Xebra:

Det skal siges at selv MEGET garvede AAS misbrugere advarer mod brug af speed som slankemiddel, det giver vist stof til eftertanke...

Mon ikke også dette hænger sammen med at amfetamin kombineret med AS kan være en potientiel livsfarlig (for andre) kombination hvis temperamentet først koger over ?

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Extasy til at tabe sig med? Sikke en gang vrøvl!!! efter sådan en tur er det altså muligt at spise...

men amfetamin, den er god nok.... kendte en pige som tabte sig helt vildt med det i sommerferien... selvsagt snakker jeg ikke med hende mere.

Hun blev dog ik afhængig af lortet, men hun lavede det så vidt jeg ku forstå hver dag og hun tabte sig helt vildt af det... det siger også sig selv, man kan ik æde en skid ....

Link to comment
Share on other sites

I kan læse mere om de forskellige stoffer på Benneke.dk, men jeg kan da hurtigt opridse at amfetamin øger stofstiftet, nedsætter appetitten og øger ens aktivitet væsentligt... - meeen, ligesom andre fatburners (f.eks. ECA), så har man en periode derefter hvor man er træt og kan æde sig en pukkel på... Men virkningen hvis man flere dage i træk eller i en periode tager det kan jeg ikk udtale mig om...

XTC ved jeg ikk så meget om udover at pillerne har vidt forskellige virkninger - nok fordi de ikk alle består af ren MDMA (som er ecstacy)... Rottegift og heroin er blevet fundet i nogle ecstacy piller...

Men jeg må ha lov at sige at det i mine øjne er en MEGET uheldig drejning - det er et usundt vægttab og da det ikk er lægeligt kontroleret ved de ikk hva de rent faktisk indtager... Og så er det sq ikk så smart at bruge stoffer i det hele taget...

Trist...

Link to comment
Share on other sites

Uden at vide det....men MON ikke også de unge tager de stoffer af en anden årsag - end bare i vægttabets hellige navn

Det tror jeg da helt sikkert at største delen gør - men det undrer mig ikke, hvis der også ind imellem sidder nogle unge piger der vil gøre hvad som helst - incl dette, for at presse sig så langt ned i vægt som muligt - koste hvad det vil....

Silke

Link to comment
Share on other sites

Man kan da ellers tabe sig HELT VILDT meget på stryknin (rottegift) eller cyanid (blåsyre) !!!

Sådan som jeg har forstået det så er nogle af disse giftstoffer 'biprodukter' når man fremstiller ecstacy.

Engentligt kan jeg heller ikke forstå hvordan folk tør at tage noget som de ikke ved helt ved hvad er og hvilken mængde det indeholder... og som sikkert kommer fra et øst-europæisk køkken...

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Uden at vide det....men MON ikke også de unge tager de stoffer af en anden årsag - end bare i vægttabets hellige navn ;)

Selvfølgelig gør de det - det er bare den undskyldning der gives blandt piger på 20 år der beskæftiger sig med sådan lort - for de ved jo godt selv, at det nok ikke er det smarteste. Hørte om det for første gang for nogle år siden, da en pige i familien kom ind på det - rigtigt mange af veninderne var begyndt at æde alt muligt "for at tabe sig" og hun følte sig nærmest udenfor når de havde sammenkomster. Heldigvis har hun pæren i orden og fandt andre veninder istedet men problemet er nok mere udbredt end man lige går og tror. Grunden til det er vel de klassiske temaer : manglende selvtillid, vil være med på vognen, sociale problemer osv.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

De færreste tager narko for at tabe sig.

De tager det, fordi de er tanketomme, overforkælede lystreptiler, også kaldet moderne danskere, og fordi enhver tanke om rationel regulering af egen adfærd og egne valg er utænkeligt for det i det mindste aldersmæssigt voksne moderne menneske.

Helt ligesom det i øvrigt også ses hos alle andre pattebørn. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Ice eye!!

Engentligt kan jeg heller ikke forstå hvordan folk tør at tage noget som de ikke ved helt ved hvad er og hvilken mængde det indeholder... og som sikkert kommer fra et øst-europæisk køkken...

... lidt ligesom gullasch??? :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

I 'Requiem for a dream' tager hende moderen jo noget amfetamin lignende noget, og taber sig helt vildt... nu er det godt nok en film, men det giver et meget godt billede af det, på den intense måde man følger hende....men hun bliver da også helt skudt i roen af det til sidst!

- faktisk skulle man vise den film til folk der overvejer at gøre den slags!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
I 'Requiem for a dream' tager hende moderen jo noget amfetamin lignende noget, og taber sig helt vildt... nu er det godt nok en film, men det giver et meget godt billede af det, på den intense måde man følger hende....men hun bliver da også helt skudt i roen af det til sidst!

- faktisk skulle man vise den film til folk der overvejer at gøre den slags!

Men hvor reel information tror du at en underholdnings-film formidler.?

Link to comment
Share on other sites

Torben F. Du har tydeligvis ikke set den, eller også har du ikke forstand på emnet, den er uhyggeligt realistisk! Derfor den er så skræmmende. Prøv at se den, hvis du har nerverne. den er ulækker! I mine øjne en af de mest skræmmende og realistiske film jeg nogensinde har set.

Link to comment
Share on other sites

Torben F. Du har tydeligvis ikke set den, eller også har du ikke forstand på emnet,
Nope, har hverken set den eller leget med med den slags.
Prøv at se den, hvis du har nerverne. den er ulækker! I mine øjne en af de mest skræmmende og realistiske film jeg nogensinde har set.

Det vil jeg gøre. Skulle mene at jeg er godt rustet efter at have overlevet irrevesible.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share