protein i tun


jensC
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at spise en halv dåse tun i vand efter træningen. Jeg køber tunen i fakta.

det indeholder 21 gram protein pr. 100 gram. netto indholdet er 185 gram og drænet vægt er 140 gram.

Mit spørgsmål er så om næringsindholdet i tunen, er af netto vægten eller drænet vægt?

Mvh jens

Link to comment
Share on other sites

Det betyder da noget i høj grad.

Du skal regne med den drænede vægt - altså de 140 gram.

(ved ikk helt hvorfor du kalder vægten af vand + tun for nettovægt, dette ville jeg betegne som bruttovægten)

Edited by chico
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår JensC ret sidder han med en dåse tun og undrer sig over hvor meget protein han egentlig skal regne med, at der er i sådan en dåse. Derfor er det da aktuelt om han skal tage udgangspunkt i 140 eller 180 gram når han skal beregne proteinindholdet.

Beklager hvis jeg har misforstået noget. Måske du ville uddybe hvad du mener Bastardo.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår JensC ret sidder han med en dåse tun og undrer sig over hvor meget protein han egentlig skal regne med, at der er i sådan en dåse. Derfor er det da aktuelt om han skal tage udgangspunkt i 140 eller 180 gram når han skal beregne proteinindholdet.

lige præcis, chico! :)

Link to comment
Share on other sites

:unsure: Jeg er ikke sikker, men jeg tror faktisk at det er bruttovægten der skal regnes med. I det aktuelle tilfælde 185 gram.

Jvf. fødevaredirektoratets hjemmeside har tun i olie og vand samme indhold hvad angår mængden af protein/100 gram. Både olie og vand er proteinløse men Kcal indholdet i tun med olie er næsten dobbelt så højt som i tun med vand. Altså tæller man åbenbart olien med i det samlede Kcal indhold. Og dermed også vandet.

Kommentarer til min slutning udbedes. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share