Dyb stemme af halsbetændelse


zink_brian
 Share

Recommended Posts

Så hinde Danmarks BB kvinde i tv'et her til aften.

(kan ikke lige huske hvad hun hed)

Hun sagde at hun havde fået den dybe stemme af en halsbetændelse.... :blink:

Hvad tror du???

Måske hun fik den forkerte penselin.

Jeg har stor respekt for hvad hun har opnået, og syntes at hun har gjort et stort stykke arbejde.

Edited by zink_brian
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg synes også det lød lidt underligt, den forklaring hun kom med :unsure:

Men det lod til hun havde fuldstændig styr på kosten og var dedikeret til sporten 100%.

Hvad var det for nogle latterlige spørgsmål de stilte det familiemedlem?

"hvis nu du skulle vælge, hvilken krop kan du så bedst lide, den krop

hun har nu, eller den hun havde før hun startede med at træne?" :angry: :thumb_down:

FAT NU at bodybuilding ikke nødvendigvis har noget at gøre med at stille ANDRE tilfreds over for ens udseende, man gør det for sig selv og kun en selv - ellers ville man sku ikke kunne holde det ud i længden, og nå så imponrende resultater som hun havde.

Typisk nok var fokusset sat helt forkert i det program.

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes også det lugtede lidt væk, men hun er cføli uskyldig til andet er bevist ;)

OG som simoh siger, så lå fokus helt forkert i dette program, de fokuserede på hvor anderledes hun var fra den "normale" pige på gaden, og om hvilken krop hun helst ville have.. :blink: Cføli vil hun helst have den krop hun kæmper sådan for at opbygge :)

Link to comment
Share on other sites

En ubehabdlet/for sent behandlet halsbetændelse kan vel godt gå ud over stennebåndene permanent. Der kan i hvert fald godt gå 1-2 uger efter en halsbetændelse før jeg får min normale stemme igen.

Link to comment
Share on other sites

En ubehabdlet/for sent behandlet halsbetændelse kan vel godt gå ud over stennebåndene permanent

Det tror jeg næppe. En halsbetændelse SKAL jo ikke nødvendigvis behandles. Der er mange som får halsbetændelse, og som aldrig får penicillin. Det er jo ikke ligefrem en livstruende infektion under normale omstændigheder. Folk overlevede også halsbetændelse dengang penicilling ikke eksisterede. Når betændelsen fortager sig, så kommer stemmen også tilbage.

Jeg er 99 % sikker på at hendes dybe stemme har en anden forklaring ;)

Link to comment
Share on other sites

En ubehabdlet/for sent behandlet halsbetændelse kan vel godt gå ud over stennebåndene permanent. Der kan i hvert fald godt gå 1-2 uger efter en halsbetændelse før jeg får min normale stemme igen.

Jep. Jeg lyder i hvert fald som om jeg har været på 14 dages druk... Hvilket jeg - hvis min chef spørger - i hvert fald IKKE har... ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan hormoner ikke også have den bivirkning at kæben "vokser/rykker sig", så man får mellemrum mellem tænderne ?? :unsure:

Nej, det er en gammel skrøne. AS kan ikke forårsage vækst af knoglerne. De typer væksthormon (HGH) som er på markedet i dag er fremstillet syntetisk ud fra colibakterier ved hjælp af gensplejsning, hvorved en del af de uønskede effekter fra det oprindlige HGH som var udvundet fra hypofysen på lig er fjernet. Den gamle form for HGH havde som en af sine mange bivirkninger vækst af fødder, hænder og kæbeparti.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplevede i sin tid også en ændring at stemmen under 2 lungebetændelser - og den sidste omgang var så kraftig, at jeg var syg i et par måneder og den har faktisk sat sit præg på min stemme.. ikke at den er blevet dybere men jeg er total følsom overfor træk nu og bare en cykeltur kan få min stemme til at knække når jeg taler, hvilket sevlfølgelig er pisse irriterende :cries:

Det er specielt irriterende i forbindelse med alle de anklager der kommer mod én med hensyn til dopingmisbrug fordi mange forbinder en "ustabil" stemme med et forbrug af steroider... men det er selfølgelig ikke at sammenligne med en permanent dybere stemme som Annette har fået :unsure:

Jeg kender Annette som en meget sød og hjælpsom person og igen ærger det mig at folk er så hurtigt ude med anklager om diverse misbrug

... så længe ingen har set hende med en kanyle i låret, poppe thaipiller midt under træning eller før hun har afgivet en positiv dopingtest, så synes jeg at anklagerne bør forstumme, for det kan virkeligt være frustrerende konstant at skulle leve med de beskyldninger, specielt hvis man er clean! (hvilket ingen af os ved om Annette er ... at nogle tegn kan være til stede kan have sine årsager både kunstigt tilført men muligvis også en fysiologisk årsag... vi kan gætte - da vi ingen facts har!!!)

Personligt mener jeg at man skal vente med at pege fingre til modsatte er bevidst :angelgrin:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nej, det er en gammel skrøne. AS kan ikke forårsage vækst af knoglerne. De typer væksthormon (HGH) som er på markedet i dag er fremstillet syntetisk ud fra colibakterier ved hjælp af gensplejsning, hvorved en del af de uønskede effekter fra det oprindlige HGH som var udvundet fra hypofysen på lig er fjernet. Den gamle form for HGH havde som en af sine mange bivirkninger vækst af fødder, hænder og kæbeparti.

