Mps


teddy
 Share

Recommended Posts

Hej nu må i endelig ikk forveksle det her med det ulovlige nogle foretager sig med mp3 fra nettet og lign.

Har lige købt noget nyt musik på cg og ville så lægge det på min computer, så jeg kunne få det over på min mp3 afspiller så jeg kan bruge det til træning, men det er nogle af de cd'er hvor de er begyndt at ligge et specielt program på så man ikk kan afspille den på andre måder end med det og så kan man ikk kopiere musikken.. Nogle der ved om man kan komme uden om det eller hvordan???

Link to comment
Share on other sites

Kopi sikring, er jo som bekendt til for at blive brudt, sådan er det bare ;) .

Hvis du vil ud med det, så hvilken cd er det?. der findes forskellige typer. De mest simple kan du rippe i windows media player. de mere komplekse kræver andre løsninger.

Jeg er ikke pirat, tvært imod. Men som nørd bruger jeg meget tid foran computeren og det med at jonglere med cd'ere er ikke smart i længden....

Link to comment
Share on other sites

Først reglerne

Du må gerne:

Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc.

Du må ikke:

Bryde en kopispærring for at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.

Om dit tilfælde er det ene eller andet er lidt svært at sige, men uanset hvad synes jeg da at når man har købt og betalt for en skive har man ret til at høre den hvor, hvornår og hvordan man lyster.

Nå, nok om det ;)

Ang kopieringen tror jeg dit bedste bud er at forsøge med lidt forskelligt ripper-software.

Easy CD-DA extractor så jeg anbefalet på et andet forum, link.

Eller du kunne prøve http://www.mp3-ripper.net/, eller måske http://www.cdex.n3.net/

Hvis du kan komme i nærheden af en linux-maskine kan du måske brænde den uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

Du må gerne:

Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc.

Hvilket lige netop er det du ikke må. Dette står også under afsnittet Ulovlige kopier:

Ulovlige kopier

Du må ikke:

...

...

Bryde en kopispærring for at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.

Hvis kopisikringen er så dårlig, at man ikke opdager dette er det rent faktisk iorden, men det kan man vist ikke sige i dette tilfælde ;)

hvis det vi mig der havde købt CDen ville jeg straks returnere den. Jeg kunne ikke finde på at give penge for noget musik, jeg ikke har fuld råderet over.

Link to comment
Share on other sites

Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc.

Det er da netop det man må. Det er næstsidste punkt under lovlige kopier

Link to comment
Share on other sites

Først reglerne

Du må gerne:

Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc.

Du må ikke:

Bryde en kopispærring for at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.

Om dit tilfælde er det ene eller andet er lidt svært at sige, men uanset hvad synes jeg da at når man har købt og betalt for en skive har man ret til at høre den hvor, hvornår og hvordan man lyster.

Nå, nok om det ;)

Ang kopieringen tror jeg dit bedste bud er at forsøge med lidt forskelligt ripper-software.

Easy CD-DA extractor så jeg anbefalet på et andet forum, link.

Eller du kunne prøve http://www.mp3-ripper.net/, eller måske http://www.cdex.n3.net/

Hvis du kan komme i nærheden af en linux-maskine kan du måske brænde den uden problemer.

har prøvet mp3ripper.net og da siger den extraction could not be started...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan se en ekstra ring yderst på cd´en (nedenunder) så ligger der der et program som computeren læser først - det er det der gør at du ikke kan lave en kopi af den.

Hvis man så er lidt fingernem kan man sætte et stykke tape over den ring - altså kun på et lille stykke og ikke hele vejen rundt (se billede), så kan computeren ikke se at den er kopisikret :bigsmile:

Man skal nogle gange lave et par forsøg før det virker. Hvis man sætter tapen for langt ind mister man måske slutningen på det sidste nummer.

post-5-1086433434.jpg

Edited by Frisbee
Link to comment
Share on other sites

Det er da netop det man må. Det er næstsidste punkt under lovlige kopier

Nå ja, det er da også rigtigt. Jeg erindrede bare fra sidste gang det var oppe at vende i medierne, at dengang måtte man ikke prøve at bryde sikringen. Det har de så heldigvis fået rådet bod på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan se en ekstra ring yderst på cd´en (nedenunder) så ligger der der et program som computeren læser først - det er det der gør at du ikke kan lave en kopi af den.

Hvis man så er lidt fingernem kan man sætte et stykke tape over den ring - altså kun på et lille stykke og ikke hele vejen rundt (se billede), så kan computeren ikke se at den er kopisikret :bigsmile:

Man skal nogle gange lave et par forsøg før det virker. Hvis man sætter tapen for langt ind mister man måske slutningen på det sidste nummer.

kopisikringen er det den der gør at media player i windows ikke kan læse cd'en og afspille den

Link to comment
Share on other sites

Ja - en computer vil altid lede efter en exe fil eller lign. program fil, og det er den der ligger ude i yderkanten. En cd afspiller læser derimod indefra og ud og vil ikke blive forstyrret af det program der ligger i yderkanten. hvis kopisikringsprogrammet lå i starten af cd´en (altså indefra) ville man ikke kunne afspille den i en cd afspiller.

Så hvis computeren ikke kan finde et kopisikringsprogram kan den kopieres og afspilles på enhver computer.

Link to comment
Share on other sites

Ja - en computer vil altid lede efter en exe fil eller lign. program fil, og det er den der ligger ude i yderkanten. En cd afspiller læser derimod indefra og ud og vil ikke blive forstyrret af det program der ligger i yderkanten. hvis kopisikringsprogrammet lå i starten af cd´en (altså indefra) ville man ikke kunne afspille den i en cd afspiller.

Så hvis computeren ikke kan finde et kopisikringsprogram kan den kopieres og afspilles på enhver computer.

jeg siger tak for hjælpen, utroligt det kan være så simpelt, men så effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du kan også bruge Blaze MediaConvert til at lave cd'en om til mp3 numre.

Den kan downloades gratis på nettet, i en prøve version som skulle virke i 30 dage.

Min har virket i flere måneder :blink: og virker stadig.

Den talger også cder med beskydelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share