Ok takker det vidste jeg ikke :)

så længe ingen har set hende med en kanyle i låret, poppe thaipiller midt under træning eller før hun har afgivet en positiv dopingtest, så synes jeg at anklagerne bør forstumme, for det kan virkeligt være frustrerende konstant at skulle leve med de beskyldninger, specielt hvis man er clean!

Det var også hvad jeg sagde i min første post ;) "men hun er cføli uskyldig til andet er bevist"

Link to comment
Share on other sites

Fysiologisk set kan det ikke lade sig gøre at stemmebåndet vokser ad naturlig vej og dermed bliver længere. Hvis stemmebåndet ikke bliver længere kan stemmen ikke blive dybere.

Det faktum alene er nok til at skabe mistanke. Dertil kommer så at Anette Mosegård smuttede fra dopingkontrollen efter sin gæsteposeren ved DM 2003 uden at det fik konsekvenser. Som de fleste er bekendt med, plejer udeblivelse at føre til karantæne. Det blev dog ikke tilfældet, og skabte så meget røre at det udmundede i en ekstraordinær generalforsamling i DBFF. Der var tale om korruption, da hendes mand var i forbundets bestyrelse og hun angiveligt blev advaret om kontrollen på selve dagen. Alene det at hun smuttede fra en kontrol, som hun VIDSTE var der, burde være nok til at hun blev dømt.

Link to comment
Share on other sites

Kan hormoner ikke også have den bivirkning at kæben "vokser/rykker sig", så man får mellemrum mellem tænderne  ??  :unsure:

Nej, det er en gammel skrøne. AS kan ikke forårsage vækst af knoglerne. De typer væksthormon (HGH) som er på markedet i dag er fremstillet syntetisk ud fra colibakterier ved hjælp af gensplejsning, hvorved en del af de uønskede effekter fra det oprindlige HGH som var udvundet fra hypofysen på lig er fjernet. Den gamle form for HGH havde som en af sine mange bivirkninger vækst af fødder, hænder og kæbeparti.

Hvad kan så have forårsaget hendes meget kraftige kæbeparti og firkantede hage? Det er altså ikke naturligt at kvinder udvikler så mandlige karaktertræk uden nogen form for hormonpåvirkning. Hendes hud var også blevet rosin-agtig/maskulin at se på, men det er måske bare pga. alderen?? :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at pubertetsdrenge får en dybere stemme er, at der sider testosteronereceptorer på stemmebåndene, der stimuleres under puberteten, når testosteroneniveauerne stiger. Jeg har aldrig hørt om det andet med halsbetændelse. Kunne forstå, hvis stemmen var blevet hæsere, men dybere? Som TJ siger, 99%..

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan så have forårsaget hendes meget kraftige kæbeparti og firkantede hage?

Gener, gener, gener...

Som skevet på side 1, så havde hun altså et maskulint kæbeparti både før og efter, synes jeg. Og da det iflg. Squatfather heller ikke kan påvirkes af væksthormon den dag i dag, så passer det jo også meget godt med, at hun havde det før..

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Det er vist forskelligt hvordan man opfattede før og efter billederne af hende så. Jeg synes bestemt der var en klar forskel på hendes ansigt. Det var meget mere feminint før, med en blød afrundet hage og kæbe.

Da man så så hende i virkeligheden så var hendes ansigtstræk tydeligt blevet mere maskulint og kantet.

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan så have forårsaget hendes meget kraftige kæbeparti og firkantede hage?

Gener, gener, gener...

Som skevet på side 1, så havde hun altså et maskulint kæbeparti både før og efter, synes jeg. Og da det iflg. Squatfather heller ikke kan påvirkes af væksthormon den dag i dag, så passer det jo også meget godt med, at hun havde det før..

Det er ikke nødvendigvis knoglen der vokser men musklerne i ansigtet. Dette giver ofte et grovere og mere maskuling ansigt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke nødvendigvis knoglen der vokser men musklerne i ansigtet. Dette giver ofte et grovere og mere maskuling ansigt.

Dette og så den lavere fedtprocent hun har idag gør også ansigtet mere markeret og 'maskulint'.

Men i øvrigt er jeg enig med andre i at programmet var dybt illoyalt over for den kvinde, man forsøger at portrættere. Det er helt i orden at stille 'kristiske' spørgsmål ang. fx stemmen (som vitterligt ER blevet mistænkeligt meget dybere!). Men jeg synes det er svagt igen og igen at forsøge at fremhæve over for familien Danmark, at Anette Mosegaard stræber efter et kropsideal, som de færreste kvinder eftertragter. Det tror jeg godt fru Jensen på Hindbærvej fatter, når man ser hende posere!

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy:

Det er ikke nødvendigvis knoglen der vokser men musklerne i ansigtet. Dette giver ofte et grovere og mere maskuling ansigt.

Musklerne i ansigtet? :unsure: Ved træning eller tænker du på ved at tage væksthormon?

Troede ikke, at muskler i ansigtet kunne påvirkes af træning? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share